Announcement

Collapse
No announcement yet.

F3A Elektrisk - Montering av motor og batteri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Gode råd...

    Audun, er det alltid slik at du sparer de beste gullkornrådene til sist?
    Jeg får se om jeg får tak i en plastspinner som jeg kan modifisere litt og som har hull i bakplaten.

    Quadrocopter, jeg kommer nok til å lage noen slike skåler som leder luftstrømmen inn på motoren. Hadde en extreme flight extra med slike skåler en gang. Disse plastskålene så litt pusslete ut, men fugerte bra.
    Jaran

    Comment


    • #17
      Originally posted by JarKri View Post
      Joo, så det er altså faktisk bedre (mht vibrasjoner) å montere motoren på "baksiden" av firewallen slik at akslingen stikker gjennom firewallen?
      Nei dessverre... Motsatt. Dette er faktisk diskutert i en tråd som går akkurat nå på forumet.

      Nå er dette en montasje i en annen "divisjon" enn de typiske små og spinkle der problemene oppstår. Jeg hadde ikke bekymret meg veldig mye på forhånd.
      Regner med du skal bruke skikkelige propellere. Carbon, som Engel SuperSilence kan anbefales. Unngå APC hvis du kan, tippene er myke og blafrer mye når det blir så mye effekt som du skal ha. Min mening er at da har ikke APC noe på flyene å gjøre lenger Kanskje til og med Xoar er bra saker? Der har jeg ingen erfaring.

      Ja, det fins alu-spinnere med luftinntak i fronten. Jeg har handla noen til motorseilere jeg har, mener bestemt det stod Simprop på posene. Men om de leveres i vanlig utgave, altså ikke klemfeste våger jeg ikke si noe om. Har ikke funnet dem i noen kataloger, bare tatt med når jeg har vært innom ei sjappe i Bayern jeg besøker jevnlig.
      Husk å sørge for gode rømningsveger for varmlufta ut av kroppen igjen. Gjerne slik at også ESC og batterier får greit med luftstrømmer over seg.

      Borrelås: jeg handler meg også borrelås uten lim på, for å bruke til magebelter. Der klipper jeg passe lengde av hvert "kjønn" f.eks 20cm. Så legger jeg et overlapp på 3-5cm der de fester seg i hverandre. Denne overlappen syr jeg så en runde på symaskinen. Og violà så har jeg ferdige lengder til å feste batterier, mottakere osv osv. Lager en del når jeg først tar fram symaskinen.

      Håper dette er tips som kan hjelpe
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #18
        Motorfeste

        Hm, etter å ha lest litt her: Mindre elektromodeller som vrakes av vibrasjoner - (MFN) ModellflyNytt.no
        må jeg kanskje revurdere motorfestet. Enten feste motoren andre veien (dvs backmounted) eller støtte motoren i bakkant. Jeg har heldigvis ikke begynt å lime ennå...

        Jaran
        Jaran

        Comment


        • #19
          Sånn når det gjelder propeller så har jeg testet litt forskjellig, og så langt er det ikke noe som kan måle seg med APC. Jeg vet at Mejzlik har kommet med noen carbon-pinner med riktige dimensjoner det er mulig at de fungerer på høyde med APC, det skal vel testes til våren. De tjekkiske PT er ikke brukanes, men de ser veldig tøffe ut (gule bokstaver på sort carbon)
          www.ofremmi.info

          Comment


          • #20
            Biltema har borrelåsbånd.

            404 - biltema.se
            ARC Jupiter
            diverse depron ++

            Spektrum DX7

            Comment

            Working...
            X