Announcement

Collapse
No announcement yet.

MA Fury 55 fra Hobby24.no

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MA Fury 55 fra Hobby24.no

    Da ser det ut til at Hobby24 leverer en av de første importerte maskinene til Norge for test av oss her i MFN. Som vanlig er det stor forventning til nye helikoptere som kommer på markedet og denne har latt vente på seg. Etter et par utsettelser og noen navneendringer underveis ser den ut til å bli sluppet i slutten av januar. Det vil si at vi har den i hende i februar en gang.
    Stor takk til Hobby24 for støtte av MFN ved levering av helikopter til test.

    Link til helikopteret hos Hobby24: -->

    Link til produsenten direkte: -->

    Kommer å bruke en lettere brukt OS50 med Align Potte til å begynne med så blir det vel oppdatering av motor til en 55 lengre ned i veien når 50'n tar kvelden.
    Servoer er ikke bestemt ennå, mens gyroen blir den nye Mikro gyroen Nano fra Inertia Rc da jeg vant en slik i en logodesign konkurranse.

    Noen spesifikasjoner på helikopteret:
    Skal være lettere en alle tidligere 50size modeller fra MA.
    Kommer med ferdig lakkert canopy fra CanoMod i glassfiber.
    Stort sett hele modellen er laget i karbon og aluminium og holder samme høye kvalitet som MA er kjent for.
    Halen er drevet av reim

    Length: 47.875" - 1216mm
    Height: 16.625" - 422mm
    Rotor Span: 1365-1405mm - 600-620mm Blades
    Tail Rotor Span: 260mm - 95mm Blades
    Avg. Kit contents Weight: 5.4lbs - 2.45kg (includes painted canopy)
    Avg. Ready-to-Fly Weight: 7.3-7.5lbs - 3.31-3.4kg (less fuel)
    Main Drive Ratio: 8.538:1
    Tail Drive Ratio: 4.61:1
    Bearings: 4-Thrust Bearings, 1-German Heim Ball, 38-Ball Bearings, 2-Torrington One-way Clutch Bearings

    Video:
    Et par videoer av maskinen i meget kapable hender:
    Kyle Stacy m/OS50


    Bobby Watts m/OS55
    YI_-qhmuXM4
    Attached Files
    - Håvard Glad Andreassen
    - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

  • #2
    Herlig, Håvard!!
    Denne tråden gleder jeg meg til å følge med på
    Den ser lekker ut, og utifra hva jeg har sett av MA's kvalitet så må dette bli bra
    Philip
    www.airheads.no
    Hobby24.no

    Comment


    • #3
      Fra Twitter:

      HeliProz :FURY 55's are shipping tomorrow!!! Very cool kit, check it out on our website!!

      Sweet, da er det vel ikke så lenge til vi ser den her hjemme også håper jeg ....
      - Håvard Glad Andreassen
      - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

      Comment

      Working...
      X