Announcement

Collapse
No announcement yet.

F3A Elektrisk - Ventilasjon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • F3A Elektrisk - Ventilasjon

    Hvordan burde man lage utgangshullene bak i kroppen på en elektrisk f3a maskin? Det er vel en hovedregel at utgangshullene skal være minst dobbelt så store som inngangshullene. Skal luften "vandre fritt" inni kroppen og ut av utgangshullene som feks ligger bak vingen et sted? Er det noe poeng å lede luftstrømmen dit man vil ha den? Eller rettere sagt gjøre det lettere for den å komme fram. Dette blir litt flisespikkeri tror jeg, men er det noen som gjør dette?

    Vedlagt bilde viser utgangshullene som er i kroppen i bakkant av vingen på en Wind 110.

    Er det noen andre som har noen andre forslag/bilder som viser gode løsninger?
    Attached Files
    Jaran

  • #2
    Hei Jaran,

    Bedre sent enn aldri ...

    Noen bilder fra Integralen...
    Tror dette er ett greit gjennomsnitt av hvordan mange gjør det... Fungerer greit etter ca 400 turer.




    Kjell O.
    Attached Files

    Comment


    • #3
      Originally posted by JarKri View Post
      Er det noen andre som har noen andre forslag/bilder som viser gode løsninger?
      Før man begynner med å bygge om så er det greit å vite om det er noe som blir i overkant varmt og hvilke komponerer dette er, så får man ha fokus på hvordan man best kjøler disse komponentene - hvis ikke så blir det i definitivt "flise spikkeri"

      Comment


      • #4
        Originally posted by JarKri View Post
        Hvordan burde man lage utgangshullene bak i kroppen på en elektrisk f3a maskin? Det er vel en hovedregel at utgangshullene skal være minst dobbelt så store som inngangshullene. Skal luften "vandre fritt" inni kroppen og ut av utgangshullene som feks ligger bak vingen et sted? Er det noe poeng å lede luftstrømmen dit man vil ha den? Eller rettere sagt gjøre det lettere for den å komme fram. Dette blir litt flisespikkeri tror jeg, men er det noen som gjør dette?

        Vedlagt bilde viser utgangshullene som er i kroppen i bakkant av vingen på en Wind 110.

        Er det noen andre som har noen andre forslag/bilder som viser gode løsninger?
        Bedre sent enn aldri var det noen som nevnte!
        Hovedregelen jeg ser blir brukt og som jeg bruker selv er at utluftingshullene skal ha 4 ganger så stort areal som innluft hullene for å fungere godt!
        Olav Jørgensen
        Low & fast

        Comment


        • #5
          Originally posted by Olavjoergensen View Post
          Bedre sent enn aldri var det noen som nevnte!
          Hovedregelen jeg ser blir brukt og som jeg bruker selv er at utluftingshullene skal ha 4 ganger så stort areal som innluft hullene for å fungere godt!
          Enig i at man ikke skal gå på akkord med sikkerhetsmarginer - men Sebastiano burde ha kalkulert riktig i en Wind 110.

          Comment

          Working...
          X