Announcement

Collapse
No announcement yet.

Focke Wulf 190D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Focke Wulf 190D

    Ny Focke Wulf fra Kyosho
    404 Not Found
    Magnar Schou Olsen

  • #2
    Ny FW fra Kyosho

    Den Fw 152H er det en liten tråd på i RCGroups Ta 152 - RC Groups

    Comment


    • #3
      Aiaiai Skoolsen, det der er ingen FW 190D..

      Som Are skriver er det en Ta152H.. Den har langt lengre vinger og lengre kropp enn 190D, en annen hale og en annen motor også om jeg ikke husker feil..

      Stian

      Comment


      • #4
        Sorry, min feil det der. Flott er den uansett
        Magnar Schou Olsen

        Comment


        • #5
          Fw 152h

          Det påstås at konstruktøren selv Kurt Tank testfløy denne da han ble oppdaget av et par P51 D Mustanger, siden han ikke ville inn i noen dogfight med dette flyet gav han bånn gass og koblet inn boosten og fløy fra de. Historien er ikke bekreftet fra allierte, så om pilotene i Mustangene noensinne så han eller om historien er oppspinn vites ikke.
          En annen tysk pilot kom inn i en dogfight med en tempest og klarte å skyte den ned.

          Flyet var utstyrt med en 12 sylindret Jumo 213E motor på 2050 Hk med MV-50 som gav flyet en hastighet på 755 km/t eller mere. MV-50 var en 50/50 mix av metanol og vann som ble sprøytet inn i kompressoren for å øke effekten i motoren samt bidra til mer effektiv kjøling.

          Det ble laget en versjon med noe kortere vinger og den fikk betegnelsen 152C og skulle brukes i lavere høyder. 152 H var ment å skyte ned B29 bombefly og kunne operere i 15.000 m høyde. Flyet hadde en kropp på 10,82 m og et vingespenn på 14,44 m.

          Comment


          • #6
            Hva du vet Are...
            Vennlig hilsen
            Roy.

            2,Biler.
            1,Leilighet.
            masse øl i kjøleskapet.
            + diverse innbo.

            Comment


            • #7
              Ta 152 h

              Hei Roy. Å, det er et fly jeg liker og har lest litt om, tenkte lenge på å bygge David Andersens scalamodell scala 1/6 - men det var det med tid og antall modeller i heimen da Den Kyoshovarianten er ikke dum og vil være fin i elektroversjon
              Tar jeg ikke feil har David Andersen en i scala 1/5 også. Det er fine modeller - engang skal jeg få tid

              Comment


              • #8
                [QUOTE=Are;231121] Den Kyoshovarianten er ikke dum og vil være fin i elektroversjon
                QUOTE]
                Enig, en av de mest linjelekre flyene fra den tiden. Passe size til elektro
                Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                Comment

                Working...
                X