Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hover one 110 sjø og landfly (elektrisk)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hover one 110 sjø og landfly (elektrisk)

    Jeg er helt fersk i gamet, har flydd et par seilfly for 10 år siden, men det er først nå jeg tester motorfly. Har kjøpt meg en hover one flypakke fra throttlestore. Var ute og testet flyet i dag og må si at jeg er meget imponert.

    Tok av med flottører fra et islagt vann med snø. Flyet var utrolig lett å fly og hadde kraft i massevis. Det ble tre flyvninger på en ladning, første landingen var ikke så fin, men flyet tålte det og jeg fikk to fine landinger etterpå

    Vil absolutt anbefale dette flyet for nybegynnere!

    http://www.throttlestore.com/fly/nyb...f.aspx?lang=NO

  • #2
    Originally posted by gardleopard View Post
    Jeg er helt fersk i gamet, har flydd et par seilfly for 10 år siden, men det er først nå jeg tester motorfly. Har kjøpt meg en hover one flypakke fra throttlestore. Var ute og testet flyet i dag og må si at jeg er meget imponert.

    Tok av med flottører fra et islagt vann med snø. Flyet var utrolig lett å fly og hadde kraft i massevis. Det ble tre flyvninger på en ladning, første landingen var ikke så fin, men flyet tålte det og jeg fikk to fine landinger etterpå

    Vil absolutt anbefale dette flyet for nybegynnere!

    http://www.throttlestore.com/fly/nyb...f.aspx?lang=NO
    Nybegynnere bør heller starte med 3 kanaler og definetivt ikke med flotører!
    Flyet blir for tungt og landing på vann må gjøres veldig kontrollert ... altså
    IKKE for nybegynnere som velger feil vann (for lite) og gjør alt annet feil.

    Odd H.

    Comment


    • #3
      Hei! Det er vel ikke noe problem for nybegynnere å starte med 4 kanaler... Selv fløy jeg en Kyosho Calmato Trainer 40 den første gangen jeg hadde rørt en ordentlig fjernkontroll. Gjikk ganske greit, brukte ikke sideroret da, konsentrerte meg om balangse/høyde. men er enig med at det er vanskelig å lande med flottører(aldri gjort det før, men tenker det er vanskelig på vannet) Min mening Kristoffer
      Last edited by patternplanes; 27-01-10, 15:36.
      Kristoffer Rosmo
      Vingtor RC Klubb
      Great Planes Super Sportster 40
      SebArt Wind S110
      Clik 2.0

      Comment


      • #4
        Begynte på et ganske overmotorisert 4kanalsfly (sammen med simulator) selv, og fly nr 2 var en wilga 2000 med flottører. Problemene fikk jeg først når jeg trodde jeg kunne fly det meste, og det neste flyet var et med myye mindre både ror og motorkraft. Stallet og krasjet et utall ganger før jeg fikk en følelse av hvordan man måtte fly disse "gubbeflyene". Nå på vinteren er flottører genialt. Man kan jo lande overalt!
        Remi A. Sørensen - 94877903
        Leder i Lofoten RC-Klubb

        Comment


        • #5
          Originally posted by patternplanes View Post
          Hei! Det er vel ikke noe problem for nybegynnere å starte med 4 kanaler... Selv fløy jeg en Kyosho Calmato Trainer 40 den første gangen jeg hadde rørt en ordentlig fjernkontroll. Gjikk ganske greit, brukte ikke sideroret da, konsentrerte meg om balangse/høyde. men er enig med at det er vanskelig å lande med flottører(aldri gjort det før, men tenker det er vanskelig på vannet) Min mening Kristoffer
          Nybegynner fly kan godt ha 4 kanaler men det bør kunne flys med 2 enten
          balanseror/elevator eller ror/elevator. Jeg fløy uten ror i flere uker (ødelagt
          servo) i starten. Undermotoriserte modeller er ikke for nybegynnere og med
          flottører blir det ikke bedre...

          Odd H.

          Comment


          • #6
            nei, helt enig
            Kristoffer Rosmo
            Vingtor RC Klubb
            Great Planes Super Sportster 40
            SebArt Wind S110
            Clik 2.0

            Comment


            • #7
              Hei, om dere mener det finnes bedre nybegynnermodeller så gjør det nok det Jeg så bare at det stod fint lite om modeller her på nybegynnerforumet og ville dele mine erfaringer. Jeg har ikke flydd dette flyet på noe annet enn snø, men synes takeoff og landing er svært lett med dette flyet. Flyet oppfører seg forutsigbart i luften og jeg har nok kraft føles det ut til. Hvordan det oppfører seg ved landing på vann har jeg ikke planer om å teste med det første. Det følger med hjul også, de har jeg tenkt til å sette på når snøen forsvinner(om flyet lever enda).

              Forøvrig har jeg et 3-kanalers balsafly. Dette flyet er også et nybegynnerfly, men jeg har ikke klart å få kontroll over det i lufta så langt. 3 flygeturer og 2 av dem har resultert i omfattende liming av kroppen...

              Comment


              • #8
                Hover ONE

                Har også gått til innkjøp av Hover One 110 fra throttlestore.com. Aldri hatt et radiostyrt fly i lufta før, første landing med flottører på snø var som tatt ut av læreboka Kraft i massevis, flyr godt i sakte fart, i tillegg enkel akro uten problem (loop/ inverted loop, roll, inverted flight).

                Klart det blir sikkert litt mer nerver ved landing på vann, men har troen mtp bratt læringskurve til nå.

                Anbefales!

                Comment


                • #9
                  Originally posted by gardleopard View Post
                  .
                  .
                  Forøvrig har jeg et 3-kanalers balsafly. Dette flyet er også et nybegynnerfly, men jeg har ikke klart å få kontroll over det i lufta så langt. 3 flygeturer og 2 av dem har resultert i omfattende liming av kroppen...
                  Balsa huff! Anbefaler EPP fly som første fly helst pusher. Med prop saver
                  og kort motoraksel så kan det gå med motor i snuten også. Det er nok lurt
                  å lære seg å fly på (i) løs snø.

                  Dessverre fant min 4 kanals Sapac Pitts en plass uten snø og lande på ...

                  I dag hadde jeg hatt null problem å fly det flyet men med 10 tommeltotter
                  og nervene i høyspenn så kræsja jeg selvsagt. Husker jeg fortvilet
                  prøvde å rette opp flyet men skjebnen var alt avgjort ... Idiotisk fly
                  for en nybegynner! Trodde biplan var tingen, det er det forsåvidt også
                  men ikke med høy vingebelastning (altfor tungt) og undermotorisert.

                  Odd H.

                  Comment


                  • #10
                    Har redigert filmen fra første flyturen med dette flyet.

                    Etter å ha bygget og flydd en blu-baby har jeg skjønt at hoover one flyr litt fortere enn hva som trengs for en nybegynner...

                    Comment

                    Working...
                    X