Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bygging av blu-baby 42" elektrofly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    50,- Carbon
    50,- Servoer
    120,- motor/regulator kombo fra hobbyking
    36,- Depron

    Pakketape, noen gram lim og diverse finèr. For min del hadde jeg alt liggende fra før av.


    Jeg syns det er så sabla mye morsommere å fly selvbygd fly, hvertfall av den typen her, enn ferdige. Så å kjøpe den beaveren der, kunne ikke falt meg inn engang.

    Nå har ikke jeg barn, men vil tippe at de fleste foreldre anser sine egne barn som vakrest? :P
    Honeybee CP 2

    Comment


    • #47
      Det er mange som lager hengsler av limpistol

      ARC Jupiter
      diverse depron ++

      Spektrum DX7

      Comment


      • #48
        Originally posted by lacappuchino View Post
        50,- Carbon
        50,- Servoer
        120,- motor/regulator kombo fra hobbyking
        36,- Depron

        Pakketape, noen gram lim og diverse finèr. For min del hadde jeg alt liggende fra før av.


        Jeg syns det er så sabla mye morsommere å fly selvbygd fly, hvertfall av den typen her, enn ferdige. Så å kjøpe den beaveren der, kunne ikke falt meg inn engang.

        Nå har ikke jeg barn, men vil tippe at de fleste foreldre anser sine egne barn som vakrest? :P
        hvor kjøper du depron til 36 kr ?
        Min Hjemmeside..

        http://sveininge.iflogg.com

        Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

        Comment


        • #49
          Fix, står lenger opp i tråden.
          Honeybee CP 2

          Comment


          • #50
            Jeg får tak i ei plate depron til 25,- stk
            ARC Jupiter
            diverse depron ++

            Spektrum DX7

            Comment


            • #51
              ok jeg har lyst og vite hvor de selger depron plater til 25 kr stk er disse ca 1kvm store .
              Min Hjemmeside..

              http://sveininge.iflogg.com

              Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

              Comment


              • #52
                Nice! Har lurt på å bli elektriker så jeg kan skaffe depron til innkjøpspris
                Honeybee CP 2

                Comment


                • #53
                  Byggmaker her i Harstad har den dere grønn/blåe "depron" typen som er nesten det samme som depron for 25kr plata, plata er 1m lang og 50cm bred.
                  Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
                  Harstad MFK

                  Futaba 12FG

                  ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
                  Slick 360 | Elektrokonvertert
                  ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
                  Phoenix Decathlon | ASP.70
                  Hexacopter

                  Comment


                  • #54
                    Ahlsell har ikke så gode priser på depron inn til seg selv engang, vertfall ikke 25 kr plata inklusiv moms.
                    Jeg er rørlegger og får kjøpe til inkjøps pris, men depron koster nå litt for det.
                    Min Hjemmeside..

                    http://sveininge.iflogg.com

                    Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                    Comment


                    • #55
                      Kanskje litt dumt spm. nå men, når man lager monoblocka så står det jo ikke hvor mange lag/biter man trenger for og få riktig bredde på den? F.eks Fuselage x2
                      ARC Jupiter
                      diverse depron ++

                      Spektrum DX7

                      Comment


                      • #56
                        Det blir en del lag. Kan jeg sikkert telle de, men tror det er verdt å finne enten isopor eller noe annet å lage akkurat monoblokka av.

                        Hadde jeg ikke hatt spray-lim så vet jeg ikke om jeg hadde giddet å laminere den slik jeg gjorde.
                        Honeybee CP 2

                        Comment


                        • #57
                          da er det bare en speedregulator som står i mellom oss og jomfruturen......

                          tror dere den kommer til å synes godt nok forresten....

                          frøkna selv som står for farge skjemaet. friskt, og det er nok enestående...
                          Attached Files
                          Last edited by thor_no; 04-04-10, 18:59.

                          Comment


                          • #58
                            Ah knallfin da! Tror den vil synes helt fint

                            Lykke til på jomfruturen!
                            Honeybee CP 2

                            Comment


                            • #59
                              Den så knakandes bra ut Thor! Kjempebra jobba! Gikk du for den 1400KV motoren? Har du fått tatt jomfruturen? Hadde vært knall om du lagde et lite referat på hvordan det flyr, hvilken motor, batteri, propell, servoer og vinge(kFm eller UC) du har valgt.

                              Comment


                              • #60
                                det ble 1400 kv motoren med en 30a mystery speedregulator. propellen er en standard 8x4 prop. en servo er fra et slaktet dragonfly 4 heli den andre er en 9 g towerpro servo.
                                vinge(kFm eller UC)? vet ikke hva den kalles men det er utgaven som er en 6mm depron bøyd over kjøkkenbenken. den er myk men jeg håper den funker. har ikke flydd den ennå men kanskje til helga....er litt mye som foregår men jeg har et håp.... skal nok legge inn referat her ja

                                Comment

                                Working...
                                X