Announcement

Collapse
No announcement yet.

Cowling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cowling

    Hei jeg er nybegynner innen modellfy. Har hatt en lavvinget trainer som jeg har lært meg å mestre bra nå. Så da var det på tide å gå til innkjøp for en modell nr. 2. Det ble en Phoenix extra 330s. Denne har en cowling som dekker motor. Jeg lurer på om det er noen som kunne tipsa om hvordan man freser cowlingen. Hvordan lager man en mal og hvordan finner man ut hvor man skal frese for at den skal passe bra? Takker for svar

  • #2
    Her har du litt å lese på...
    Phoenix Extra 330S 60-90 Size - RCU Forums
    Dette blir bra...
    Last edited by Per; 06-02-10, 00:22.

    Comment


    • #3
      Takk takk Flyet får skryt så håper det går bra og at jeg klarer å mestre det. Skal prøve å få jomfrutur på Søndag. Har bare flydd trainern så håper det går bra:P

      Comment


      • #4
        Originally posted by Spinoza View Post
        Takk takk Flyet får skryt så håper det går bra og at jeg klarer å mestre det. Skal prøve å få jomfrutur på Søndag. Har bare flydd trainern så håper det går bra:P
        Det går sikkert bra, bare vær forsiktig med utslagene. Extra`n din er en langt mere responsiv modell vær moderat med utslagene på balanseror og høyderor i starten.

        Mvh OJ
        Olav Jørgensen
        Low & fast

        Comment


        • #5
          Ja skal være det Takk for tips.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Spinoza View Post
            Takk takk Flyet får skryt så håper det går bra og at jeg klarer å mestre det. Skal prøve å få jomfrutur på Søndag. Har bare flydd trainern så håper det går bra:P
            Jeg drev masse med flyving med min e-starter før jeg gikk over til extra selv. Fly bare veldig forsiktig i starten, og husk at du ikke "må" lande, du kan ta en ekstra runde for å få bedre inngang i landingen.
            Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

            Comment


            • #7
              Ja fikk jomfrutur i dag Ble 3 eller 4 landingsrunder før jeg fikk satt den ned. Var redd for all farten det var i den. Men det gikk bra. Utrolig artig fly

              Comment

              Working...
              X