Announcement

Collapse
No announcement yet.

1,5 meter kontra 2 meter variant...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 1,5 meter kontra 2 meter variant...

    Jeg er en person som vil nyte flyvingen, og driter faktisk i showoff.

    Jeg har lyst på en 2 meter, fordi jeg syns det ser bra ut, men jeg ser problematikken med størrelsen. Jeg har lyst på en 2 meter elektro extra.

    2 metern krever mere strøm, større plass i bilen, større batterier. Er det verdt å satse på en 2 meter extra kontra en på 1,5 meter?

    Er gleden med å fly en 2 meter så stor at den ekstra investeringen i både penger, plass og tid er verdt det?

    Er ikke det at jeg ikke har pengene til en 2 meter extra, men jeg lurer på om nytelsen blir større.
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

  • #2
    har selv vært i samme tanken.
    jeg har hatt 2 meter yak, edge og katana.
    og har nå 2 extraer på 1,5 meter.
    jeg har hatt mye lettere for og ha med de to små ut for og fly med en de store, pga jeg alltid har med meg mer enn en modell.
    slipper også å være avhengig av stor bil.
    smak behag, men selv tror jeg ikke jeg skal ha noen større på en stund nå.
    Lower, Lower, oops.
    Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

    Comment


    • #3
      Trikset er å gå for 1.8 meter.

      Den størrelsen flyr du på 6s5000 og med 8-12 kg servoer med BEC. Det er med andre ord ikke mer stress enn en 1.5 meter, men mye mer fly.

      Du slipper unna med et stk batteri uten egen mottakerbatteri og det er ikke så mye dyrere enn en 1.5 siden du bruker standard servoer som ikke koster mer en mini servoene som går i en 1.5 meter.

      Jeg har selv 3DHS 65" Vyper og 68" Velox. Får snart en 72" Extra 330 som jeg tror blir det perfekte størrelse fly med ett batteri.

      Å gå fra 1.5m til 1.8m har gir deg MYE på fly følelsen. Fra 1.8m til 2.2m er det mindre forskjell.

      Jeg har droppet 1.5m størrelsen siden jeg kan fly 1.8m uten mere "stress" og ikke så mye dyrere.. Har nå fly i størrelse 46-48" på 4s2600 og 62"-72" på 7s4200 (Samme som 6s5000).
      Last edited by Kaptein Kok; 17-02-10, 18:06.

      Comment


      • #4
        Originally posted by audifrik View Post
        har selv vært i samme tanken.
        jeg har hatt 2 meter yak, edge og katana.
        og har nå 2 extraer på 1,5 meter.
        jeg har hatt mye lettere for og ha med de to små ut for og fly med en de store, pga jeg alltid har med meg mer enn en modell.
        slipper også å være avhengig av stor bil.
        smak behag, men selv tror jeg ikke jeg skal ha noen større på en stund nå.
        Er faktisk det som er problemet, når jeg først er ute og flyr, vil jeg ha flere modeller. Liker å veksle litt mellom heli, og diverse fly

        Henger er umulig, fordi jeg bor i leilighet. Diger bil er umulig, fordi jeg har mc og.
        Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

        Comment


        • #5
          Originally posted by spitmk16 View Post
          Er faktisk det som er problemet, når jeg først er ute og flyr, vil jeg ha flere modeller. Liker å veksle litt mellom heli, og diverse fly

          Henger er umulig, fordi jeg bor i leilighet. Diger bil er umulig, fordi jeg har mc og.
          Selger deg en mazda stv til 20000 Får plass til en 30% + to fly 150 cm vs,to store verktøykofferter.Sikkert et heli og,trenger ikke koste mere for og få plass
          Ronny Andreassen
          Sunndal/Vinnu
          Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
          3DHs 33" EPP
          JR 9303 2,4

          Comment


          • #6
            Nå flyr jeg ikke Extra, ei heller elektro, MEN....

            Det er ikke å stikke under en stol at en 2m vil fly BEDRE enn en 1,5m modell.. Men det du sier er jo at du er mer opptatt av gleden av å fly!

            Personlig er det morsomste flyet jeg har eid en CG Ultimate på 1,3m. Akkurat passe stort til å fly greit, billig nok til at jeg ikke var redd for modellen, og fantastisk morsomt å fly! Skikkelig herje-modell! Ville nok ikke herjet så mye med en større modell, da det med en større modell også er større penger inne i bildet..

            Jeg stor-koser meg med små-modeller som jeg ikke trenger å være redd for. De kan jeg herje skikkelig med, tross i at flyegenskapene er så som så.. Når jeg virkelig skal nyte livet, tar jeg frem min knøttlille termikk-seiler og henger der oppe og dingler mens jeg sitter/ligger i en fluktstol..

            En liten digresjon kanskje, men det hender ofte jeg ser piloter med DIGRE og dyre modeller såvidt tør å ta en loop med modellen fordi de er så redde for å pakke modellen... Da vil jeg tro noe av fly-gleden mister sin sjarm.. Eller?
            Audun Thinn
            Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

            Comment


            • #7
              Originally posted by Thinnthinn View Post
              Nå flyr jeg ikke Extra, ei heller elektro, MEN....

              Det er ikke å stikke under en stol at en 2m vil fly BEDRE enn en 1,5m modell.. Men det du sier er jo at du er mer opptatt av gleden av å fly!

              Personlig er det morsomste flyet jeg har eid en CG Ultimate på 1,3m. Akkurat passe stort til å fly greit, billig nok til at jeg ikke var redd for modellen, og fantastisk morsomt å fly! Skikkelig herje-modell! Ville nok ikke herjet så mye med en større modell, da det med en større modell også er større penger inne i bildet..

              Jeg stor-koser meg med små-modeller som jeg ikke trenger å være redd for. De kan jeg herje skikkelig med, tross i at flyegenskapene er så som så.. Når jeg virkelig skal nyte livet, tar jeg frem min knøttlille termikk-seiler og henger der oppe og dingler mens jeg sitter/ligger i en fluktstol..

              En liten digresjon kanskje, men det hender ofte jeg ser piloter med DIGRE og dyre modeller såvidt tør å ta en loop med modellen fordi de er så redde for å pakke modellen... Da vil jeg tro noe av fly-gleden mister sin sjarm.. Eller?
              Jeg syns gleden med å fly er å få herlige modeller opp i luften og fly de fornuftig. At klubbmedlemmer kan klappe når man flyr en billig modell som ikke koster allverden. At man kan takle å fly litt over grensen og nyte det, og samtidig vite at lommeboken tåler en krasj. Det er nytelse.

              Jeg ønsker meg en større extra fordi jeg har lyst på noe "stort" ikke for å brife, da jeg finner brifing på stripa som direkte latterlig. Jeg vil bruke mere på min mc som vedlikehold dette året enn hva flydilla koster meg.
              Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

              Comment


              • #8
                jeg personlig, satser mer og lærer mer av og fly disse modellene jeg har på 1,5 meter enn det jeg gjorde på de å 2 meter.
                greit at de er litt mer stabile osv, men jeg har det like gøy uansett størrelse.
                jeg har med med gjerne både ett og to helikopter, pluss skoleflyet og gjerne ett herjefly i tillegg.
                og med utstyr og 2 sendere, fuelkanner, starter verktøy ladere batterier osv så tar det litt plass..

                større bil evt henger er en mulighet, men skal heller bruke penga på å kjøpe meg mc i år tipper jeg.
                Lower, Lower, oops.
                Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

                Comment

                Working...
                X