Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lite fly med stor motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lite fly med stor motor

    Hei Folkens.
    Jeg lurer på om noen har erfaring/meninger ang jeg har en Ilsan extra 300 som er 150cm i vingespenn som jeg tenkte montere en Rcgf 26cc bensin i.. Har tidligere brukt en os 91-4T som det forsåvidt gikk passe med.. Det jeg lurer litt på er om dere trur motoren blir ALT for stor å ikke bli fly i det hele tatt eller om det kan gå ??, hadde et håp om å klare hovre å få et fly som det er skikkelig full i..
    ​​​Kim-Arne

  • #2
    Den motoren blir nok for stor og tung. Gå heller for en .91 totakter, da har du mere power enn hva som er nødvendig..

    Comment


    • #3
      Ja det er mye mulig du har rett i det.. Jeg fikk bare en ide om å prøve å se om det lar seg gjøre.. Hadde vært arti å hørt om noen hadde prøvd noe lignende å fått det til,men tanken har slått meg om at den motoren blir i tyngste laget.
      ​​​Kim-Arne

      Comment


      • #4
        En Extra i den størrelsen er ofte litt itchy som det er. Altså at den gjerne tipstaller og har litt tendenser om man presser den litt. Det vil selvsagt variere fra modell til modell, men det som er sikkert er at den øker med vekta.

        Om du putter inn en slik motor i en så liten modell må du vel tape fast en rørtang på halen for å få det i balanse? Da blir vekta voldsom og ja, du har en modell som sikkert går fort og trekker vertikalt, men det blir nok med den ene turen for den må landes som en rakett, og du får ikke 2 sjanser...
        Anders Hauge

        www.hang.no - Norges nye HANG-side!

        www.JetsOfBergen.no
        rc.andersh.com

        Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
        Byggeblog FPV SailCam Easyglider
        Byggeblog for Eurosporten
        Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

        There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

        Comment


        • #5
          Det finnes mindre bensinmotorer!

          Leste akkurat på FG om en kjekk liten 15cc bensiner.

          http://www.southeastrcengines.com/see_010.htm


          Står i tråden på FG at den skal klare 10.000 Omd. med 14x6 propell. Men jeg ser ikke vekten på den....
          Last edited by cissaman; 19-02-10, 08:25.
          Bare flygreier: )

          Comment


          • #6
            De har den hos elefun: RCGF 15CC CNC-Bensinmotor med CM6 plugg. Veier 825 gram alt inkludert.
            Remi A. Sørensen - 94877903
            Leder i Lofoten RC-Klubb

            Comment


            • #7
              Elefun gutta hadde den motoren med på et klubb møte vi hadde rett etter di hadde fått inn den motoren, den var ikke mye større en en 90 2-takt, den har du nok plass til, og de er nok krefter i den også. Tenkte og putte en sånn motor in i et cessna 172 cardinal på flottører til sommeren
              Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
              På vei inn i Hangaren.
              Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

              Comment


              • #8
                Jepp jeg er klar over det finnes mindre bensinmotorer men jeg har en 26cc liggende å det flyet jeg tenkte er tomt.. Men jeg tror nok andersh har helt rett i det han skriver,å det stemmer at den tippstaller når man presser den litt.. Er vel bare finne ny 91-4T å sette inn da den gamle jeg brukte gikk i tusen biter etter hardt møte med asfalt i en annen modell..
                ​​​Kim-Arne

                Comment


                • #9
                  Okei,mulig jeg må forske på en sånn 15cc da.. Har ikke sett de motorene å er ikke størrelse så gale på dem må det prøves =)
                  ​​​Kim-Arne

                  Comment


                  • #10
                    en jeg flyr sammen med som prøvde en crrc 26cc motor på en twist 60 (den er vel rundt 150cm vingespenn), det ble altfor stor og tung motor på det flyet hvertfall. Slet med å få lettet faktisk. Jeg har sc 91 4t motor på samme flyet og det var som en rakett i forhold.

                    Comment


                    • #11
                      Ja jeg har vel begynt å innse at det blir alt for stor motor, så jeg får bare la den ligge til jeg finner et høvelig fly å putte den inni.. Takk til dere som har kommet med innspill ang. min tvilsomme ide =)
                      ​​​Kim-Arne

                      Comment

                      Working...
                      X