Announcement

Collapse
No announcement yet.

Digital vs Analog

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Digital vs Analog

    Skal til å handle servoer til en 2m Extra300. Skal sette opp med 50ccm DL motor og har tenkt å bruke flyet til Akro og i fremtiden 3D. Ville høre med dere her inne hva som er det beste valget av servoer til balanse, side og høyderor. Hva er fordelen med digitale servoer på en slik modell kontra analoge? Radioen som skal i sving er en 9C med 2,4gHz

    Reidar

  • #2
    kjøp digitalt, de er som regel raskere og sterkere, da slipper du mest sansynlig å bytte de ut med det første ser dem han fått inn masse fine digitale servoer på hobbycity jer er selv stor-kunde der
    trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
    trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
    arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
    PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
    homemade quad med diverse elektronikk.
    noen depronkjerrer.
    futaba10c 2.4ghz.
    radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

    Comment


    • #3
      Fordelen med digitale er at de stort sett er sterkere, raskere og mer presise.
      Ulempen er at de er dyrere, tyngre, bråker mer, og trekker mere strøm.
      I en to-meter, så har du plass til batterier.
      Jeg ville gått for digitale i en stor modell som krever presisjon og kjapp respons. Skal du fly 3D, så kommer det godt med.
      Jeg har aldri eid en digital servo, men det er fordi jeg ikke driver med sånne fly
      Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

      Steinar B Johansen
      Lillehammer mfk

      Comment


      • #4
        Du kan stikke innom sidene til Ola Fremming - som en av verdens beste F3A piloter overlater Ola ingenting til tilfeldighetene.
        Han har satt opp en oversikt over servoer som er testet og du vil se at "kvaliteten" spriker mye selv på digitale servoer fra "kvalitets" leverandører.

        Her er en oversikt på hvordan han utfører testene og
        du finner test resultatene under denne linken


        Nyttig og interessant lesestoff for de fleste.
        Last edited by Quadrocopter; 19-02-10, 23:28.

        Comment

        Working...
        X