Announcement

Collapse
No announcement yet.

El-motor til Jupiter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • El-motor til Jupiter

    Hei! Jeg skal bygge en elektrojupiter (ARC Jupiter). Holder på med flyet nå og derfor lurer jeg på om hvordan motor/prop. som anbefales

    Jeg hadde tenkt å ha denne regulatoren og batteriet

    Turnigy 60A UBEC
    Turnigy 5S 3300mAh LiPo

    Også mangler jeg bare en god motor & prop. combo (fra hobbyking )

    Takker på forhånd for alle svar.

    Mvh Adrian
    Last edited by Adrian; 04-03-10, 00:40.
    ARC Jupiter
    diverse depron ++

    Spektrum DX7

  • #2
    Ser i spesifikasjonene at denne modellen er i "Power Class: Glow (.40 - .59)"

    HK sin TR50-55B er i samme klasse og under finner du spesifikasjonene for batteri og propell.

    Du kan velge mellom ...55A eller B hvis du ønsker andre KV/propell kombinasjoner.

    Ønsker du en motor med noe høyere kvalitet så er alternativet SK serien som f.eks SK50-55

    Hadde vel gått opp på en 80A PLUSH ESC for denne motoren.

    Les Review'ene under hver motor for mere info

    Spec.
    TR50-55B
    Working Voltage: 8~30
    Kv: 600
    Weight: 300g
    Shaft: 8mm
    Dimensions: Length: 55mm
    Thrust: 2200 ~ 4600g
    Stator Size (AXi Measurement): 40-20
    Recomended ESC: 80A
    Suggested Prop: 5cell:14x9 / 6cell: 14x8
    Shaft: 8mm
    Power equivalent : .40 to .60 glow engine
    Last edited by Quadrocopter; 04-03-10, 00:46.

    Comment


    • #3
      Tror dere dette setupet blir å funke?

      Attention Required! | Cloudflare

      Attention Required! | Cloudflare

      Attention Required! | Cloudflare
      ARC Jupiter
      diverse depron ++

      Spektrum DX7

      Comment


      • #4
        Jeg tror angående den Esc'n så har den ikke Ubec. Eller hva nå en det kalles. Det betyr at den kun gir strøm til motoren og ikke servoer som betyr at du trenger et ''ekstra'' motakerbatteri.

        Sorry hvis jeg tar feil ... x )

        Comment


        • #5
          Originally posted by ruvy View Post
          Jeg tror angående den Esc'n så har den ikke Ubec. Eller hva nå en det kalles. Det betyr at den kun gir strøm til motoren og ikke servoer som betyr at du trenger et ''ekstra'' motakerbatteri.

          Sorry hvis jeg tar feil ... x )
          Stemmer det. Det trengs en egen motagerbatteripakke ved bruk av denne regulatoren. Throttler utrolig jevnt. Hvis du vil slippe motagerbatteri, er dette en god løsning: Attention Required! | Cloudflare
          Bfight 210
          De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
          De Havilland DH 2 skala 1/5,3
          Phoenix RC Club

          Comment


          • #6
            Har litt tro på denne:

            Attention Required! | Cloudflare)

            ...4 seller og 12x6 propell.

            (Det som står om anbefalt modellvekt må være feil... Se brukeromtaler)

            Det er viktig at totalvekta holdes nede mot anbefalt flyvekt, er vel på ca 2800g om jeg ikke husker feil. Dvs beregn totalvekt og planlegg plassering av batteriet før du bestiller.

            Comment


            • #7
              Originally posted by ruvy View Post
              Jeg tror angående den Esc'n så har den ikke Ubec. Eller hva nå en det kalles. Det betyr at den kun gir strøm til motoren og ikke servoer som betyr at du trenger et ''ekstra'' motakerbatteri.

              Sorry hvis jeg tar feil ... x )
              Vet

              Originally posted by bth View Post
              Stemmer det. Det trengs en egen motagerbatteripakke ved bruk av denne regulatoren. Throttler utrolig jevnt. Hvis du vil slippe motagerbatteri, er dette en god løsning: Attention Required! | Cloudflare
              Jeg har lyst på eget mottaker batteri for visst cutoffen slår inn i lufta så kan jeg seile inn istedenfor at alt av elektronikk blir stengt av
              ARC Jupiter
              diverse depron ++

              Spektrum DX7

              Comment


              • #8
                Originally posted by Adrian View Post
                Jeg har lyst på eget mottaker batteri for visst cutoffen slår inn i lufta så kan jeg seile inn istedenfor at alt av elektronikk blir stengt av
                Det er bare motoren som kutter. Du har fortsatt strøm nok til mottager å servoer
                til å lande.
                Bfight 210
                De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                Phoenix RC Club

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Funnypark View Post
                  Det er viktig at totalvekta holdes nede mot anbefalt flyvekt, er vel på ca 2800g om jeg ikke husker feil. Dvs beregn totalvekt og planlegg plassering av batteriet før du bestiller.
                  Pleier aldri å være noe problem når man konverterer fuel modeller til elektro - heller tvert om, som regel får du problemer med å få nok vekt frem i nesa selv med batteriet trykt helt opp i firewall'en.

                  Comment


                  • #10
                    Tror nok ikke det blir noe problem med baktungt fly når man har et 6S 5000mah LiPo inne der. Monterte motoren og la inn LiPo. Den var syykt tung foran.. Batteriet er bare 750gr ca. og motor kanskje 150-200g. Så det blir nærmere 1kg i nesen. Men LiPo-et var for stort så skal heller kjøpe et 6S 3500mAh. Trenger også å kjøpe ny propelladapter,måtte montere motoren bakover. Så skal kjøpe de fra Throttlestore med sånne "klemmer" som fester seg til akslingen når man fester spinneren.

                    Prøvde med 14x10 propell idag. Den blir for stor,så setter på en 13x10,den passer. Blir 2 blads trepropell.
                    Last edited by Adrian; 13-03-10, 00:31.
                    ARC Jupiter
                    diverse depron ++

                    Spektrum DX7

                    Comment

                    Working...
                    X