Announcement

Collapse
No announcement yet.

Montering av 55% Ultimate

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Montering av 55% Ultimate

    Hei,

    Tenkte jeg skulle legge ut litt bilder fra prosjektet (som har tatt litt tid hittil). Har aldri lagt ut noe på forumet her, så dette blir første gang for meg. Det er en 55% Ultimate, samme som Knut Erik (Eagle) hadde før han mistet den på Notodden.

    Litt om det som skal på og inn i flyet:
    Motor: 3W 275 CS.
    J&A Engineering High Performance Twin Mufflers.
    7" Sullivan hjul, hjulkåper fra Hempel sin 50% Edge.
    37 x 13 propell fra Hempel.
    Smart Fly EQ 10. 2 stk. 7.4 V 5000 mAh lipo til servoer, tar strøm til tenning derfra også.
    Futaba mottaker 6014 FS
    Seiko på sideror.
    HD 9150 på alle balanse og høgderor. MPI 1,5" servoarmer.
    Har noen ekstra HD´er som jeg skal bruke på throttle og choke.

    Har hittil fått montert servoer i alle 4 vingehalvdeler og høyde ror. Motor er også plassert, foreløpig bare festet med treskruer for og sjekke hvor mye den må fores frem. Motor boxen var av type lang, så den måtte kappes og kortet inn med 3 cm.
    Seiko og EQ 10 er på plass, og når jeg kommer hjem fra jobb blir det en god del kabling som skal på plass inne i flyet.

    Legger ved noen bilder fra der det står nå.
    Attached Files
    ______________

    Edvard A. Vågnes

    www.skalamodellflyklubb.no

  • #2
    Bra.
    Gøy å følge med på hva andre gjør
    Har akkurat kommet inn igjen etter 6 turer med en annen maskin med 275cs.

    Comment


    • #3
      Hei,

      Skal prøve etter beste evne og dokumentere ettehvert, har fulgt med på tråder før og ja, det er artig og se hva som skjer rundt omkring. Fikk referat fra Knut Erik om den "maraton" helga dere hadde med Hempel Edgen, flott video forresten fra jomfru turen. Den flyr sikkert veldig bra den, masse power fra 275´n hørte jeg.
      Skal bli artig og fyre opp min når jeg kommer hjem fra jobb (er i Nordsjøen med 4 uker på og av)

      Har flere bilder med meg her, skal legge de ut.
      Attached Files
      ______________

      Edvard A. Vågnes

      www.skalamodellflyklubb.no

      Comment


      • #4
        Fett! Kalkulert ut sånn ca vekt?
        All you need is love

        Comment


        • #5
          Siden han bruker en litt tyngre motor enn meg, og større batterier, større hjul, hjulkåper, spinner, så tipper jeg han havner på 35kg, ready to go Min var 33.5 uten bensin og olje.
          Knut Erik
          But it flies, so who cares??
          www.torqueroller.com
          Steikje galen
          www.skalamodellflyklubb.no
          www.teamflyingcircus.com

          Comment


          • #6
            Den havner nok på +30 kg, selve kroppen er lett, men vingene, stabbene og side ror er massivt i plywood. Motor med 2 tenningsanlegg havner på 7 kg. 275´n yter 27.49 hk og med en 37x13 prop så håper jeg at der skal være krafft nok. Ifølge produsent så skal mufflerene ikke ta så mye effekt heller.
            En kompis fløy sin med en 240 ccm og cannistere, litt mindre prop og den fløy helt flott.

            Vet at det kan skaffes CF understell, det som fulgte med er ganske tungt, har ikke veid det, men der er det en del vekt og spare.
            ______________

            Edvard A. Vågnes

            www.skalamodellflyklubb.no

            Comment


            • #7
              Okei, da tipper jeg 34,3
              All you need is love

              Comment


              • #8
                +30kg havner nok godt oppe på 30 tallet som du sier Knut Erik, skal bli interressant når den er ferdig og vi kan få den veid.
                ______________

                Edvard A. Vågnes

                www.skalamodellflyklubb.no

                Comment


                • #9
                  Vi bruker samme prop, og det er masse krefter.
                  Kunne sikkert ha vært enda større da den river'n skikkelig på full gass.
                  Men vi har en 34,5x13,5 3 blader også som vi bruker der det er støykrav.
                  Hovrer på 4-5 klikk.

                  Comment


                  • #10
                    Imponerende...

                    Dette er imponerende... Jeg så Knut Erik Rognes sin Ultimate på Notodden og det er svæææære greier.. Lykke til videre.
                    Mvh.
                    Rolv Leirro

                    Comment


                    • #11
                      Jepp. Bokhylle er tingen
                      Geir


                      3D plane - 1D brain

                      Comment


                      • #12
                        Ja, den er svær denne her, fikk aldri se Knut Erik sin i lufta, men det får vi ta igjen med denne. Må vente med mere arbeid på den til jeg har kommet hjem fra jobb, men da får jeg nok gjort en god del mere.
                        ______________

                        Edvard A. Vågnes

                        www.skalamodellflyklubb.no

                        Comment


                        • #13
                          Tar opp igjen denne gamle tråden. Modellen er i dag ikke fullført, og den vurderes solgt. Håper noen der ute kan ha interresse av å fullføre denne modellen. Selges helst som samlet pakke med alt utstyr som er nevnt i tråden. Send gjerne en PM til meg om noen vil diskutere pris osv. Modellen står i dag i Langevåg / Ålesund.
                          Last edited by Onkel Modellfly; 27-05-14, 00:00.
                          Hans P Førde

                          Comment


                          • #14
                            Noen som vet hva som skjedde med denne?. Var kanskje denne som var på modellsalg for en tid siden.
                            ​​​Kim-Arne

                            Comment

                            Working...
                            X