Announcement

Collapse
No announcement yet.

Byggetråd: Lavbudsjett CopterX 450 SE V2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Må si det er gøy med såpass respons allerede i tråden Det er bra!

    arhennie: Jeg kommer nok krypende til korset snart med ny gyro 150 kr er ikke det største tapet nå, så får vi se om fuglen letter uten at stjerten logrer for mye

    anders e: Hehe, jeg hører jo på dem og er egentlig klar over det de sier, men da blir ikke det et lavprisprosjekt, så velger å kjøre på litt inntil videre.

    Eagle: Terje er vell onkelen til tvillingene mener jeg.. Gikk i klasse med de på ungdomsskolen for 6-7 år siden Han hjelpte forøvrig pappa med å fly flyet sitt for et par år siden mener jeg! Flink fyr.. Er det mange fra Sunnmøre på forumet her?

    Vegabond: Ja, det er god stemning så langt, og håper virkelig det fortsetter Dyrt er som du sier ikke alltid bra og vice versa. Veien blir til mens jeg går! Full gass

    Comment


    • #17
      Trulsen, fortsett der du slapp i post # 1.
      Jeg ser du har det i fingra og ikke er redd for å sette ord på hva du holder på med.

      Dette forumet får 2-3 nye medlemmer hver dag og jeg vet at mange av disse er helt ferske innfor RC miljøet og sikkert er litt "redd" for å stille "enkle" spørsmål.
      Helikopteret du bygger er garantert noe som er interessant for mange av disse og dine erfaringer vil spare dem for mye ekstra arbeide og frustrasjon.
      Dette er akkurat hva forumet trenger for å være en kanal for bredden i RC miljøet!!

      Skal ikke spore av tråden mer nå, men som flere har nevnt tidlige stå på og gjør det din vei.

      Har du et bilde eller 10 så legg dem inn - min erfaring er at et bilde som regel kan fortelle mer enn 1000 ord

      Comment


      • #18
        Takk for posten Q!

        Bilder kommer! Er på jobb i Kongsberg til fredag så da starter moroa

        Comment


        • #19
          Originally posted by Trulsen View Post
          Takk for tipset, men det må bli ved en annen anledning, da CX'en ligger på postkontoret

          Ser du er fra Ulsteinvik, er selv fra Herøy. Hvor pleier du å fly?
          aha, heter da? jeg flyr på ulset stort sett, spørs hva jeg skal flyge,skal jeg fly heli så er det ikke alltid jeg orker å dra over kulen,


          å trenger du hjelp på justering og bygging så ta kontakt med meg, tlf:41417856
          Last edited by lillejon78; 09-03-10, 21:59.
          trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
          trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
          arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
          PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
          homemade quad med diverse elektronikk.
          noen depronkjerrer.
          futaba10c 2.4ghz.
          radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

          Comment


          • #20
            Flott tråd! Har bygget selv en slik copterX i høst. Kjekt å ha noe som ikke koster skjorta å krasje. Oppsettet mitt har PowerHD servoer over hele linja. Kjappe å billige.
            Jeg valgte å sette inn cyclic servoer veldig tidlig i byggeprosessen da man gjerne behøver å splitte rammen litt for å få skviset inn servoen.

            Har du vurdert disse batteriene? http://www.hobbycity.com/hobbyking/s...idProduct=7636 ?

            Ellers så må jeg si meg enig i at gyroen er litt i dårligeste laget. Opplever drifting. Har også en Assan 410 gyro på en HK450. Men det eksemplaret jeg fikk av denne virket iallefall ikke tilfredstillende. Men derimott Futaba 401 som står på Trexen er utelukkende bombesikker ang drifting!

            Lykke til!
            Rolan Skartun

            Trex 600 Flybarred - Trex 450SE V2 RJX 3GX -Steve Shumate SU-37 & T-38(knust under lowpass invertet, a good way to go!):cool:

            Compass 7HV / MKS 950/980 / Align 700MX / CC Ice 2 120amp / BeastX/ Futaba S.bus

            http://www.sognmodellfly.com

            Comment


            • #21
              Originally posted by Skartun View Post
              Oppsettet mitt har PowerHD servoer over hele linja. Kjappe å billige.
              Jeg valgte å sette inn cyclic servoer veldig tidlig i byggeprosessen da man gjerne behøver å splitte rammen litt for å få skviset inn servoen.

              Har du vurdert disse batteriene? http://www.hobbycity.com/hobbyking/s...idProduct=7636 ?

              Takk for tips, kan du linke til de PowerHD servoen du har på cyclic og hale? Har ikke vurdert de batteriene egentlig. De var veldig billige iallefall! Er de bra også?

              Comment


              • #22
                Originally posted by Trulsen View Post
                De var veldig billige iallefall! Er de bra også?
                Det er de.
                Om du er på nybegynner stadiet kan du klare deg lenge med 20C også. Da sparer du ytterligere noen dollar pr. batteri. Se f.eks Rhino serien fra samme butikk.
                Selv bruker jeg ikke annet enn Zippy og Rhino.
                arhennie

                MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                http://hadelandmfk.no/
                www.henniehobby.no/arne

                Comment


                • #23
                  Batterier og servoer

                  Originally posted by arhennie View Post
                  Det er de.
                  Om du er på nybegynner stadiet kan du klare deg lenge med 20C også. Da sparer du ytterligere noen dollar pr. batteri. Se f.eks Rhino serien fra samme butikk.
                  Selv bruker jeg ikke annet enn Zippy og Rhino.
                  Samme her. Bruker kun hobbycity batterier. De 25C batteriene bruker jeg også til en hissig parkjet motor. Har aldri hatt problemer med de. I teorien ska de tåle 55amp.

                  bruker disse servoene til cyclic:
                  http://www.hobbycity.com/hobbyking/s...idProduct=6340

                  og denne på tail: http://www.hobbycity.com/hobbyking/s...idProduct=6607
                  Rolan Skartun

                  Trex 600 Flybarred - Trex 450SE V2 RJX 3GX -Steve Shumate SU-37 & T-38(knust under lowpass invertet, a good way to go!):cool:

                  Compass 7HV / MKS 950/980 / Align 700MX / CC Ice 2 120amp / BeastX/ Futaba S.bus

                  http://www.sognmodellfly.com

                  Comment


                  • #24
                    Jeg hadde som beskrevet i post #1 bestemt meg for å fullføre dette iløpet av våren, men i dag bestilte jeg resten jeg trenger! Klarte ikke vente lenger

                    Så da blir oppsettet slik:

                    Helikopter:
                    CopterX 450
                    Pris: 70 usd

                    Gyro:
                    Turnigy Head Lock & Standard gyro
                    Pris: 25 usd

                    Servoer x 4:
                    Hextronic MG-14
                    Pris: 32 usd (8 pr stk)

                    Batteri:
                    Turnigy 3S 2200 mAh
                    Pris: 13 usd

                    ESC:
                    Turnigy plush 30 A
                    Pris: 15,50 usd

                    Motor:
                    Turnigy 2836 3700KV
                    Pris: 14 usd

                    Radio/mottaker:
                    HobbyKing 2.4 ghz 6ch
                    Pris: 32 usd

                    Frakt totalt for alt: ca 50 usd
                    Totalt hittil for flyklart helikopter : ca 250 USD/1500 kr


                    På halvparten har jeg ikke fått moms og toll, så det spørs på siste levering nå da om jeg må punge ut litt der I værste fall så kommer helikopteret på totalt 2000 kr!

                    I praksis har jeg kjøpt mer enn jeg har listet opp, men velger å kun skrive det som skal til for å få det flyklart

                    Radio, ESC, gyro og batteri er omtalt på www.mikeysrc.com i budsjetthelikopter videoene han har på siden, med særs gode skussmål til prisen!

                    Nå gleder jeg meg til å begynne på dette, og så håper jeg å kunne bevise at det skal være mulig å få et flyklart helikopter som er bedre enn de fleste jallapakker man får kjøpt i dag

                    Kjøpte også 3 ekstra sett med rotorblader, halerotor, 3 ekstra batteri og en ny canopy


                    Edit: Kjøpt også to ekstra servoer sånn i worst case! Grunnen til at jeg ikke kjøpte Zippy/Rhino batterier er at jeg ikke fant noen som var på lager hos hobbycity.
                    Last edited by Trulsen; 10-03-10, 19:23. Reason: Tilleggsinfo

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Trulsen View Post
                      Jeg hadde som beskrevet i post #1 bestemt meg for å fullføre dette iløpet av våren, men i dag bestilte jeg resten jeg trenger! Klarte ikke vente lenger
                      Velkjent fenomen... hehe
                      Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

                      Comment


                      • #26
                        Hehe! Ja, det er det for meg også Men det er jo ikke store invisteringen, så fant ut det var bare til å bestille så jeg har alt klart

                        Comment


                        • #27
                          Jeg bruker Telebee gyroen på min HK 450. Kan få halen til å stå i ro ved hover og trimming i HH, men halen slår litt ut ved full gasspådrag, men stabiliserer seg til samme retning på toppen av stigningen når gassen er til hover igjen
                          Bfight 210
                          De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                          De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                          Phoenix RC Club

                          Comment


                          • #28
                            Pakke ankommet fra vår ukjente onkel i det store utland




                            Har åpnet og sett litt på det nå. Fantastisk bra finish i forhold til hva jeg har hatt før! Gleder meg til resten kommer så jeg kan begynne på monteringen

                            Comment


                            • #29
                              Har satt det sånn høvelig sammen nå bare for å få et inntrykk av størrelsen Jeg synest det ser meget bra ut egentlig, men ser jeg har mye å sette meg inn i! Det var jaggu gøy å putle litt i dag! Gleder meg som et lite barn til elektronikken kommer


                              Forresten er det ikke mulig å linke direkte til bilder her på forumet? Må man laste de opp enten fra url eller fra datamaskinen? Det er så tungvindt synest jeg
                              Attached Files

                              Comment


                              • #30
                                Husk å sjekke at senterskruene i bladholderene sitter fast med låselim. Jeg har bygget 2 slike og begge hadde en eller flere løse skruer i bladholderene.
                                Rolf Bakke
                                Mine RC filmer på YouTube:
                                http://www.youtube.com/user/KapteinKUK

                                Comment

                                Working...
                                X