Announcement

Collapse
No announcement yet.

Byggetråd: Lavbudsjett CopterX 450 SE V2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    I går fikk jeg pakke igjen, så da var det dags for litt mer montering Har fått alt nå, bortsett fra gyro og motor som er ankommet Oslo for fortolling. Håper bare jeg får det før onsdag, for da reiser jeg på påskeferie!
    Jeg har oversett at jeg ikke fikk med kabel til radioen for programering! Så det var litt kjipt. Har bestilt simulatorkabel til radioen som er på veg i posten, så lurer litt på om jeg kan bruke den? Noen som vet?

    Ettersom noen av skruene på helikopteret ikke er av beste kvalitet, måtte jeg til Hobbyland for å kjøpe litt ekstra skruer. Kjøpte nye settskruer og de som holder rotorbladene. Jeg klarte ikke skru disse med verktøyet mitt. Det virker som hullene var litt for store rett og slett.

    Fikk montert servoene i går samt flybar i går kveld. Måtte løsne på rammen for å få inn servoene. Skikkelig trangt, men nå sitter de godt! De virker forresten til å være av god kvalitet! Tunge og gode med kun metalldrev.

    Har også fått loddet på nye kontakter på alle batteri og ESC. Ble bedre det enn Deans. Sitter kjempegodt, og er lette å få av og på

    Legger ved litt bilder!
    Attached Files

    Comment


    • #32
      hva slags radio er det det er snakk om? jeg har kabel til hobbycity-radioen, den 6kanaleren har foresten programware også, har akkurat satt opp en sånn radio for en kamerat,
      trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
      trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
      arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
      PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
      homemade quad med diverse elektronikk.
      noen depronkjerrer.
      futaba10c 2.4ghz.
      radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

      Comment


      • #33
        Originally posted by lillejon78 View Post
        hva slags radio er det det er snakk om? jeg har kabel til hobbycity-radioen, den 6kanaleren har foresten programware også, har akkurat satt opp en sånn radio for en kamerat,
        Til hobbycity radioen ja Blir nok ikke til at jeg får kabelen jeg har bestilt før onsdag, så kanskje du kunne hjelpt meg med det da jon? Hadde vært knall det iallefall

        Comment


        • #34
          ja jeg kan hjelpe
          trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
          trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
          arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
          PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
          homemade quad med diverse elektronikk.
          noen depronkjerrer.
          futaba10c 2.4ghz.
          radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

          Comment


          • #35
            Nå har jeg endelig fått helikopteret i luften! Fredag var jeg hos lillejon78 og han hjalp meg å stille inn helikopter og radio (tusen takk for hjelpen). Det tok sin tid å få stilt det inn skikkelig men når vi endelig fikk det i lufta hovra det ganske fint Jeg er iallefall fornøyd! Dagen etterpå var jeg med på "stripa" å fløy litt.. Hovra ett batteri så gikk det i bakken To stk ødelagte rotorblad + en skeiv hovedaksling. Bytta dette så ble det to-tre batteri til før det igjen gikk i bakken! Da gikk det heldigvis ingenting så klarte å gi meg med helt helikopter! Fantastisk Tok noen få bilder så skal få lagt de opp

            Konklusjonen sålangt er at til 1400kr så flyr det veldig veldig greit

            Comment


            • #36
              Originally posted by Trulsen View Post
              Nå har jeg endelig fått helikopteret i luften! Fredag var jeg hos lillejon78 og han hjalp meg å stille inn helikopter og radio (tusen takk for hjelpen). Det tok sin tid å få stilt det inn skikkelig men når vi endelig fikk det i lufta hovra det ganske fint Jeg er iallefall fornøyd! Dagen etterpå var jeg med på "stripa" å fløy litt.. Hovra ett batteri så gikk det i bakken To stk ødelagte rotorblad + en skeiv hovedaksling. Bytta dette så ble det to-tre batteri til før det igjen gikk i bakken! Da gikk det heldigvis ingenting så klarte å gi meg med helt helikopter! Fantastisk Tok noen få bilder så skal få lagt de opp

              Konklusjonen sålangt er at til 1400kr så flyr det veldig veldig greit
              bra det du er fornøyd regner med det blir "HARD 3D" neste gang du kommer hjem til disse trakter
              trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
              trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
              arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
              PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
              homemade quad med diverse elektronikk.
              noen depronkjerrer.
              futaba10c 2.4ghz.
              radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

              Comment


              • #37
                Har nå fått flydd helikopteret ganske mye. Har flydd ca rundt 30 batteripakker totalt

                Har så langt ødelagt 4 main shaft, 5 par med rotorblader, understellet, en halebom, litt skruer, et par ball linker og en feathering shaft

                Jeg fant fort ut at HobbyKing radioen ikke var så veldig brukervennlig på stripa. Savnet etter å kunne gå inn og forandre på oppsettet uten pc ble for stort, så jeg bestilte Futaba 7C fra impx nå når de hadde opphørssalg. Men sånn til å lære seg på er den helt konge! Om jeg skulle kjøpt en ny slik billig radio, ville jeg uansett kjøpt en med skjerm og med mulighet for å trimme digitalt.
                Har fått øvd meg masse på simulator også, og føler jeg har hatt stort utbytte av det

                Har gjort meg opp noen meninger om hobbyen etter disse få ukene og det må være at den er ekstremt avhengighetsskapende, lysten på noe mindre, noe større, noe annet eller hva det skulle være er ekstremt stor! Det kan gjøres ganske billig eller man kan betale så mye man måtte ønske

                Nå venter jeg bare på pakke i posten så jeg får flydd mer! Skal se om jeg får filmet litt neste gang jeg er i luften

                Ha en fin modellfly helg folkens! Nyt fineværet mens det er

                Comment


                • #38
                  gooddu skulle vært på stripa i dag, en kanondag masse fin heli-flyging,jallarexen min holdt på å bli oppspist av en snill schæfer (kjøtern til EAGLE), satser på bra vær i morra også,
                  trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
                  trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
                  arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
                  PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
                  homemade quad med diverse elektronikk.
                  noen depronkjerrer.
                  futaba10c 2.4ghz.
                  radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

                  Comment

                  Working...
                  X