Announcement

Collapse
No announcement yet.

ESM F7F Tigercat.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Bladene skal være bredere på P-40. Må designe nye etter hvert. Kanskje bredere blader gjør at jeg kan fly med 6S i stedet for 8S som i "gamle dager". Dagens batterier holder høyere spenning under belastning.
    Attached Files

    Comment


    • #77
      Monterte større hjul (5") og noen pyntebukser rundt leggene så de ikke er så spinkle. Ble bedre.
      Attached Files

      Comment


      • #78
        Fin den P-40Žn!! Er det en ARF i utgangspunktet? hvilke produsent er dette? omlakkert ESM?

        Comment


        • #79
          P-40 er en CMP 140-size. De er dritstygge rett ut av eska, så jeg har modifisert den voldsomt. Slik så det ut sist jeg fløy:

          Tigercat-propellene gikk i stykker i dag. Jeg testkjørte ute i kulda, og kjørte altfor mye power. Burde stoppa da den passerte 1100 W lenge før full gass. Mistenker overspeed pga høy motor-kv. Finner ikke tachoen min. Jeg må endre utvekslingen og lage blader i eik i stedet. Lenge til jeg kan fly den uansett, så det rekker jeg.
          Last edited by tahustvedt; 10-03-16, 19:29.

          Comment


          • #80
            Ok, takker!
            Ser lista over modifikasjonene under den andre videoen, og da skjønner jeg at det er gjort en god del med denne.
            Sliding canopy som er servo-operert, bygd om og flyttet understell etc. etc. godt jobba!

            Comment


            • #81
              Som du sikkert skjønner bryr jeg meg mer om tekniske løsninger enn lakk og finish.

              Comment


              • #82
                Nye dummingmotorer og girbokser er installert. Nå gjenstår bare at jeg skal få ut fingeren og CNC-frese blader. Er alltid litt dørterskelmil for å komme i gang med fresing. Det er ikke like lett som printing.

                EDIT:
                Skal prøve å printe et blad i Taulman 910, et nylonmateriale som er seigt og sterkt, og så skal jeg prøve å ødelegge det.
                Attached Files
                Last edited by tahustvedt; 13-03-16, 16:44.

                Comment


                • #83
                  Du kan jo frese form og støype de i Carbon. Sterkere, lettere og bedre virkningsgrad...
                  -Jim Johansen-
                  Flyklart:
                  Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                  Under construction:
                  Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                  Comment


                  • #84
                    Mye mer jobb enn det høres ut å lage støpeform og støpe karbonfiber. Kjedelig å bare kunne lage ett blad om gangen også med mindre jeg lager en haug med former. Jeg freser ut blader nå. Skal legge ut video av fresingen etterpå.

                    Jeg printet noen blader av Taulman 910 nylon, og de er mye sterkere og seigere. Knekketesting er mye vanskeligere enn med PLA-bladene. De hadde nok fungert. Eik er likevel enda sterkere.
                    Last edited by tahustvedt; 14-03-16, 17:45.

                    Comment


                    • #85
                      TøffT
                      __________________________________________________ ___
                      Jørn Kaasbøll
                      Scale Warbirds of Norway

                      Comment


                      • #86
                        Halvveis ferdig med fresinga.
                        Attached Files

                        Comment


                        • #87
                          Video av fresingen:

                          Comment


                          • #88
                            Imponerende! Hva er det du ikke har av utstyr
                            Tøft å kunne lage sine egne deler i forskjellige materialer.

                            Comment


                            • #89
                              Jeg mangler sveiseapparater. Får nøye meg med slaglodding. Eneste jeg slagloddet på Tigercat er to T-koblinger i messing til luftanlegget.
                              Last edited by tahustvedt; 15-03-16, 21:15.

                              Comment


                              • #90
                                Hehe, sveiseapparater har jeg to forskjellige av (mig/mag + bue (trafo) har hittil ikke brukt de til noe modellfly
                                Liker dataassistert "produksjon" av deler, CNC blir nok litt heftig (og dyrt) men 3D-printer skal bli!

                                Comment

                                Working...
                                X