Announcement

Collapse
No announcement yet.

ESM F7F Tigercat.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JEg kunne ikke la Tigercat være etter å ha aga så mye juggel til P-40-en min, så jeg lagde et pitotrør. 3D Printet med karbonpinner inni. Friksjonspasning i et stålrør som er limt inn i vingen sånn at det kan fjernes for transport og lagring.

    Andre ting jeg vil gjøre er en enkel 3D-printet cockpit, og noen navlys i vingetippene. Da må jeg forme klar plast over tippene først for det skal være forsenket inn i tippene.
    Attached Files

    Comment


    • I dag knakk nylonarmen på neseleggen i en veldig hard landing. Den knakk ikke i et printlag, menn diagonalt på tvers av lagene, så materialet kom rett og slett til kort. Det blir aluminium nå. Skal frese en arm og dreie en ny legg. Jeg må nok ha mer opp-høyderor på landingsutslagene mine så jeg unngår trepunktslandinger. Jeg har lite utslag og det var fint når det var vindstille. :P Ellers ok bortsett fra en knekt propell. Har ikke tatt ting helt fra hverandre så det kan jo være mer, men det var neseleggen som svikta. Aluminiumsfjærleggen bøyde seg bakover, men det ser ut som styreservoen overlevde.

      Jeg hadde med en Garmin GPS opp i flyet og målte 126 km/t på det meste i medvind. Hadde vel ikke forventa noe mer enn 100 km/t i medvind så jeg ble litt overraska.

      Det kommer video etterpå. Det er ikke tvil om hvilket av flya mine som har finest lyd.
      Last edited by tahustvedt; 20-05-16, 21:57.

      Comment


      • fint fly ja. sitter å vutderer om jeg skal investere i en slik til de 2 saito motorene jeg hadde i p38`n som gikk ned. Ser de har den på lager på rcpro
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • Boing:

          Comment


          • Syns fortsatt den er bittelitt haletung. Flyttet CG frem ca 10-15 mm siden sist. Ble bedre da. Får kjenne på det en dag det er stillere i lufta.
            Last edited by tahustvedt; 20-05-16, 22:33.

            Comment


            • Originally posted by tyor View Post
              fint fly ja. sitter å vutderer om jeg skal investere i en slik til de 2 saito motorene jeg hadde i p38`n som gikk ned. Ser de har den på lager på rcpro
              Flyet er snilt i lufta. Hvor høy effekt er det i de motorene? Min er på grensa med 1000 W per motor og digre propeller.

              Comment


              • De drar 8700rpm med master 13x8 3-blader
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment


                • OK. Det sier meg ikke så mye. Hehe.

                  Comment


                  • hehe i følge thrust calc så er det litt over 1000watt. De dro p38 opp fint og de er omtrent samme størrelse. men mulig tigercaten er litt tyngre. er jo glassfiber kropp.
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

                    Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

                    Comment


                    • Min har vel kanskje 800 W ut på akslingen, men 21" propeller på 4000 rpm er sykt effektive, så det blir kanskje omtrent likt.

                      Comment


                      • Ny arm og fjærlegg i aluminium.
                        Attached Files

                        Comment


                        • Status. Det gjenstår å lakke bladene og det nye pyntenavet til høyre side.
                          Attached Files

                          Comment


                          • Du er effektiv ser jeg, når er du klar til neste tur?
                            Svein-Tore Gundersen

                            Graupner MC32 Hott V2
                            Yak 55 SP 3m Comp-ARF(Blue Flagg)m/3W 170 CS
                            Sbach 342 DA 50
                            3dhs Slick 89 Elektro
                            Skymaster F-18C ( ATJ 170Ti )
                            Jet Legend F-15 (simjet 3000)
                            Retrojet 75 (Simjet 1910)
                            Pilot-Rc Dolphin 86 (Jet-Cat 120)
                            Byron Corsair

                            Comment


                            • Er klar i løpet av uka, har lagt på svart lakk nå, men skal låne bort bilen fra lørdag til søndag, så jeg får ikke flydd før søndag ettermiddag-kveld.

                              Comment


                              • Jeg ble ferdig med propellene i går kveld, så nå der den flyklar igjen. Mulig jeg tar en tur en kveld før helga.

                                Comment

                                Working...
                                X