Announcement

Collapse
No announcement yet.

Posten, skal de levere?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Posten, skal de levere?

    Posten bør bli nedlagt, makan til kundeservice kan man lete lenge etter. Siste 2 pakker som jeg har fått fra utlandet, har de "glemt" å sende meg postlapp.

    Ene pakken lå på postkontoret i 12 dager uten at jeg fikk beskjed. Fantastisk

    I 2012 eller 2011 mister de alt monopol, med den servicen de viser til nå, så går de fort konkurs.
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

  • #2
    Det er derfor man har tracking. Aldri brukt en hentelapp, bare tropper opp med kollinummer samme dag pakken ankommer. Har også dratt til posten på morgenkvisten hvis har visst at den ville ankomme den aktuelle dagen. Da har jeg fått lov til å rote oppi tralla med uregistrerte pakker, og finne min før de har skannet dem inn.

    Stoler ikke så mye på pakkebehandlingen deres. Sist jeg skulle hente en pakke, så var jeg der én time etter innskanning, men da var pakken min i følge systemet deres utlevert til en som hadde kvittert og skrevet under med "Peppes Pizza".... Så da var bak disken og rote litt til jeg fant min pakke som selvsagt fremdeles lå der. Greit nok med vernet bedrift og det der, men den gjennomsnittlige kunde som sitter hjemme og håper på å få beskjed når det har kommet en pakke, er jo sjanseløs oppi det hele.

    Og rekken av brukere her som har sittet hjemme og ventet ved døren, og deretter fått slengt: "Pakken forsøkt utlevert, mottaker ikke hjemme" i trynet, bare vokser.
    Med vennlig hilsen
    Johannes Gjessing GMFK
    || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

    Comment


    • #3
      o.t

      Ja og lykke til med å bruke ett annet fraktfirma i høykostlandet Norge.
      Hilsen
      Frank Bøhmer
      ---------------------------
      God created Earth. The rest was made in China...

      Comment


      • #4
        Originally posted by spitmk16 View Post
        Posten bør bli nedlagt, makan til kundeservice kan man lete lenge etter. Siste 2 pakker som jeg har fått fra utlandet, har de "glemt" å sende meg postlapp.

        Ene pakken lå på postkontoret i 12 dager uten at jeg fikk beskjed. Fantastisk

        I 2012 eller 2011 mister de alt monopol, med den servicen de viser til nå, så går de fort konkurs.

        Nå er det SMS og Tracking som gjelder, posthentelapper går ut mange ganger et døgn før pakka ank pib også har jeg erfart, du har jo data så det er jo bare å sjekke sporingsnummeret hvis du har bestilt ifra en seriøs leverandør da som kan gi deg det på ordren din, det er desverre ingen andre aktører som klarer og levere i distriksNorge med samme kvalitet og pris som Posten .
        Øyvind

        www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

        Comment


        • #5
          Nå er det vel ikke posten i sin helehet som er problemet, men heller noen få av de som jobber der. Slik som med "alle andre" bedrifter.
          Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

          Comment


          • #6
            Enig

            Jeg er helt enig her , en dag jeg skulle hente en pakke etterskolen fordi på sporingen stod at den var framme. Når jeg kommer fram er den ikke registrert, så når jeg kommer jeg er hentelappen der. Så det ender med at jeg må dra til Spar igjen for å hente pakken.

            Hvis de ikke hadde gjort denne feilen kunne jeg ha fått pakken med en gang -.-

            Comment


            • #7
              Joda posten er fint.. eller??
              Skulle sende en pakke i retur til Hong Kong, pakken veide 311gr, og prisen kr.325,- som pakke og kr.349,- som rekommandert.
              Samme pakka kostet ca. $20 å sende som EMS fra HK.

              Og de to siste sendingene mine (også EMS) ble IKKE levert for som johanngj skrev:
              "Pakken forsøkt utlevert, mottaker ikke hjemme"
              Så man betaler for en service man IKKE får. Og når man klager så er det beklager, beklager, men det blir IKKE gjort noe,
              og man får IKKE refundert noe på prisen heller.
              RC Hobby: If I had to explain, you wouldn't understand..
              Jeg crasher aldri, jeg tar bare jordprøver en gang i blandt...

              Comment


              • #8
                Treige posten,

                tja, av og til er de det. Jeg venter på en pakke fra Kristiansand, den ble videresendt fra Oslo 18 mars kl. 09:31 og den har ennå ikke dukket opp noen steder. Frustrert, ja!
                -63.
                Graupner MC
                JR
                Multiplex
                Turnigy.
                Fly, alt for mange.

                Comment


                • #9
                  Jeg har flere ganger betalt for å få den levert på døra. Har vært hjemme hele dagen, og postmannen har bare lagt en "forsøkt levert"-lapp i postkassa. Følger jo sporinga, så er ikke så vanskelig å være hjemme når du forventer å få den.

                  Tamt irriterende når du holder deg hjemme en hel dag, så finner du ut på kvelden at postmannen har ikke giddet å gå opp til døra engang.
                  Honeybee CP 2

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Litespeed View Post
                    Nå er det SMS og Tracking som gjelder, posthentelapper går ut mange ganger et døgn før pakka ank pib også har jeg erfart, du har jo data så det er jo bare å sjekke sporingsnummeret hvis du har bestilt ifra en seriøs leverandør da som kan gi deg det på ordren din, det er desverre ingen andre aktører som klarer og levere i distriksNorge med samme kvalitet og pris som Posten .
                    Merkelig er da at det finnes sykt mange fraktselskaper i Norge, viss posten er så bra. Posten burde hatt monopol, viss de var så bra.
                    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

                    Comment


                    • #11
                      Samme skjer med meg titt og ofte..... Får ikke hentelapp. Pakken ligger i 14 dager, så får jeg beskjed om at jeg har en pakke som ikke er hentet ut....Lett for meg å vite, om jeg ikke har sporingsnummer......
                      Youtube: Flygutta
                      -----------------------------
                      Fly:Pilot-Rc Sbach 50cc elektro,Sebart Sukhoi 50Ev2, Sebart Pitts Python 50E, Sebart Angel 30E, Sebrart Katana 120E, Seagul Decathlon 60s, Kinetic 800, axn floater, Phoenix Yak 60s, Multiplex Fun Cub, SuperSport 40s, GP Yak 54, Multiplex Twister, Giant Cessna 182, P47Funfighter, AT-6 Texan Funfighter.
                      Heli: T-rex 700,T-rex 450
                      Kleff@ [Arne Ivar Kleven]
                      (34 år ung)
                      www.flygutta.com
                      www.vfkm.no

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by spitmk16 View Post
                        Merkelig er da at det finnes sykt mange fraktselskaper i Norge, viss posten er så bra. Posten burde hatt monopol, viss de var så bra.
                        De fleste av de sykt mange fraktselskapene i Norge er flinke på stykkgods, dvs 40 kg og oppover til flere tonn pr enhet man skal frakte, ikke helt de samme tidsfristene her.. Posten bryr seg ikke om store ting desverre....
                        Øyvind

                        www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

                        Comment


                        • #13
                          det er litt morro at posten så og si ALLTID klarer å levere brevpost, som de har monopol på i tide. omtrent aldri opplevd å få ting utover tidsfristen her.

                          når det gjelder pakker som de IKKE har monopol på, så gjør det de ofte ganske dårlig. fatter ikke helt tankegangen. men kan jo være en liten ting med at de er eid av "oss"
                          dx7

                          Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                          Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                          Løten MFK
                          Stay Frosty

                          Comment


                          • #14
                            Det er fordi det stilles krav til Posten på brevpost, mens på pakker kan de gjøre hva de vil. Og konkurransen oppleves ikke som reell. Posten har uten tvil det beste distribusjonsnettet, noe som gjør at det skal mye til for at Posten velges bort. Noe som er synd.
                            Ørjan Pettersen
                            Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by orjanp View Post
                              Det er fordi det stilles krav til Posten på brevpost, mens på pakker kan de gjøre hva de vil. Og konkurransen oppleves ikke som reell. Posten har uten tvil det beste distribusjonsnettet, noe som gjør at det skal mye til for at Posten velges bort. Noe som er synd.
                              du kniper kvisa i rota med det du sier. posten er mer opptatt av å tilfredstille "krav", enn å være konkuransedyktig
                              dx7

                              Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                              Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                              Løten MFK
                              Stay Frosty

                              Comment

                              Working...
                              X