Announcement

Collapse
No announcement yet.

T-rex 550

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by palsor View Post
    Det er jo goblin som liksom er grom heliet, skulle gjerne gått den veien.
    Men føler vel at det blir litt lettere med deler fra elefun, da det kommer til å brukes en del deler

    Så er batteri størrelsen perfekt til fly enten noe på 70" vingespenn eller 50cc kjerre.

    Finns det andre alternativer som bruker 6s 5Ah batterier?
    de "store" fuglene vi flyr tar 4000-5300mah,, du var vel ikke der søndag? men vi fløy 630 da på 2stk 4500 6s

    ca alt går på 4000-5300mah av de store, da i form av 2stk 6s i serie, så samme pakkene kan du da bruke på plankesakene dine.

    goblin 700 går du for 700-750USD nå, ca 500-100USD mindre for en 630.

    Har sett deg fly, ganske sikker på at du kommer til å "fly" fra en 550 om ikke så lenge, men goblinen eller lignende har du noe som utfordrer deg noen år.

    Comment


    • #17
      Originally posted by kristianwest View Post
      Jeg vil jo påstå at det er nok power til både vill og ukontrollert flyging av alle slag med det som leveres i esken

      Det eneste jeg hadde gjort i tillegg var å sette på en god governor, enten i form av ny esc eller FBL-enhet med den muligheten.
      Akkurat det jeg skal gjøre med min nå snart. Fikk meg en 100 amp yep som skal testes så snart jeg får litt tid til å sitte og lodde nedi boden

      Comment


      • #18
        Originally posted by palsor View Post
        Den nye dfc utgaven kommer med Talon esc, har ikke den governor?
        Det har den ja, og jeg mener den har støtte for governor i fbl enheten også.

        Comment


        • #19
          T-rex 550

          Originally posted by Kjetil B View Post
          Hvis du skal kjøpe nytt, hva med å legge på ca $130 og gå for en 600 efl? Greit nok med power på 12s i alle fall...
          550 og 600 er så like i størrelse at jeg hadde valgt 550 for å kunne fly på en batteripakke. Det er visse fordeler med 12s, men jeg ble i alle fall smålei av å kåle med batteriskift på 600efl. Trangt og ekkelt. Og du får dobbelt så mye flytid på samme antall pakker med en 550.

          Det finnes hederlige unntak. F eks syns jeg JR NEX E8 har en glimrende løsning for 12s.
          Kristian Westgård
          Nittedal

          Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


          Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
          — Neil Armstrong

          Comment


          • #20
            T-rex 550

            Originally posted by Morten Brun View Post
            Det har den ja, og jeg mener den har støtte for governor i fbl enheten også.
            Ja, stemmer det! Ergo ingen grunn til å gjøre noen endringer
            Kristian Westgård
            Nittedal

            Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


            Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
            — Neil Armstrong

            Comment


            • #21
              Jeg synes slett ikke T-rex 550 var noe slapp. Den jeg hadde kom med 600 motor og Align 70A ESC. Det ble sagt den var i snaueste laget om man øsnket fly på 550 blader, (orginale blader er 520 men den tar 550). Så jeg byttet til CC 100A, så fikk jeg governor også. Dersom den fåes med den nye CC Talon 90A så er jo det kjempefint. Da har du en bra innebygget BEC også. (Den innebyggede BEC'en på CC ICE 100 ble for svak til Align 610 servoene jeg brukte).

              Jeg fløy på 6S 4500 batterier. Jeg brukte KDE sin batteriplate for bedre feste av batteriene når de kommer langt frem, samt at den fremre batteristroppen sitter da fast i batteriplata når du fjerner batteriet. Ikke noe must, men en fin oppgradering. Jeg hadde ikke CG utfordringer. Det er veldig lettvint og fint å kunne fly på 6S fremfor 12S. Det eneste negative synes jeg er at den kan være i overkant tøff på batteriene. Særlig på varme dager kan de slite litt. Men batteriene blir stadig bedre, og har du gode batterier med høy C-verdi så er det ikke noe stort problem.

              Hadde jeg hatt denne i dag hadde jeg satt på en rpm sensor og kjørt governor i Vbar, (jeg brukte Vbar fremfor 3GX). Da kan man oppnå ønsket headspeed på en lavere gearing og da lever både batteri, motor og ESC et lettere liv. Man øker antagelig flytiden litt også.
              arhennie

              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
              http://hadelandmfk.no/
              www.henniehobby.no/arne

              Comment


              • #22
                T-rex 550

                Jeg sammenligner den vel egentlig med helt feil maskin når jeg sier tam. Den har ikke like mye power som de ville maskinene til AndersAnd er det jeg mener

                Jeg er kjempefornøyd med min.

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Morten Brun View Post
                  Jeg sammenligner den vel egentlig med helt feil maskin når jeg sier tam. Den har ikke like mye power som de ville maskinene til AndersAnd er det jeg mener

                  Jeg er kjempefornøyd med min.
                  Overpowring er vel en del av hobbyen hans så det blir feil grunnlag ja T-rex 550 er vel kjent for nettopp å ha mye power. Og jeg har vel til gode å høre om noen som er misfornøyd med de.
                  arhennie

                  MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                  http://hadelandmfk.no/
                  www.henniehobby.no/arne

                  Comment


                  • #24
                    Power corrupts....

                    Men gutta, jeg kan skru ned headspeed in flight, og fly sakte/rolig, men også cranke opp og ha fluestikker på crack, på undermotorisert heli, kan man aldri skru opp...

                    blir som båt osv, en treg båt, er treg, men en rask båt kan kjøre sakte

                    Comment

                    Working...
                    X