Announcement

Collapse
No announcement yet.

T-rex 550

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • T-rex 550

    For de som savner noe å fylle "gapet" mellom 500 og 600 i T-rex familien så er det en ny 550 på gang. I allefall i følge rykter og spyshots som er begynt å florere på nettet.
    Jeg regner med T-rex 550 blir samme størrelse som f.eks Logo 500 som jeg synes er en veldig fin størrelse. Et ganske stort helikopter uten at man behøver å bevege seg over 6s LiPo.

    -
    Attached Files
    arhennie

    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
    http://hadelandmfk.no/
    www.henniehobby.no/arne

  • #2
    Kult!

    Jeg har nå en 500ESP på vei i posten, så denne er nok desverre utelukka for nå
    Stolt eier av;
    CNC Fres

    Comment


    • #3
      Det går nok litt tid før den er tilgjengelig i butikkene. Så innen den tid er du klar vet du
      Sesongen er jo knapt i gang ennå....
      arhennie

      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
      http://hadelandmfk.no/
      www.henniehobby.no/arne

      Comment


      • #4
        Håper den kommer ferdig oppgradert og ikke i hundre forskjellige versjoner slik som 450
        - T-rex 450SE V2
        Futaba 7c fasst - Futaba 401 gyro - 3x HS-65MG - Futaba 9257.
        - Twister Medevac
        - Big Lama

        Comment


        • #5
          film av t-rex 550

          http://www.helituning.com/index.php/...st-videos.html
          - T-rex 450SE V2
          Futaba 7c fasst - Futaba 401 gyro - 3x HS-65MG - Futaba 9257.
          - Twister Medevac
          - Big Lama

          Comment


          • #6
            Hei, vurderer å kjøpe denne.
            Men etter å ha sjekket på div. forum er det en del som klager på at det nesten er umulig å balansere denne på cg.
            Ser at noen har løst dette ved å kjøpe nytt batteri feste for å flytte batteri frem.

            Er dette virkelig et problem, eller er det bare en gjeng med grine unger som må ha noe å klage på?
            Helikopter:
            T-rex 600E fbl pro, goblin 500, warp 360
            Radio
            Spektrum dx 18

            Comment


            • #7
              T-rex 550

              Det har i alle fall aldri jeg hatt problemer med. Jeg var godt førnøyd med den jeg hadde. De gutta du sikter til må fly med noen vanvittige batteripakker?
              Kristian Westgård
              Nittedal

              Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


              Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
              — Neil Armstrong

              Comment


              • #8
                De bruker vel 6s 5000MhA på ca. 800-900g.
                Hadde du t-rex 600 halen. Etter hva jeg forstår er det den som sitter på den nye dfc utgaven.
                Som ikke akkurat hjelper, hvis den var baktung i utgangspunktet.

                Og er det nok power til litt vill ukontrollert 3d
                Helikopter:
                T-rex 600E fbl pro, goblin 500, warp 360
                Radio
                Spektrum dx 18

                Comment


                • #9
                  T-rex 550

                  Jeg fløy med 4500-batterier, og det var V2 FBL (versjonen med "vanlig" hode). På min hadde jeg karbon 550-hale.
                  CG var ikke noe problem for meg, men jeg gjorde vel heller aldri noen nøyaktige målinger.
                  Tror du trygt kan fortsette å vurdere en Trex 550
                  Kristian Westgård
                  Nittedal

                  Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                  Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                  — Neil Armstrong

                  Comment


                  • #10
                    Original motor og esc blir litt tam, men funker til det meste av 3d øvelsene. Med flybarless enhet med governor vil den føles vassere, men for vill 3D ville jeg nok anbefalt å finne en vassere motor. Kanskje du kan få overtalt Anders til å vikle om original motoren?

                    Comment


                    • #11
                      jeg tror du liker noe enten lettere på 6s eller litt større på 12s palsor... iaf slik du fløy sist. mr falx kan sikkert ta med 500, 550 og 600 pro + 630 og 700 goblin til helgen, så får du sett alt og hvordan de flyr.


                      CG hadde jeg dog ikke vært bekymret over om du velger 550, 550 litt langt frem på tray balanserer bra og fjerner litt unødvendig vekt.

                      Har kjøpt en kliss ny 600mx motor som jeg holder på å vikle om, den skal dytte i mr falx sin maskin for å se om den får opp farten

                      Comment


                      • #12
                        T-rex 550

                        Jeg vil jo påstå at det er nok power til både vill og ukontrollert flyging av alle slag med det som leveres i esken

                        Det eneste jeg hadde gjort i tillegg var å sette på en god governor, enten i form av ny esc eller FBL-enhet med den muligheten.
                        Kristian Westgård
                        Nittedal

                        Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                        Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                        — Neil Armstrong

                        Comment


                        • #13
                          T-rex 550

                          Originally posted by palsor View Post
                          Hei, vurderer å kjøpe denne.
                          Men etter å ha sjekket på div. forum er det en del som klager på at det nesten er umulig å balansere denne på cg.
                          Ser at noen har løst dette ved å kjøpe nytt batteri feste for å flytte batteri frem.

                          Er dette virkelig et problem, eller er det bare en gjeng med grine unger som må ha noe å klage på?
                          Hvis du skal kjøpe nytt, hva med å legge på ca $130 og gå for en 600 efl? Greit nok med power på 12s i alle fall...
                          * T-rex 450 PRO DFC 6S * T-rex 500 PRO EFL DFC * DJI Inspire 1 * E-flite Carbon Z Cub * Multiplex Dogfighter * Futaba 14SG *

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by andersand View Post
                            jeg tror du liker noe enten lettere på 6s eller litt større på 12s palsor... iaf slik du fløy sist. mr falx kan sikkert ta med 500, 550 og 600 pro + 630 og 700 goblin til helgen, så får du sett alt og hvordan de flyr.


                            CG hadde jeg dog ikke vært bekymret over om du velger 550, 550 litt langt frem på tray balanserer bra og fjerner litt unødvendig vekt.

                            Har kjøpt en kliss ny 600mx motor som jeg holder på å vikle om, den skal dytte i mr falx sin maskin for å se om den får opp farten
                            Det er jo goblin som liksom er grom heliet, skulle gjerne gått den veien.
                            Men føler vel at det blir litt lettere med deler fra elefun, da det kommer til å brukes en del deler

                            Så er batteri størrelsen perfekt til fly enten noe på 70" vingespenn eller 50cc kjerre.

                            Finns det andre alternativer som bruker 6s 5Ah batterier?
                            Helikopter:
                            T-rex 600E fbl pro, goblin 500, warp 360
                            Radio
                            Spektrum dx 18

                            Comment


                            • #15
                              Den nye dfc utgaven kommer med Talon esc, har ikke den governor?
                              Helikopter:
                              T-rex 600E fbl pro, goblin 500, warp 360
                              Radio
                              Spektrum dx 18

                              Comment

                              Working...
                              X