Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aerofly5 for Mac slipper en av disse dagene

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Aerofly5 for Mac slipper en av disse dagene

    Da er betatestingen ferdig på Aeofly5 for Mac for de som er intressert i det

    Jeg har vært med i betatestingen på den for å hjelpe få ut litt bugs der og i går var den ferdig. Den blir pakken nå og sendt ut til distribusjon i løpet av slutten av uken så de som har siklet på den får begynne å titte nå siden den havner på ikarus ganske snart...

    Tenkte bare jeg skulle si fra jeg
    Klaus Myrseth
    Compass 7HV FBL / 3D+ FBL / Atom 500 FBL

    Team Manager - Team Compass Scandinavia

  • #2
    Er dette em sim som kan kjøres direkte i mac OS??
    I så tilfelle er det jo veldig interresant.
    Jan Eric Klausen
    Forus RC Klubb

    Comment


    • #3
      Originally posted by Ja9 View Post
      Er dette em sim som kan kjøres direkte i mac OS??
      I så tilfelle er det jo veldig interresant.
      Det er det men jeg anbefaler på det sterkeste at du har et grafikk kort som har 512mb for å få litt guffe på grafikken. Er utrolig bra grafikk her hvis du har kraftig nok maskin til å skru opp detaljene. Med en vanlig spekket maskin er grafikken som andre simulatorer.

      Aerofly pro deluxe har jo også en rein mac os versjon men dette er gamle utgaven av Aerofly 5

      Til samenligning på en iMac 24" med Ati Radeon hd 2400 256mb må jeg i 4d scenes sette oppløsning litt ned og justere kvalitet til lav for å kjøre på gode framerates. Mens på en macbook pro med nvida 8600gt 512mb kan kjøre full oppløsning i lav kvalitet med samme framerates. Så hvis du har nyere hardware kan du nok skru opp ytterligere
      Last edited by klaus; 17-03-10, 15:05.
      Klaus Myrseth
      Compass 7HV FBL / 3D+ FBL / Atom 500 FBL

      Team Manager - Team Compass Scandinavia

      Comment


      • #4
        Originally posted by klaus View Post
        .........Aerofly pro deluxe har jo også en rein mac os versjon men dette er gamle utgaven av Aerofly 5 .........
        Betyr det at du må bruke Bootcamp, Parallels eller Fusion for å få den siste versjonen til å kjøre på en Mac?
        I så fall er det ingen forskjell fra andre simulatorer som f.eks Phoenix.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Quadrocopter View Post
          Betyr det at du må bruke Bootcamp, Parallels eller Fusion for å få den siste versjonen til å kjøre på en Mac?
          I så fall er det ingen forskjell fra andre simulatorer som f.eks Phoenix.
          Nei det er en mac utgave trenger ingen ekstra lisenser eller no, installer og kjør, til og med kontroller setup var rett frem og dama kunne gjort det uten min hjelp, ikke en rippof claim for osx støtte som Phoenix gjør. Skal sies at Phoenix kjører veldig bra i parallels da men uansett er det i en sim og jeg må starte windows for å kjøre den (noe jeg bare ikke liker).

          EDIT: Det kommer mest sansynlig en rein 64bit versjon seinere på toppen av cocoa senere, nå kjører den på de gamle ui apiene til osx ikke de nyeste, men det har lite å si siden den bruker 3d apiet
          Last edited by klaus; 17-03-10, 20:18. Reason: La til en liten ekstra detalj
          Klaus Myrseth
          Compass 7HV FBL / 3D+ FBL / Atom 500 FBL

          Team Manager - Team Compass Scandinavia

          Comment


          • #6
            Ja da er'n i butikken neste uke hehe.

            Fikk ei lita melding fra en av utviklerne i dag og jeg gleder meg hvertfall til å få'n litt mere utfordring å fly hehe.

            Her er ikarus link: IKARUS

            Ikarus har lagt den i webshoppen men DVDene er ikke ferdigtrykt og klar for utsending før neste uke.

            Hvis noen vet om en norsk forhandler hadde det vært fint om de hadde postet linken her
            Klaus Myrseth
            Compass 7HV FBL / 3D+ FBL / Atom 500 FBL

            Team Manager - Team Compass Scandinavia

            Comment


            • #7
              Er det noen som har testet heli delen av denne simulatoren.

              Kanskje er det det som skal til for at man for brukt litt mer tid foran simulatoren. Har flere Mac'er dette kan kjøres på
              - Erik -

              ------------------------------------------
              Logo 600SX + 6003D
              Logo 400SE

              Futaba 18MZ

              Comment


              • #8
                Originally posted by ehaga View Post
                Er det noen som har testet heli delen av denne simulatoren.

                Kanskje er det det som skal til for at man for brukt litt mer tid foran simulatoren. Har flere Mac'er dette kan kjøres på
                Jeg har beta testet simulatoren, jeg har også brukt AFPD samt Phoenix. Min oppfatning av AFPD er at det er vanskelig den første dagen og etter det føles det litt for enkelt, Phoenix var en klar oppgradering fra det men alt blir alt for konsistent, føles som om du har 3d gyro. Trenger nesten ikke korrigere for vind, ground effekt har nesten ingen invirkning mm..

                Da jeg dro opp Aerofly første gangen fikk jeg hakaslepp. Jeg fløy med den gamle blåhode trexen og klarte krasje før jeg tok av hehe (blush) ... Til og med halen slo ut ved spinup og var plagsom ved for lavt hode rpm ... Jeg er på langt nær en ekspert men utfra de lille erfaringer jeg har med å fly litt big lama og king III er at Aerofly 5 er nærmere det jeg opplever i virkelighen ved disse basis modellene. Nå gleder jeg bare til å motta final versjonen så jeg kan teste flere modeller og skikkelig se hvordan den fungerer over all isteden for beta testen jeg kjørte. Så jeg blir klar til å spinne opp trexen hehe.

                I Phoenix kan jeg piroflippe, dra kaos, perfekte loops, funnels mm, i Aerofly kan jeg starte og få en skikkelig overraskelse og slite med korrigeringene ifm været mm og får deg lettere svett hehe, så jeg kommer hvertfall til å bruke Aerofly for mengde trening og siste del av innlæringen men bruke Phoenix for å lære basis manouveren da denne er enklere for å trene timing før alt det andre kommer i veien hehe. (Altid lurt å bruke flere forskjellige simulatorer for å lære seg varianter ifm ekte flyvning som har en tendens til å gjøre deg til en pus).

                EDIT: Jeg har bare testa små helikoptre ikke store så uttaler meg mtp helikopter 1 kilo og ned eller så.
                Last edited by klaus; 23-03-10, 13:07.
                Klaus Myrseth
                Compass 7HV FBL / 3D+ FBL / Atom 500 FBL

                Team Manager - Team Compass Scandinavia

                Comment

                Working...
                X