Announcement

Collapse
No announcement yet.

fersking i hobbyen her

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Er enig i att acromaster er veien å gå inn i 3D verden. Har en til salgs om det er av interesse
    Alt som kan fjernstyres.
    ---------------------------------------------
    The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
    Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
    Steinar Kvarme.

    Comment


    • #17
      Originally posted by audifrik View Post
      jeg tok opp min pa katana md som fly nr 3, og det gikk fint. satte bare på litt expo og skrudde ned utslagene litt.
      etter ett par batteripakker så ble det fulle utslag uten problemer.
      men jeg hadde trent en del på simulator først, så anbefaler at du kjøper deg en skikkelig simulator for og få inn trening på.

      har hatt noe lignende den dynam extran, og den er absolutt ikke begynner modell.den jeg hadde var en protech extra, som er samme greiene.
      fløy ikke noe særlig bra før jeg fikk satt den opp på computersender og fikk på litt andre utslag.
      kjøp noe skikkelig med en gang, så du ikke vil angre like etter du har handlet noe billig.
      katana md flyr hvertfall utrolig fint og rolig, og samtidig en bra 3d modell.
      kan lande den omtrent stillestående også.

      lykke til med valget.
      Litt enig med deg. Denne flyr så bra at med litt lave utslag og passe expo
      blir det bra. Har lært folk fra den mest ubruklige traineren til folk rett på bensin.

      Comment


      • #18
        Originally posted by bad scientist View Post
        Ordet super, går igjen tre ganger bare i ingressen, så denne må da være helt super!!!
        Men ikke akkurat et 3D fly, som trådstarter etterspurte.
        Ligger en Ucando 3d i skumplast, Fra GP på Rcm. Den hadde jeg gått for hvis jeg ønsket meg et fly av den typen, til den prisen.
        Den er like lett å ødelegge som en sprettball. Når jeg tenker meg om, så er det vel egentlig en sprettball..med vinger..og stooooore ror.
        Jeg hadde Yak'en i samme matrialet og den var ingen sprettball akkurat, jeg måtte ofte fram med limpistolen etter harde landinger, vel så ofte som med andre modeller jeg har hatt som feks Multiplex Parkmaster. I tillegg ble kroppen skjev og umulig å rette opp igjen så den ble umulig å fly.

        Nå er Acromasteren allerede nevnt, men jeg er godt fornøyd med Parkmasteren min og mener at man kan si det samme om den som det som har blitt sagt om Acromasteren, lettflydd og stabil med små utslag og lav hastighet, og samtidig ganske heftig når man vil. Hvem som er best kan jeg ikke si, men Parkmasteren klarer seg med litt billigere motor- og batterioppsett hvis det har noen betydning.

        Comment


        • #19
          her var det jaggu mye som hadde skjedd og jeg må bare beklage, men jeg kan ikke svare på alt sammen..

          men, det er jo 3D fly eller et fly som kan fly 3D jeg er på jakt etter.. gidder ikke kjøpe et nytt billig fly.. det var ikke annet enn en stor skuffelse.. så, jeg kjøper noe jeg vil ha, så får jeg fly helt rolig i begynnelsen.. bare øve på å lette og lande.. så skal det sikkert gå fint

          jeg har tenkt på en 6 kanals Spektrum radio prisen er ikke så gale på de pluss at de er funksjonelle!!

          forøvrig kommer jeg ikke til å kjøpe med en gang.. forløpig har jeg 2000kr og vil spare opp til noe bra før jeg slår til men tenkte å høre med dere her inne i god tid, så jeg har en stund på å bestemme meg impuls kjøp er jo ikke alltid det beste hehe
          eg har limen rett her! det funker sikkert=)

          Comment


          • #20
            Hehe.
            Impuls kjøp vet jeg alt om.
            Multiplex modellene er bra å tåler mye.
            PA katana md flyr utrolig bra.
            Har selv extra mx fra de nå som jeg er utrolig fornøyd med.
            Jeg ville hvertfall styrt unna billige ferdigpakker.

            Lykke til.
            Lower, Lower, oops.
            Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

            Comment


            • #21
              men, et lite kanskje dumt spørsmål på "billig" radioene, (de med lang antenne) står det ofte en rekkevidde på.. men jeg har ikke lest noe om rekkevidde på de dyrere radioene.. 2,4 ghz er det vel?

              så hva er rekkeviddene på det? kommer det ann på hvilken mottaker man har i flyene kanskje?
              eg har limen rett her! det funker sikkert=)

              Comment


              • #22
                Hei og velkommen i hobbyen!

                Jeg har ingen betenkeligheter med å gå rett på 3d fly. Bare man holder seg unna STORE utslag er 3d fly snillere enn alt annet er nå min erfaring. De er lette og har store tykke vinger som gjør at de flyr sakte og stabilt.

                Jeg ser at du er inne på rett spor og vil absolutt anbefale deg og spare en mnd eller to ekstra og kjøp deg deg skikkelig utstyr med en gang. Og siden du går for elektro må du lese deg opp litt på lipo batterier og hva det fører med seg. F.eks er en skikkelig computerlader med balansering er ett must hvis du skal bruke lipo.

                Comment


                • #23
                  Rekkevidden på alt av mer eller mindre kjente radioer er plenty bra nok, dvs du kan fly mye lengre enn du kan se flyet.

                  Comment


                  • #24
                    jeg får se hva jeg bestemmer meg for når jeg har spart opp litt penger.. faren er jo at når jeg har 6000kr så ser jeg et fly som er stilig men koster 7000 hehe.. men tror at prisklassen jeg har sett meg ut er godt nok til å begynne med så lenge jeg har en godt utstyr, så er jeg hjulpen

                    men, kan vel si takk til dere som ønsker meg velkommen her da tror ikke jeg har sagt det
                    så sitter jeg her å ser på videoer og leser om fly mens jeg venter=)
                    eg har limen rett her! det funker sikkert=)

                    Comment


                    • #25
                      rekkevidden på senderne har litt og si med mottakerene.
                      de til futaba f.eks som har mid range osv har ikke allverdens rekkevidde, men de som følger med radioen, 6,7 kanals, de er fullrange mottakere, og skal visst teoretisk ha en rekkevidde på rundt 2 km.
                      har flydd så langt unna med slik mottaker at det bare har vært en prikk på himmelen.
                      flaks at jeg fikk den tilbake, måtte jo teste bare, dog, med en liten billig elektrosak utover ett gigantisk jorde.
                      har selv både futaba og jr radio, så kan anbefale begge to.
                      tipper en futaba 6-7 kanaler vil gi deg mye for penga.
                      evt en spectrum 6 kanaler.
                      velg en modell som andre anbefaler deg, og som er bra, ikke noe billig greier, for den feilen gikk jeg i når jeg var fersk, og har brukt litt for mye penger på slike feil.
                      kjøp heller noe skikkelig med en gang.
                      ang radiovalg, så tenk litt framover og se for det litt hvordan modeller du evt kunne tenke deg framover i forhold til hvor mange kanaler du trenger.
                      så slipper du og kjøpe ny radio om 6-12 mnd
                      Lower, Lower, oops.
                      Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

                      Comment


                      • #26
                        Hei.
                        Hva skal du ha for den Acro'n?
                        Go Lower! Lower.... To Low!

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by tony-andre View Post
                          men, et lite kanskje dumt spørsmål på "billig" radioene, (de med lang antenne) står det ofte en rekkevidde på.. men jeg har ikke lest noe om rekkevidde på de dyrere radioene.. 2,4 ghz er det vel?

                          så hva er rekkeviddene på det? kommer det ann på hvilken mottaker man har i flyene kanskje?
                          Jeg anbefaler spektrum dx7 2,4 ghz som første radio. Du har en god radio, til en latterlig lav pris. 7 kanaler er mere enn nok til vanlig bruk. Man kan fin fly store fly med radioen og helikopter. Selges stadig vekk på rc marked.

                          Ikke kjøp noe 35 mhz, selv om de er billige. Glitch er et stort problem, som er rimelig fraværende på 2,4 ghz
                          Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

                          Comment


                          • #28
                            er på de kontrollene jeg ser på nå faktisk verdt å spøtte i noen ekstra kroner på en kontroll.. så slipper jeg å kjøpe ny til hvert fly jeg vil ha
                            eg har limen rett her! det funker sikkert=)

                            Comment


                            • #29
                              en dx7 koster ca 3500, og en futaba 7c koster ca 2700, så futaban kommer du billigere ut med, samt at den gjør akkurat samme funksjon.
                              klart at det følger med noen servoer sammen med dx7 da.
                              selv syns jeg futaba sin 7c er noe lettere og finne fram i menyen på enn dx7.
                              tar litt tid og sette seg inn i dx7 syns jeg.
                              driver selv og tester spectrum sitt system på en jr dsx9 limited edition.
                              ser ut til og fungere greit på små elektromodeller hvertfall.
                              kan anbefale deg en slik dsx9 etter testene jeg har hatt til nå.
                              lett og finne fram i menyer og sette opp modeller.
                              futaba 10c også er utrolig lett i menyer og en helt super radio.
                              men disse koster såpass at de spiser opp budsjettet ditt uten noe fly.

                              kjøp hvertfall en sender med nok kanaler ut ifra hva slags modeller du har planer om og ha
                              Lower, Lower, oops.
                              Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

                              Comment


                              • #30
                                en dx7 koster ca 3500, og en futaba 7c koster ca 2700, så futaban kommer du billigere ut med, samt at den gjør akkurat samme funksjon.......
                                Etter å ha kjøpt en to - tre Futaba mottakere så er du "brake even"....

                                Servoene plukker du og selger dem på RCMarked - du bør få en 500.- eller mer for dem.
                                Forøvrig er det stadig en eller annen brukt DX7 til salgs på RCM til 1/2 pris av hva den koster ny!
                                Bare pass på at du får en "mode 2" utgave (throttle stikka på venstre side)
                                Last edited by Quadrocopter; 03-04-10, 23:47.

                                Comment

                                Working...
                                X