Announcement

Collapse
No announcement yet.

fersking i hobbyen her

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • fersking i hobbyen her

    heisann godtfolk! da har eg blitt bitt av basillen=) og er vel fornøyd med det!

    jeg har prøvd og kommet meg inn i diverse system. men er utrolig mye jeg ikke helt skjønner..

    har for tiden et super cub fly. men det syntes jeg ikke er noe særlig. det vingler mye og om det er et lite vindkast, er det umulig og fly det rett.. så nå er jeg på jakt etter noe bedre. ettersom jeg har lest er det da 3D fly jeg vil ha.. og ha en el motor.. men i de fleste nettbutikker jeg har sett i trengs det gjerne sender og mottaker.. og noen trengs det også motor. og da står jeg litt fast ettersom det er mye forskjellig

    så.. kan noen hjelpe meg litt? har ikke lyst å bruke så allverdens med penger egentlig, men det jeg vet jeg vil ha, er;
    3D fly
    børsteløs motor
    2,4GHZ sender. (om det er den med den korte antennen)

    hilsen Tony-André
    eg har limen rett her! det funker sikkert=)

  • #2
    hvor mye penger er det snakk om og bruke da?
    og hvilken størrelse er du ute etter?
    Lower, Lower, oops.
    Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

    Comment


    • #3
      jeg tenker 4-5000kr ca.. pluss minus

      og størrelsen vet jeg ikke helt.. 120cm vi vingespenn kanskje..

      men kommer jo ann på prisene det.. så lenge det ligger på rundt 4-5000kr totalt, så er det jo størst, best mulig innen den prisklassen..
      eg har limen rett her! det funker sikkert=)

      Comment


      • #4
        hva med denne? har hatt denne selv.
        PA Katana MD ARF m/motor & esc
        og radio
        Futaba 6EXG 2,4GHZ m/senderbatteri

        da mangler du lader og lipo batteri.
        denne modellen flyr utrolig bra, og tåler faktisk litt vind også.
        har landet i "revers" selv med den jeg hadde uten problemer.
        Lower, Lower, oops.
        Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

        Comment


        • #5
          om du er rask på avtrekkeren så har IMPX.no igjen en futaba 7ex 2,4ghz.
          er vell 40% på alle varer nå.
          Om du leter litt på sidene der, finner du sikkert et fly av intresse også..
          billig billig!
          GOMFK -|:|- Geir Olav Nilsen -|:|- VFKM
          sigpic



          Comment


          • #6
            Ta kontakt med en forhandler/butikk å be dem lage en pakke løsning på den type fly du ønsker.

            Når du har fått disse tilbudene så kan du poste dem her og du vil garantert få tilbakemelding på hva som er bra å dårlig.
            Er du fersk i gamet så kan det lønne seg å få alt fra en plass, du slipper da å bruke mye tid og penger på å få det til å virke.

            Bor du i Oslo så kan du sjekke med f.eks Smallsize, Mikronor, Elefun osv....

            Comment


            • #7
              det er slikt fly jeg vil ha ja er jo mange fly som ser stilig ut.. men jeg vil ikke bruke mye penger på et fly som ser bra ut, så er det drit og fly

              får gå inn å se på impx.no å se på kontroller da

              er ganske så fersk i gamet har kjøpt fly for litt under en uke siden men har flydd før når jeg var 14-15 år.. men det var bare litt prøving av andre sine fly..

              kommer fra bergen.. har vært inne på hobbyland og sett.. men det er vel billigere å bestille på nett tenker jeg
              eg har limen rett her! det funker sikkert=)

              Comment


              • #8
                Jeg vil nå ikke akkurat anbefale 3D fly hvis du kun har flydd Supercub (Parkzone?), overgangen blir nok litt for stor. En sportsmodell derimot kan du ha det mye morro med, de er både lettflydde og akrobatiske. Supersportseren fra Greatplanes er et godt eksempel på en sportsmodel, det samme er Pulse serien fra E-flite/Hangar 9 som kommer i alt fra 1m til nesten 2m vingespenn. Vil du allikevel går for 3D kan du starte billig med denne Extra'en, helt komplett.

                Når det gjelder radio så er jeg knallfornøyd med min Spektrum Dx6i radio, den koster riktignok nesten 2000, men det er det verdt, særlig når man begynner å få noen fly i samlingen. Den har justeringsmuligheter billig radioer kun kan drømme om og som gjør det lettere å fly en 3D modell, man kan feks "myke" opp utslagene med noe som kalles expo, samt velge mellom høye og lave utslag som man igjen justerer som man vil.

                Comment


                • #9
                  jeg tok opp min pa katana md som fly nr 3, og det gikk fint. satte bare på litt expo og skrudde ned utslagene litt.
                  etter ett par batteripakker så ble det fulle utslag uten problemer.
                  men jeg hadde trent en del på simulator først, så anbefaler at du kjøper deg en skikkelig simulator for og få inn trening på.

                  har hatt noe lignende den dynam extran, og den er absolutt ikke begynner modell.
                  den jeg hadde var en protech extra, som er samme greiene.
                  fløy ikke noe særlig bra før jeg fikk satt den opp på computersender og fikk på litt andre utslag.
                  kjøp noe skikkelig med en gang, så du ikke vil angre like etter du har handlet noe billig.
                  katana md flyr hvertfall utrolig fint og rolig, og samtidig en bra 3d modell.
                  kan lande den omtrent stillestående også.

                  lykke til med valget.
                  Lower, Lower, oops.
                  Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

                  Comment


                  • #10
                    Sjekk ut rcmarked.no , mye billig der. Både fly og sendere..
                    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

                    Steinar B Johansen
                    Lillehammer mfk

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by tony-andre View Post
                      heisann godtfolk! da har eg blitt bitt av basillen=) og er vel fornøyd med det!

                      jeg har prøvd og kommet meg inn i diverse system. men er utrolig mye jeg ikke helt skjønner..

                      har for tiden et super cub fly. men det syntes jeg ikke er noe særlig. det vingler mye og om det er et lite vindkast, er det umulig og fly det rett.. så nå er jeg på jakt etter noe bedre. ettersom jeg har lest er det da 3D fly jeg vil ha.. og ha en el motor.. men i de fleste nettbutikker jeg har sett i trengs det gjerne sender og mottaker.. og noen trengs det også motor. og da står jeg litt fast ettersom det er mye forskjellig

                      så.. kan noen hjelpe meg litt? har ikke lyst å bruke så allverdens med penger egentlig, men det jeg vet jeg vil ha, er;
                      3D fly
                      børsteløs motor
                      2,4GHZ sender. (om det er den med den korte antennen)

                      hilsen Tony-André
                      Mitt første råd angående fly nr 2, styr laaaangt unna ferdigpakker, der du får sender, ladere, fly osv osv til 2000 kr. Utstyret er veldig dårlig på slike pakker.

                      Kjøp alt du trenger på bruktmarkedet ala rcmarked, da det er en haug som selger der (tipset er gitt før i denne tråden).
                      Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

                      Comment


                      • #12
                        Hva med en slik billig modell da? 404 Not Found

                        Får bra med skryt

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Trulsen View Post
                          Hva med en slik billig modell da? 404 Not Found

                          Får bra med skryt
                          Ordet super, går igjen tre ganger bare i ingressen, så denne må da være helt super!!!
                          Men ikke akkurat et 3D fly, som trådstarter etterspurte.
                          Ligger en Ucando 3d i skumplast, Fra GP på Rcm. Den hadde jeg gått for hvis jeg ønsket meg et fly av den typen, til den prisen.
                          Den er like lett å ødelegge som en sprettball. Når jeg tenker meg om, så er det vel egentlig en sprettball..med vinger..og stooooore ror.
                          Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

                          Steinar B Johansen
                          Lillehammer mfk

                          Comment


                          • #14
                            3D fly for nybegynnere er vel egentlig en selvmotsigelse... Men Multiplex Acromaster er et bra utgangspunkt om du spør meg. Acro/3D fly som tåler en støyt. Og kanskje viktigst av alt har bra fly egenskaper ved normal flyvning slik at overgangen fra Piper blir noe mykere.

                            Comment


                            • #15
                              MPX Acromaster - et sikkert valg

                              Pokker da - skal si du skriver fort jab

                              Skal du ha en sikker vinner som er en lett flydd 3D maskin - så gå for en Acromaster fra Multiplex (alternativt denne) (eller denne)
                              Hvis du vil - så flyr maskinen 3D som et råskinn, men det er også snill som ett lam!
                              Har flydd den i så kraftig vind at jeg ikke greide å stå stille og flyet gikk bakover i de verste kastene, men den var allikevel grei å håndtere

                              Flyet er laget av Elapor som er meget enkelt å reparer hvis du skulle legge den i bakken en eller flere ganger.
                              Tror jeg reparerte den første Acromasteren min ett 20 talls ganger før den ble arkivert og Acromaster nr. 2 ble anskaffet.

                              Skal du ta steget videre fra en tradisjonell høy vinget trainer modell så er dette absolutt modellen å velge - det tror jeg alle som har hatt en kan skrive under på!

                              Sparte utrolig mye penger og ergrelser ved å fly Acromasteren før jeg gikk over til 3D balsamodeller

                              Kjøp deg en billig ny eller brukt Spektrum eller Futaba 2.4GHz radio (jeg anbefaler Spektrum siden mottaker prisen er langt under Futaba - det er kostnadene ved innkjøp av mottakere du kommer til å merke etter hvert som nye innendørs/utendørs modeller kommer inn i hangeren)
                              Last edited by Quadrocopter; 01-04-10, 23:20. Reason: Ser at jab hadde trykket lagre før meg :)

                              Comment

                              Working...
                              X