Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp til en nybegynner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp til en nybegynner

    Hei! Vi er ikke veldig flinke med sånne diskusjonsforumer.
    Hvor kan jeg skrive hvis jeg vil spørre om råd hvilket fly å kjøpe når jeg bare vil begynne og prøve modellfly? Noe som er lite og ikke koster tusener og er enkelt å styre.

    På forhånd takk!
    Magnus og mamma

  • #2
    Da tror jeg du har kommet på helt riktig plass her, Magnus! Hvis du bare har lyst til å prøve modellfly kan du jo kontakte nærmeste modellflyklubb og høre med dem. De har sikkert et skolefly du kan fly sammen med en i klubben. Det er slik vi alle begynte, mer eller mindre, og klubben er glad for å kanskje få et nytt medlem Der vil du i hvert fall få den informasjonen du trenger.

    Ellers vil du sikkert få tips i denne tråden du nettopp har startet, men når det gjelder hva som er den rette oppstartsmodellen for deg er ikke jeg den rette til å gi råd om. Men det kommer helt sikkert andre til å tipse deg om
    Geir


    3D plane - 1D brain

    Comment


    • #3
      Jeg liker mitt "Wingdragon sportster" veldig godt...

      Wing Dragon Sportster 4CH 2,4 GHz :: KOMPLETT
      www.rcbutikken.no - Din hobbybutikk på nett!
      http://www.globy.no/productview/20190033/

      Eneste ulempe var at propellen spiste vinger når vingene tok nedi bakken ved en av de mange hundre harde landingene...! har hatt mye moro med dette!
      - wingdragon finnes også i 3 kanalers utgave (gult), altså uten ailerons på vingene...
      Ellers har jeg sett at det er mange som anbefaler cessna da....

      Comment


      • #4
        Jeg startet med dette, en Wingdragon Sportster og tror du skal lete lenge etter noe som er snillere og som tåler mer juling i den prisklassen. Som du ser så sitter motoren/propellen bak og det er en stor fordel ved kræsj da det som oftest skjer med nesa først. For å unngå at propellen "spiser" opp vingen så kan man teipe området som er utsatt. Kroppen er av seig leketøysplastikk og tåler masse, og vingene samt halepartiet kan ofte repareres med litt teip eller helst lim. I verste fall er reservedeler meget billige. Du bør også kjøpe med et ekstra batteri for det blir litt kort flytid med bare ett. Kan også nevne at flyet er meget lett å kaste igang, noe som er greit hvis du ikke har en meget plan flate å ta av fra.

        Et annet er Multiplex Easystar, dette koster riktignok det dobbelte av flyet over, men det er nok enda lettere å fly. Har ingen personlig erfaring med dette, men det får masse skryt og det kommer fra kanskje det beste firmaet når det gjelder såkalte foam/isopor modeller.
        Last edited by Kyrre; 02-04-10, 10:30.

        Comment


        • #5
          ta kontakt med nærmeste klubb å få sett litt hvordan ting flyr, og få testet skolefly.
          I klubben min har vi egen simulator samt to innendørs modeller som nye og ferske medlemmer kan prøve og se hva de syns om hobbyen.
          Hvor er du fra da?
          Hjertelig velkommen til oss for å prøve deg.
          Lower, Lower, oops.
          Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

          Comment

          Working...
          X