Announcement

Collapse
No announcement yet.

flyge kunster

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • flyge kunster

    heisann.. så nettopp en video på nettet fra en konkuranse i 3D acro flyging.. og i ene videoen gjør flyet noe jeg aldri har sett før, og lurte på om noen her visste hvordan det gjøres?



    her er videoen.. i slutten så flyr den bakover med snuten nedover.. altså "rygger" oppover..

    er det på en måte slik som noen rc helikopter er utstyrt med? at de vrir propellen? eller snur de motoren til å gå hin veien?
    eg har limen rett her! det funker sikkert=)

  • #2
    Jepp , han har vridbar propell på det flyet og han bruker faktisk rorene for litt justering når han reverserer mot taket...imponerende å se på
    Øyvind

    www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

    Comment


    • #3
      Flyet er utstyrt med variabelt pitch-system, feks med en slik motor: AXI 2204/54 EVP
      Anders Eiebakke
      90078513

      Comment


      • #4
        Også populært kalt 4D
        Honeybee CP 2

        Comment


        • #5
          ah det var utrolig stilig å se på=) hadde vært artig å vært så dyktig som de gutta der de har vel holdt på en stund hehe

          men, får vel først få meg et fly, så øve en stund på vanlig 3D flyging=)
          eg har limen rett her! det funker sikkert=)

          Comment


          • #6
            Det er nok viktig å ta seg god tid og bli sikker på grunnøvelser, og etterhvert så bare "løsner" det og du gjør det du vil med sikkerhet. Det er bare å fly så ofte du kan, og om været ikke holder, så tar du en disiplinert time på simulator.

            Også er det viktig å ha det morro. Komme sammen og fly og leke litt, og kanskje vise seg fram litt hvis du har lært et nytt triks
            Honeybee CP 2

            Comment


            • #7
              Hakke bedre enn meg han der..... :P


              Mvh Robert.
              ~Futaba 10C~


              ~T-Rex 500 v-bar~
              ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

              ~Min Cnc byggetråd #1~
              ~Min Cnc byggetråd #2~
              ~Min Cnc byggetråd #3~


              ~Trondheim Modellflyklubb~

              Comment


              • #8
                Har faktisk en indoorsak med vpp-system i kjelleren, men den blir helt ukontrollerbar når man reverserer propellen. Tror det ligger VELDIG mye jobb i oppsett av et slikt system for å få det til å fungere på det nivået som er i denne videoen.
                Remi A. Sørensen - 94877903
                Leder i Lofoten RC-Klubb

                Comment


                • #9
                  ja, må nok ta tiden til hjelp ja hehe

                  skulle hatt noen venner som hadde samme hobby, er litt kjipt av og til å fly aleine
                  har min svigerfar som også skal kjøpe fly, men tror det blir mere av og til flyging på han
                  eg har limen rett her! det funker sikkert=)

                  Comment

                  Working...
                  X