Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nytt elektrofly for fremtidig FPV - EasyGlider eller TwinStar II?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nytt elektrofly for fremtidig FPV - EasyGlider eller TwinStar II?

    Hei,

    Sitter med musepekeren på kjøpeknappen for et Multiplex EasyGlider Pro med børsteløst oppsett. Men så lurer eg på om TwinStar II fra samme produsent hadde vært et bedre valg?

    I første omgang vil flyet kun bli brukt til å fly med
    Har få stikketimer med fly, så kan vel fint si at eg er fersk nybegynner. For det meste går det i helikopter. Har et Wingdragon Sportster som er har flydd med i nabolaget og ellers har eg kræsjet et nitrofly.

    Målet frem i tid er å montere FPV utstyr i flyet, så når eg skal velge mellom EasyGlider eller TwinStar så er dette hovedformålet
    Thorbjørn Kirkeleit
    Haugaland Modellflyklubb

    Align T-Rex 450Sport | Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

  • #2
    Bah. Ble ringt opp av en veldig hyggelig kar fra Elefun og siden kortet lå klart så ble EasyGlider Pro bestilt. Så er det bare å glede seg til helgen

    Har også noen deler eg trenger til et helikopter på vei. Nå vet eg ikke om eg håper på stille vær så eg kan fly heliet, eller noe vind så eg kan teste EasyGlideren helt ut :P
    Thorbjørn Kirkeleit
    Haugaland Modellflyklubb

    Align T-Rex 450Sport | Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

    Comment


    • #3
      Easyglideren er nok et godt valg.

      Du kan også lage deg noen depron UFO`er.
      Bajas og Bjeff bruker disse og det fungerer supert. Koster så og si ingen ting å lage + at HC har elektronikken du trenger for en billig penge.

      Legger med et bilde av min så du forstår tegninga, den vil bli satt opp med FPV i løpet av sommeren
      Attached Files
      Stian Håvak (82)
      Fly low or crash trying!

      MFN @ Facebook - Like!

      Comment


      • #4
        Takk for info. Eg har sett disse, ehm, tingene fly. Men er de ikke litt vel ustabile til FPV?
        Thorbjørn Kirkeleit
        Haugaland Modellflyklubb

        Align T-Rex 450Sport | Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

        Comment


        • #5
          Originally posted by nomore View Post
          Takk for info. Eg har sett disse, ehm, tingene fly. Men er de ikke litt vel ustabile til FPV?
          Ustabil? Langt i fra Fikk prøve Bjeff sin sammenkrølla og knuste UFO med briller, gikk som en drøm og var stabil. Min flyr også fint men noe kritisk i takeoff. Dette hadde også Bjeff gjort noe med husker jeg...

          Regner med han utfyller meg senere.
          Stian Håvak (82)
          Fly low or crash trying!

          MFN @ Facebook - Like!

          Comment


          • #6
            Hvordan skal du fly?

            Skal du ha silkemyke glidende bevegelser som gir et formidabelt estetisk å grasiøst bilde så gå for EG

            Skal du fly "galmann" så torva spruter og fuglefjæra fyker, så gå for TS-II'en

            Men husk at EG'en er et glidefly og du vil få vesentlig lenger flytid med dette en med TS-II.


            Dasslokket - ehhh, tror ikke jeg skal kommenterer det her for da blir jeg uvenner med Bjeff & Co , men det er en billig inngangs billett.
            Last edited by Quadrocopter; 07-04-10, 16:09.

            Comment


            • #7
              Sånn kan man fly UFOen: GGQ2ciKx1e0

              UFOen er både relativt stabil og svært manøvrerbar. Den tåler overraskende mye vind. Den kan flys i krabbefart, eller på full guffe.

              Dersom noen ble skremt av UFOen jeg fløy under dogfighten på Ekebergmessen, så var den ekstremt baktung.

              Nå er det flere på Ekeberg som har hatt gleden av å FPV-debutere med UFOen min, alle har vært overraska over hvor snill den er. Og så kan man bygge den på en kveld, den koster i tillegg nesten ingenting. Mao kan man fly den i filler uten dårlig samvittighet.

              Spewster siktet sikkert til spoilerons under takeoff, det er definitivt godt å ha når man håndkaster fra go´stolen.
              Anders Eiebakke
              90078513

              Comment


              • #8
                Det er mange som bruker Easyglider til FPV. Jeg har valgt å bruke Twinstar og er veldig fornøyd med det. Du slipper da å lage til en løsning med pushpropell for å unngå propellen i bildet. Jeg har også flytt både EG og MiniMag som FPV, men synes nok Twinstar er det beste valget. Jeg tror jeg har ca. 40 minutter flytid på den med 5000 mah 3S batteri.

                Ulempen med twinstar er at du må ha to motrer, to regulatorer etc.

                Erik

                Comment


                • #9
                  Etter hva eg har fått lest meg til, sett av reviews, brukererfaringer osv så tror eg egentlig begge to er et godt valg. I første omgang skal eg bli mer komfortabel med å fly ting med faste vinger. Og da passer det godt med et stabilt og saktegående fly som også kan fly litt normalt. Samt at eg kan få mye stikketrening siden eg også kan seile noe med det.

                  UFO virker veldig gøy. Skal inkludere noen deler med neste forsendelse fra HK og se om eg ikke får limt i sammen noe

                  Så nå er det bare å smøre seg med tollmodighet(den tingen eg ikke har) til pakken kommer i morgen og montering kan begynne(nå var det RR eg bestilte, så så mye montering er det nok ikke).
                  Thorbjørn Kirkeleit
                  Haugaland Modellflyklubb

                  Align T-Rex 450Sport | Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

                  Comment


                  • #10
                    Fikk EasyGlideren på torsdag(passe ferdigbygd) og fikk montert motor og halefinnene. Var klar til jomfrutur i går men pga vind utsatte eg den til i dag.

                    Og for en tur!

                    Virkelig et genialt nybegynnerfly. Eg kunne fly sakte uten motor, kun fly med hjelp av vinden og løft, bruke motoren litt svakt når vinden ikke var nok og/eller dra på fullt når det var fare for å miste løft eller ville fly fort. Genialt.

                    Og de sammenstøtene med moder jord hadde ingen annen effekt enn å gjøre at flyet ser brukt ut. Ingen fysiske skader.

                    Fantastisk. Anbefales til andre nybegynnere også
                    Thorbjørn Kirkeleit
                    Haugaland Modellflyklubb

                    Align T-Rex 450Sport | Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

                    Comment


                    • #11
                      grattis... det blir fint...

                      Teo tips til FPV med EZglider.

                      -Bytt ut "standarobjektivet" på kamera fra 3.6mm til noe mellom 2.5 og 2.9mm
                      ( dette gjelder nesten alt innen fpv uansett)

                      -Første turen du tar med FPV gå ikke under halv gass. Kjør litt fortrer enn det du tror er riktig. Dette er av erfaring. Det er lett å "være forsiktig" og kjøre pent, men det er veldig vansklig pga stalling..

                      - Når du skal lande så land på brilla... Ikke ta av deg brillene for å lande den mesn du ser på flyet. Land mens du ser i brillene. Det er veldig nervepirrende første gangen og mye lettere enn det du kan tenke deg, og du slipper desorienteringa nåe du skal finne flyet i lufta etter at du har tatt av deg brillene....

                      Lykke til... Jeg vet at dette blir en vinner... hehehe

                      Comment

                      Working...
                      X