Announcement

Collapse
No announcement yet.

Joker 25 fra Wolfgang Matt F3A Motorvalg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Joker 25 fra Wolfgang Matt F3A Motorvalg

    Joker 25 fra Wolfgang Matt F3A Motorvalg

    Hva bør jeg sette i denne fuglen her, Investere i elektro motor Fra HC eller Os Fs 48s firtakter som står i hylla og venter på jomfru starten?

    Joker 25 Vingespen 119.5 Cm
    Lengde 134 Cm
    Attached Files
    A good friend will bail you out of jail... A true friend will be sitting by your side saying, Sorry ....We fucked up!

  • #2
    Fs48 blir vel litt for tung? Har selv den motoren liggende. Den ligger godt. Kan sikkert brukes i en Cub eller liknende. En i klubben har Joker 25 med OS32 totakt med pipe. Den går nydelig. OS 40 LA med std potte burde funke. Eventuelt elektro hvis du får plass. Du må kanskje lage en luke på toppen? Er det plass ville jeg satt i elektro.

    Bygg lett!

    Henning

    Comment


    • #3
      Jeg bygde en sånn med en MVVZ 28, bak-utblås og pipe.. Passet fint - men fikk aldri fløyet den før jeg solgte den. Vil tro det var en grei kombi.
      Ellers støtter jeg Hennings forslag om os32 eller 40FP. Ikke putt 4-takt i den der... Blir alt for tungt. Hvis du bygger den lett nok kan du sikkert stappe inn en 25FP eller noe, men ikke forvent unlimited vertikal...

      dette er nydelige modeller, og jeg andrer fortsatt som en hund på at jeg solgte min (men fikk liksom aldri ferdigstilt den!)
      Audun Thinn
      Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

      Comment


      • #4
        Jeg har OS 46 LA i tilsvarende størrelse trefly (Supra 25) som er ganske lett og er ikke imponert. OS 32 SX med pipe er OK, eller stapp inn en ny .35 AX
        MVH

        Jon Gunnar Wold

        Comment


        • #5
          Jøss er Wolfgang Matt med fortsatt? Han var vel faren til Curaren i sin tid hvis jeg ikke husker feil!
          Futaba T8FG-S
          Noen planker og noen visper

          Comment


          • #6
            Matt den eldre er fortsatt med men Junior er blitt bedre til å fly

            Hanno Prettner fløy Curare, Matt fløy Arrow på den tida.
            MVH

            Jon Gunnar Wold

            Comment


            • #7
              Originally posted by Jon Wold View Post
              Matt den eldre er fortsatt med men Junior er blitt bedre til å fly

              Hanno Prettner fløy Curare, Matt fløy Arrow på den tida.
              Sånn var det ja! Jeg likte aldri Arrowen, men jeg fløy den aldri selv, jeg syntes den var direkte stygg. Og siden Curaren fløy så bra, så så jeg aldri noen grunn til å forsøke!

              Hvordan blir det å sette en glowmotor i Sebarts Angel 50? Jeg rigger en for elektro nå, og synes den virker noe sped til glow. I så fall vil en O.S. 55 AX være tilstrekkelig?
              Futaba T8FG-S
              Noen planker og noen visper

              Comment


              • #8
                Originally posted by troasb View Post
                Hvordan blir det å sette en glowmotor i Sebarts Angel 50? Jeg rigger en for elektro nå, og synes den virker noe sped til glow. I så fall vil en O.S. 55 AX være tilstrekkelig?
                Se tråden jeg linker inn under... Mange fraråder deg å sette inn glowmotor. Jeg har en Wind og ville heller aldri satt en glowmotor inn der!!! Alt for lett konstrukjon!
                Sebart Angel 50E - (MFN) ModellflyNytt.no
                Kristoffer Rosmo
                Vingtor RC Klubb
                Great Planes Super Sportster 40
                SebArt Wind S110
                Clik 2.0

                Comment


                • #9
                  Originally posted by patternplanes View Post
                  Se tråden jeg linker inn under... Mange fraråder deg å sette inn glowmotor. Jeg har en Wind og ville heller aldri satt en glowmotor inn der!!! Alt for lett konstrukjon!
                  Sebart Angel 50E - (MFN) ModellflyNytt.no
                  Vel, det leveres glow conversion kit, og de viser det til på video på Sebarts sider med glow. Men det er jo ingen fuelproofing, så det blir endel jobb med det i så fall. Jeg flyr nå en GP Extra 300 SP med en O.S. 55 AX, og den er jo godt forberedt for glow, men den er også så lett at den er ikke morsom å lande når det blåser. Jeg tror i grunn Angelen fint tåler en O.S. 55 AX, men det blir endel jobb med fuelproofing. Vel, jeg får se, nå har jeg rigget en for elektro og det blir spennende. Hvis den flyr så bra som mange sier så vil jeg gjerne ha en til glow også, særlig til vinterbruk.
                  Futaba T8FG-S
                  Noen planker og noen visper

                  Comment

                  Working...
                  X