Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvor er det best trening, simulator eller stripa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvor er det best trening, simulator eller stripa?

    Simultator er veldig flott verktøy for å trene nye øvelser, og selvsagt lære å fly nogen lunde, men jeg føler at på stripa så er tiden man bruker på real thing, bedre.

    Simulator er ett fantastisk verktøy, men mangler biten med at dersom det går galt, så koster det penger og tid å fikse. Man er ikke nervøs når man flyr en simulator, men det er man når man flyr på stripa. Dette klarer aldri en simulator å gjenskape.

    Jeg slakter ikke simulatorer, men jeg syns det er mere moro på stripa , kontra å fly på simulator.
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

  • #2
    Simulator er sikkert greit for å øve inn nye triks og slikt, for de som driver med det, men det slår aldri ekte luft under ekte vinger. Står heller på stripa med en undermotorisert trainer enn å fly en gigantisk jet på sim.
    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

    Steinar B Johansen
    Lillehammer mfk

    Comment


    • #3
      Simulator er bra, såvidt prøvd litt selv, men det er av "the real thing" du virkelig lærer av. Så en kombinasjon er vel ikke så dumt. Husk at en ny modell du har satt sammen selv, aldri har alt rett slik som på simulatoren.
      Futaba T8FG-S
      Noen planker og noen visper

      Comment


      • #4
        De to hører helt sammen spør du meg, jeg hadde aldri klart inverted baklengs åttetall skulle jeg ha stått utendørs og øvd med et helikopter til flere tusen, ei heller hadde jeg orka å dille med et pixel kopter i ukeviss

        Kombinasjonen av disse to gir meg best progresjon ihvertfall, men det er kanskje individuelt.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Hanzo View Post
          De to hører helt sammen spør du meg, jeg hadde aldri klart inverted baklengs åttetall skulle jeg ha stått utendørs og øvd med et helikopter til flere tusen, ei heller hadde jeg orka å dille med et pixel kopter i ukeviss

          Kombinasjonen av disse to gir meg best progresjon ihvertfall, men det er kanskje individuelt.
          Helt enig. Selv lærte jeg å fly "the hard way" for mange år siden, men driver nå å lærer en kompis å fly. Det jeg merker, er at han allerede har gjort unna det første trainerflyet som skulle krasje og limes 100 ganger før man behersket å fly mot seg, på simulator. I forrige uke dro vi ut på stripa der han skulle (etter litt dytt fra min side) ta opp flyet selv. Utrolig nok, tok han av og fikk fløyet nesten fueltomt der oppe før jeg tok over å landet saken for han. Dette er følgelig et resultat av mange timer på simulatoren der jeg har slått hardt ned på "tulleflyging", og heller konsing på at "se for deg at flyet er ekte". Faktisk hadde vi en periode der han skulle gi meg en tikroning for hver gang han styrtet Det skjerpet sansene for å si det slik.

          Men klart, det er ute der det virkelig gjelder. Da er alle sansene i riktig modus.

          Personlig hadde vel jeg ikke lært rolling harrier, inverted 8-tall så fort om jeg skulle øvd på dette i lufta. Simulatoren har i alle fall hjulpet meg massssse med 3D flyging.

          Hvis man er disiplinert er simulatoren gull verdt, hvis ikke, er det bare bortkastet tid.
          All you need is love

          Comment

          Working...
          X