Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nå blir det lite fly aktivitet i Norge

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nå blir det lite fly aktivitet i Norge

    På torsdag og utover blir det lite fly aktivitet over (syd)Norge i.h.t. avinor

    Får vel browse innom flightradar24 et par ganger i morgen for å se om det stemmer
    Attached Files
    Last edited by Quadrocopter; 15-04-10, 02:49.

  • #2
    Ah, så deilig. En dag uten flytrafikk......nesten som å sveve på skyer selv.
    Jeg har jagerfly, rutefly og alskens spesialflighter som passerer forbi huset mitt i 50 meters høyde hele døgnet. Jeg bor i enden av rullebanen her, og er selvsagt veldig flyinteressert, men også jeg har et metningspunkt. Denne dagen får et stort kryss i kalenderen.....

    Comment


    • #3
      Jaja, jeg får vel ta turen ut med noen av flyene mine da. Passet bra med friuke nå, og jeg tenker på de som er på jobben og skal hjem i dag, og ler.
      -----------
      Bengt

      Comment


      • #4
        Originally posted by bengtern View Post
        Jaja, jeg får vel ta turen ut med noen av flyene mine da. Passet bra med friuke nå, og jeg tenker på de som er på jobben og skal hjem i dag, og ler.
        Jeg får vel le med jeg også, selv om jeg ikke kommer meg av flekken her jeg er
        All you need is love

        Comment


        • #5
          Passer uhyre dårlig dette, hvis det varer en stund.

          Jeg hadde tenkt å reise til Top Gun i Florida om drøyt 1,5 uke.

          Har en følelse av at de som bestemte dette har sett for mye på National Geographic channel.
          Der har det gått et program om en 747 fra British airways som fløy tvers gjennom en sånn askesky nede ved indonesia elns.
          De fikk flameout på alle 4 motorene og sandblåst hele flyet.
          Da de kom ut av skyen fikk de jo startet opp motorene igjen og landet pent, dog med veldig dårlig utsikt fra cockpit.

          Hvis skyen fra Island sprer seg over hele atlanteren og europa vil den vel antakelig bli så tynt fordelt at det burde gå greit å fly gjennom, eller hur???



          Kjell Aa
          Last edited by Eureka; 15-04-10, 09:16.

          Comment


          • #6
            Må vi sette modellflyene på bakken tru?
            Stig-Arne Isaksen

            Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
            Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
            Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

            Comment


            • #7
              Originally posted by P-51D_OLD_CROW View Post
              Må vi sette modellflyene på bakken tru?
              Nå er det elektro som gjelder karer --- med FOD-screen )

              Comment


              • #8
                Nå er det bare å fly så fort man klarer,så får man naturlig "weathering" på maskina! Hihi!
                Stig-Arne Isaksen

                Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
                Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
                Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

                Comment


                • #9
                  Pokker - nå blir EMS frakten lammet - og jeg som venter på noen Kina gadgets....
                  Kan noen putte en propp i hølet slik at den vulkanen blir stille i noen dager

                  Comment


                  • #10
                    Betyr dette at alle de store og små flyplassene for rutefly nu er ledige for modellflygere? 3,6km rullebane hadde vært noe å prøve seg på. Kunne til og med lande på tvers?
                    Flisespikkeri er gøy!
                    Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
                    Dyrøy MFK
                    ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
                    http://rolv.info

                    Comment


                    • #11
                      Pokker. Det tenkte eg ikke på. Venter pakker fra både HK og JetCarrier...

                      Det gir den planen opp i røyk
                      Thorbjørn Kirkeleit
                      Haugaland Modellflyklubb

                      Align T-Rex 450Sport | Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Eureka View Post
                        Passer uhyre dårlig dette, hvis det varer en stund.

                        Jeg hadde tenkt å reise til Top Gun i Florida om drøyt 1,5 uke.

                        Har en følelse av at de som bestemte dette har sett for mye på National Geographic channel.
                        Der har det gått et program om en 747 fra British airways som fløy tvers gjennom en sånn askesky nede ved indonesia elns.
                        De fikk flameout på alle 4 motorene og sandblåst hele flyet.
                        Da de kom ut av skyen fikk de jo startet opp motorene igjen og landet pent, dog med veldig dårlig utsikt fra cockpit.

                        Hvis skyen fra Island sprer seg over hele atlanteren og europa vil den vel antakelig bli så tynt fordelt at det burde gå greit å fly gjennom, eller hur???



                        Kjell Aa
                        Veeel... I følge Aftenposten var det litt mer dramatisk enn det du beskriver:

                        "Det var først etter et alvorlig uhell med en Boeing 747-.200 fra British Airways natt til 24. juni 1982 verden ble klar over faren fra vulkanskyer. Flyet kalt «City of Edinburgh» var på vei til Australia og New Zealand da det uforvarende fløy inn i sky med vulkanaske over Det indiske hav.

                        Flyverne var ikke kjent med utbruddet fra vulkanen Galunggung på øya Java i Indonesia. Plutselig stanset alle fire motorer nesten samtidig på Jumbojet-maskinen med 248 passasjerer og 15 personer i besetningen.
                        Flyet begynte straks å miste høyde. Ar samtlige motorer stanset var også ufattelig for pilotene som startet arbeidet med å få maskineriet i gang igjen.
                        Uten motorkraft fant pilotene ut de kunne holde seg i luften i bare 23 minutter. For de ombordværende var situasjonen lite hyggelig. Mange begynte å skrive siste hilsner til sine nærmeste.
                        Flyverne fryktet for nødlanding på havet i mørke da de klarte å starte en av motorene. Deretter kom en til og kapteinen kunne begynne å stige en smule. Til sist fikk de liv i tre av motorene.
                        Nødlanding ble forberedt i Djakarta. Da Jumbojet-maskinen nærmet seg viste sed seg at frontrutene var fullstendig dekket av aske.
                        Pilotene måtte derfor stole på instrumentene og lande i blinde. Landingen gikk bra, men først da flyet ble inspisert etter å kommet ned på bakken ble man klar over skadene fra vulkanen.

                        Siden den gang har den globale lufttrafikken vært klart over farene ved vulkanutbrudd og tatt signalene på alvor."
                        Lars Henrik Kjølberg

                        http://www.flickr.com/photos/larshkj/

                        Klubber:
                        Jets of Norway
                        Nittedal modellflyklubb

                        Comment


                        • #13
                          Fritt for flytrafikk er det nok ikke ....har sett ganske mange småfly her idag over Lillestrøm området men de har ikke disse sårbare jetmotorene da....
                          Last edited by Litespeed; 15-04-10, 15:11. Reason: ...
                          Øyvind

                          www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Quadrocopter View Post
                            På torsdag og utover blir det lite fly aktivitet over (syd)Norge i.h.t. avinor

                            Får vel browse innom flightradar24 et par ganger i morgen for å se om det stemmer
                            Lite hyggelig, Hadde vært digg å kunne lånt gardermoen for noen dager...hehe
                            Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

                            Comment


                            • #15
                              Passet fryktelig dårlig...

                              Skulle fly til Georgia på lørdag for en uke med modellflyging på SEFF der borte....

                              Comment

                              Working...
                              X