Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spektrum DX 8 fra www.smallsize.no

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by arhennie View Post
    Et bilde av Alan Szabo's DX8. Den blir visstnok ikke helt lik, men gir et inntrykk blir det sagt her. Ser ikke så leketøy aktig ut som jeg først har fått inntrykk av..
    Det må være et gammelt bilde fra en eller annen prototype....

    Horizon legger ingen skjul på hvordan den ser ut - og hvilke spesifikasjoner den har.

    Dessverre ser det ut som de "bare" har oppgradert DX7 og ikke leverer en "komplett" radio for Acro, Glider og heli.... som kunne ha vært en killer i markedet, nå vil det bare bli enda en "spesial radio"
    Håper jeg tar feil! (får svar på det når noen poster en link til manualen)

    Hvis ikke så har vi 10t og 11x som bra alternativ..... og til nød Futaba....
    Last edited by Quadrocopter; 29-06-10, 16:04.

    Comment


    • #32
      Har sett litt på specs`n til nye DX8 og kan ikke finne at det er throttle kurver i airplane modus ..? dette var et savn på DX7 ved bruk på fly med bensinmotorer, som kan være litt kilne på throttle. Håpet jo dette kom med på DX8, men kan ikke se det noe sted...
      Noen som kan avkrefte dette kanskje.........

      Geir
      Geir Bjelkarøy

      http://www.phoenix-rc.org

      "Når små menn kaster lange skygger, blir det snart mørkt"

      Comment


      • #33
        Originally posted by Aeroholiker View Post
        Har sett litt på specs`n til nye DX8 og kan ikke finne at det er throttle kurver i airplane modus ..? dette var et savn på DX7 ved bruk på fly med bensinmotorer, som kan være litt kilne på throttle. Håpet jo dette kom med på DX8, men kan ikke se det noe sted...
        Noen som kan avkrefte dette kanskje.........

        Geir
        Fant dette i en spec på radioen:
        Airplane Software Seven wing types: normal; dual aileron; flaperon; 1 aileron, 1 flap; 2 ailerons, 1 flap; 2 ailerons, 2 flaps; elevon Five tail types: normal; V-tail; dual elevator; dual rudder; dual elevator/rudder Three-position flaps with elevator compensation and adjustable flap speed Programmable differential Five-point throttle curve Aileron-to-rudder mixing Six programmable mixes
        Så da burde det ikke være noe problem for de med bensin kjerrer
        - Håvard Glad Andreassen
        - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

        Comment


        • #34
          Kommer'n nå'a, Håvard? hva med Nå da? Nåååå????
          Hehe... det kommer nok til å ta noen måneder før denne blir klar tenker jeg.
          Men jeg er som vanlig like tålmodig.

          Nå da????
          Philip
          www.airheads.no
          Hobby24.no

          Comment


          • #35
            Spektrum Page Error | Spektrum
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment


            • #36
              Haha, ere samma hver gang man ska ha no nytt, skulle hatt det igår...

              Originally posted by Dr.Phil View Post
              Kommer'n nå'a, Håvard? hva med Nå da? Nåååå????
              Hehe... det kommer nok til å ta noen måneder før denne blir klar tenker jeg.
              Men jeg er som vanlig like tålmodig.

              Nå da????
              - Håvard Glad Andreassen
              - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

              Comment


              • #37
                En liten preview fra Horizon Hobby mens vi venter

                Philip
                www.airheads.no
                Hobby24.no

                Comment


                • #38
                  Da er manualen tilgjengelig:
                  Page Not Found | 404
                  arhennie

                  MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                  http://hadelandmfk.no/
                  www.henniehobby.no/arne

                  Comment


                  • #39
                    Dessverre stemte mine antagelser at denne radioen ikke har seilfly program.

                    Dette er en oppgradert DX7 og ingen "komplett" radio og føyer seg inn i serien med sendere bygget for spesielle områder som er typisk for ting som kommer fra USA
                    Den vil ikke kunne erstatte JR 9x2 osv., skal man dekke alle fly behovene så må man ut å skaffe seg en radio til og da kan man likså godt gå for en 11X eller DX10....

                    Futaba og de andre konkurrentene smiler vel bredt, så får vi se hva DX10 og JR sin 11X bringer.

                    Comment


                    • #40
                      Til alle seilfly entusiaster som fikk drømmene knust ved at det kun er Heli og Acro program på den nye DX8'en så har det dukket opp et lys i tunnelen!

                      Det går rykter om at Spektrum vil levere en software oppgradering til DX8 samtidig med at DX10 lanseres som vil ha seilfly som et tredje modell valg - dat er det bare å krysse fingrene å håpe....

                      Comment


                      • #41
                        Det hadde vært en stor glede i det hele. Snakket med Smallsize i går og de hadde ennå ikke fått noen dato. Håper den er rett rundt hjørnet
                        ____________________________
                        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by Quadrocopter View Post
                          Dessverre stemte mine antagelser at denne radioen ikke har seilfly program.

                          Dette er en oppgradert DX7 og ingen "komplett" radio og føyer seg inn i serien med sendere bygget for spesielle områder som er typisk for ting som kommer fra USA
                          Den vil ikke kunne erstatte JR 9x2 osv., skal man dekke alle fly behovene så må man ut å skaffe seg en radio til og da kan man likså godt gå for en 11X eller DX10....

                          Futaba og de andre konkurrentene smiler vel bredt, så får vi se hva DX10 og JR sin 11X bringer.
                          Iht denne siden så er det seil program og: http://www.thebarnfloor.com/catalog/...oducts_id=1900
                          Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by spitmk16 View Post
                            Iht denne siden så er det seil program og: http://www.thebarnfloor.com/catalog/...oducts_id=1900

                            Ja da har de nok tatt ting på forskudd - i.h.t. manualen som følger med og de som har testet radioen så er det kun Heli og Acro

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by Quadrocopter View Post
                              Ja da har de nok tatt ting på forskudd - i.h.t. manualen som følger med og de som har testet radioen så er det kun Heli og Acro
                              OK, jeg driver ikke med seil, men prøver å gi info-)
                              Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

                              Comment


                              • #45
                                Blir denne mye dyrere enn DX7 i Norge? DX7en koster 3500,- fra RCpro.
                                Når sånn ca. kommer den?
                                ARC Jupiter
                                diverse depron ++

                                Spektrum DX7

                                Comment

                                Working...
                                X