Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spektrum DX 8 fra www.smallsize.no

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Jeg fikk oppgitt frakt fra Autopartner på SEK 80,-.
    Originally posted by Quadrocopter View Post
    Står på forsiden - prisen i går var rundt 3500.- hvis jeg ikke husker feil.

    skal du ha den nå så er det noen andre alternativer:

    Har de den stadig i Sverige hos autopartner (ref denne linken) til SEK 3990.- så blir prisen den samme hvis du kjøper fra dem og de gir deg en grei frakt.

    Elfly i Danmark har den til DKK 2875.- + frakt osv.

    Comment


    • #92
      Da var den i hus!

      Skal fly Boeing simulator i dag så burde vel lest litt mer, men vanskelig å la en slik eske få stå i fred.

      Godt pakket i kjent Spektrumstil. Manualen var fyldig og foreløpig ser den bra ut, den inneholder gode forklaringer med kombinasjoner av bilder og tegninger. I tillegg er det en quick start guide med for å komme i gang.

      Esken inneholder:
      Sender
      Stropp
      Lader med utskiftbar plugg for mange standarder
      Mottaker
      Telemetrisender med utstyr
      Dekalark
      Manual
      Binder, verktøy etc
      Minnekort på 128 MB
      4,8V NiMH batteri

      Har vel sikkert glemt noe, men her er ihvertfall bildene av første opptak
      Attached Files
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment


      • #93
        DX8 og Seilfly mode

        Som nevnt tidligere snappet jeg opp noen rykter om at det vil komme en software oppgradering til DX-8 som inneholder Gilder Mode etter at DX-10 lanseres.

        For å verifisere disse ryktene tok jeg kontakt med Horizon for å få informasjon direkte fra kilden.

        Svaret var dessverre negativt!!!

        Dear Frank, the DX8 can be programmed to fly gliders, to do so you have
        to use programmable mixes there is not a pre-set option.

        We have not heard of such rumours re the DX10.
        .....
        Opsjonen de nevner med at den kan brukes til seilfly ved å ta i bruk miksere er noe jeg kaller en dårlig nødløsning og langt fra en predefinert "Glider Mode".

        Synd at amerikanerne gjør samme tabben som de gjorde med DX-7 når de først bruker så mye resurser på å lagen en ellers bra radio.
        Last edited by Quadrocopter; 30-09-10, 13:09. Reason: typo

        Comment


        • #94
          FY F...!!! Helt vanvittig latterlig, noe så uprofft og FOR et rush det blir av seilere nå over til seriøse aktører! Dette er jo rett og slett en gavepakke til bl.a. JR, Futaba osv som opererer i ca-samme prisklasse. Spektrum velger visst herved å ta selvmord -hvertfall invalidisere seg selv ytterligere, og det frivilig! En softw.oppdat. kan da for svarte svingende ikke koste de så vanvittig mye av hverken ressurser eller daler.

          Snipp snapp snute!
          Jo Skavhaug

          ..sånn ca..

          Comment


          • #95
            Vel Jo - du trenger ikke å ta av helt enda....

            Dette kan være en vanlig salgsteknikk - de vil selvfølgelig ikke si at det kommer en oppgradering etc. i dag noe som høyest sannsynlig vil holde igjen mange som hadde kjøpt radioen med en gang....

            Vi får vente til rundt juletider når DX-10 lanseres og se hva som dukker opp da.

            Time will show.....
            Last edited by Quadrocopter; 01-10-10, 04:05.

            Comment


            • #96
              Hehe..var både trøtt og lei også kom jaggu dette på toppen..bør ikke snakke, skrive eller uttrykke noe som helst da

              MEN jeg har vært nede og prata på Smallsize idag, og det var knallgode nyheter jeg fikk servert da de tok en tlf til toppen av leieren for å verifisere "ryktene" èn gang for alle;
              Smallsize-høvdingen sjøl informerte han har vært i Tyskland på møte med Horizon/Spektrum-folka, som garanterte en softw.oppdatering rundt desember som inkl. seilflymodus
              De kommer med en full oppgrad. av senderen i softw.versj.2.0; de som har fått kloa i en alt vet det allerede er sluppet 2 oppdat. i softw.versj.1 for små-bugs.
              Så da er det bare å glede seg for kombi seil-motor-heli folket også; Spektrum har brukt huet likevel. Den slippes når DX10-softw. er klart.
              Smallsize Lilletorget får inn flere DX8e om 3-4 uker. Da blir det jaggu en på meg òg -hipp hipp og hurra
              Last edited by hangman; 02-10-10, 03:43.
              Jo Skavhaug

              ..sånn ca..

              Comment


              • #97
                Nå har det kommet en update til, version 1.03
                Originally posted by Dr.Phil View Post
                Det har kommet to oppdateringer til DX8!
                Oppdatering 1.0.2 løser problemet med overskrivnig av model 1.
                Jeg har akkurat oppdatert min og verifisert at dette funker.

                For nedlasting (må registrere bruker) -> Spektrum - The Leader in Spread Spectrum Technology

                Comment


                • #98
                  Da er min DX8 oppgradert og montert i min nye 78" bensinutgave av EF Extra.

                  Har vært litt hektisk, men har endel fri til uka og skal få tatt litt bilder og beskrivelser da.
                  Første jeg la merke til og likte er at alle servofunksjoner (travel, subtrim, reverse, speed etc) er lagt i en meny og er veldig enkel å bruke. Rullehjulet er jeg vant med fra JR 12X så hittil har det vært en fryd å bruke den. Meget enkel programmering.
                  ____________________________
                  Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                  Comment


                  • #99
                    Oppstart

                    Fin manual hvor ting nå er beskrevet mye bedre og mer oversiktlig enn tidligere. Satt og testet ut litt her hjemme og menyene er nå også mye mer selvforklarende.

                    Har programmert opp 2 fly inntil videre men kun flydd det ene. Det andre er straks klar for maiden.

                    I mellomtiden har Runar lånt radioen og programmert opp og flydd både 450 og 600 Trex med Vbar med stor suksess. han liker også radioen godt. Enkel og god å sette opp, god å holde i og utvilsomt raskt og god respons. Ingen bug så langt!

                    Function menyen kommer man rett inn i ved å trykke inn scrollhjulet og bla seg nedover i menyen

                    Click image for larger version

Name:	func1.jpg
Views:	1
Size:	240.3 KB
ID:	573912 Click image for larger version

Name:	func2.jpg
Views:	1
Size:	263.5 KB
ID:	573911Click image for larger version

Name:	func3.jpg
Views:	1
Size:	274.6 KB
ID:	573910
                    ____________________________
                    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                    Comment


                    • Servomenyen

                      Som nevnt er ting bygd opp i betydelig mer logisk sammensetning enn feks DX7.

                      Liker spesielt godt servo-menyen. Her får du alt på en plass, dvs travel, subtrim, reversering, speed etc.

                      Meget rask og enkelt å bla seg rundt i å få full kontroll på oppsettet!

                      Click image for larger version

Name:	servo4.jpg
Views:	1
Size:	187.9 KB
ID:	573913 Click image for larger version

Name:	servo3.jpg
Views:	1
Size:	206.6 KB
ID:	573914Click image for larger version

Name:	servo1.jpg
Views:	1
Size:	212.6 KB
ID:	573915 Click image for larger version

Name:	servo2.jpg
Views:	1
Size:	196.3 KB
ID:	573916
                      ____________________________
                      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                      Comment


                      • Originally posted by hangman View Post
                        FY F...!!! Helt vanvittig latterlig, noe så uprofft og FOR et rush det blir av seilere nå over til seriøse aktører! Dette er jo rett og slett en gavepakke til bl.a. JR, Futaba osv som opererer i ca-samme prisklasse. Spektrum velger visst herved å ta selvmord -hvertfall invalidisere seg selv ytterligere, og det frivilig! En softw.oppdat. kan da for svarte svingende ikke koste de så vanvittig mye av hverken ressurser eller daler.

                        Snipp snapp snute!
                        Nå har det jo kommet fram i tråden at det kommer seilermodus, men allikevel. Klikk deg inn på JR's webside, og les i bunnen av siden. Det gjør ingenting om folk handler JR istedenfor Spektrum. Disse kommer fra samme eiere
                        Martin Sørlie, 1985.

                        Comment


                        • Da er min DX8 i hus også - knallfin sak! Oppdateringen var enkel å gjøre..

                          Men er det bare jeg som ikke liker de kantete stikkene her?! Samt, det later til at man har et litt større område å bevege stikkene på? Hmm.. :/

                          Muligens en vanesak.. Liker snodig nok min gamle DX7 bedre sånn sett, men kommer seg vel..

                          Er det noe point å oppgradere til lipo i denne tro? Fløy tross alt leeenge mellom hver ladning med min DX7, da med 3s 2600mah lipo..

                          Sent from my iPhone using Tapatalk
                          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                          Comment


                          • Fikk også min på lille julaften. Det som overasket meg var at stikkene var av plastikk, og ikke spesielt gode. Det har gitt et litt dårlig førsteinntrykk så langt. Har enda ikke programmert eller prøvd ut noe enda, men den ligger ellers utrolig godt i hånda.
                            Honeybee CP 2

                            Comment

                            Working...
                            X