Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spektrum DX 8 fra www.smallsize.no

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spektrum DX 8 fra www.smallsize.no

    Lite informasjon ennå, men litt korte trekk: (ta spesifikasjoner med en klype salt da de er kopiert og fritt oversatt fra tysk)
    # Sender med Telemetri mottaker
    # Mottaker eller flyakku spenning kan vises
    # Antennesignal styrke
    # Sensor data / Flight Log data
    # Alarm via lyd og vibrator (kan innstilles)
    # Finner selv 2 ledige kanaler (er 80 ialt) på 2,4 GHz
    # 30 modellers hukommelse
    # SD-kort inngang til datalager/softwareupdate
    # Modulation: "DSM2 in DuaLink" (sender på 2 kanaler)
    # Informativt grafisk display med mange oplysninger
    # Bakgrundsbelyst display
    # Digital trim, innstilling vises i display
    # Mulighet for dual-rate + expotential på 3 kanaler
    # Servoreverse, reduksjon av servoutslag og subtrim innstilling
    # Timer (Countdown / stop-w)
    # Stopeklokke som kan aktiveres via gassen
    # Mode: 1-4 kan innstilles
    # Språk: Engelsk - kan innstille til andre språk (ialt 4)
    # Trainerutgang
    # Leveres fullt utbygget: 8 kontakter, 2 digitale trimmer
    # Utover dette er det 1 trykkontakt og 1 dreiekanal

    Ferngesteuerte Flugmodelle, Autos, Trucks, Hubschrauber, Boote und Fernsteuerungen | Horizon Hobby
    Attached Files
    Last edited by affa; 16-04-10, 09:24.
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

  • #2
    er det en dx6i med 2 ekstra kanaler?
    dx7

    Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
    Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
    Løten MFK
    Stay Frosty

    Comment


    • #3
      Dette blir helt klart min Dx7 erstater...genial radio og Spektrum har inkludert alt det oss kundene har etterspurt..
      - Håvard Glad Andreassen
      - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

      Comment


      • #4
        noen som har flydd med dx6i og dx7? tenkte på hvordan det føles i hånda.
        og er det noen som vet pris?

        virker som en grei ting å ha 8 kanaler, da kan man jo kjøre switchglo'n fra radioen, beeeeep
        dx7

        Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
        Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
        Løten MFK
        Stay Frosty

        Comment


        • #5
          Har flydd med både DK6i og DX som jeg fortsatt bruker. Synes de er greie og enkle i hånden, men veldig lette. Er en vanesak og bruker fortsatt min DX7 selv om jeg primært bruker JR 12X.

          Men kommer ganske sikkert til å sette pris på telemetri til en veldig hyggelig pris!
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment


          • #6
            Originally posted by Øyvind M View Post
            er det en dx6i med 2 ekstra kanaler?
            Det er vel mer korrekt å kalle den en DX7 med en kanal ekstra, 10 ekstra modeller (+ minnekort) og mulighet for telemetri/batteriovervåkning. Har aldri prøvd DX7 (har DX6i selv), men har skjønt at den er mer påkostet enn DX6i'en. Såvidt jeg har skjønt så skal DX8 erstatte DX7, men jeg har ikke sett noen erstatter for DX6i (ikke at den trenger det heller).

            Comment


            • #7
              Her også en DX7, og det er en veldig god radio. Bruker mest Futaba (12Z), men absolutt ingenting iveien for å bruke DX7 heller. Den har det meste av det du har bruk for. Spesielt i dagens moderne verden hvor elektroniske bokser overtar funksjoner som tidligere lå i radioen (tenker da på ting som V-bar, gyroer med HH osv).

              Comment


              • #8
                Originally posted by Kyrre View Post
                Det er vel mer korrekt å kalle den en DX7 med en kanal ekstra, 10 ekstra modeller (+ minnekort) og mulighet for telemetri/batteriovervåkning. Har aldri prøvd DX7 (har DX6i selv), men har skjønt at den er mer påkostet enn DX6i'en. Såvidt jeg har skjønt så skal DX8 erstatte DX7, men jeg har ikke sett noen erstatter for DX6i (ikke at den trenger det heller).
                var bare at den er prikk lik en dx6, bare at det står dx8

                blir spennede å se pris her i norge!
                dx7

                Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                Løten MFK
                Stay Frosty

                Comment


                • #9
                  Det har du rett i, den ligner jo mer på en DX6i i utseende. Ser at El-fly.dk har den annonsert fra 2500,- danske kr, men de ligger jo ganske lavt i pris på Spektrum utstyr i forhold til Norge.

                  Comment


                  • #10
                    Egentlig helt tåpelig å starte en slik tråd når man sitter på mindre informasjon om produkt enn det som har ligget på de tyske Horizon sidene siden Nürnberg messa...
                    Virker mer som reklame/teaser for Smallsize og burde vært plassert under "Produktannonseringer - Forhandler & Produsentnytt"
                    Last edited by Quadrocopter; 16-04-10, 15:56.

                    Comment


                    • #11
                      Jeg startet med en DX7 som jeg var veldig fornøydmed, og gikk så over til en DSX9. Og nå er jeg blitt veldig glad i menysystemet på DSX9, med dette hjulet og at man kan bla i en menyliste. I tillegg har DSX9 ferdige funksjoner for governor og throttel cut. Det jeg håper på er at DX8 har adoptert mer av løsningene i f.eks DSX9. Jeg ser frem til å studere manualen når den er tilgjengelig...
                      arhennie

                      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                      http://hadelandmfk.no/
                      www.henniehobby.no/arne

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Quadrocopter View Post
                        Egentlig helt tåpelig å starte en slik tråd når man sitter på mindre informasjon om produkt enn det som har ligget på de tyske Horizon sidene siden Nürnberg messa...
                        Virker mer som reklame/teaser for Smallsize og burde vært plassert under "Produktannonseringer - Forhandler & Produsentnytt"

                        Dette er en forumtråd som ligger i kategorien kommende artikler og der legger vi ut info om kommende artikler for å informere leserne om hva som ligger og kommer. Det er Smallsize som leverer produktet til test og derfor legges dette frem i likhet med alle andre produkter som legges ut under kommende artikler.

                        Hvis denne kategorien ikke er interressant for deg ville jeg holdt meg unna og heller spart dine kommentarer i de emnene du kan bidra i!

                        Og ja, det er en teazer som hele denne kategorien er lagt opp som.
                        Last edited by affa; 19-04-10, 11:57.
                        ____________________________
                        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by affa View Post
                          Dette er en forumtråd som ligger i kategorien kommende artikler og der legger vi ut info om kommende artikler for å informere leserne om hva som ligger og kommer. Det er Smallsize som leverer produktet til test og derfor legges dette frem i likhet med alle andre produkter som legges ut under kommende artikler.

                          Hvis denne kategorien ikke er interressant for deg ville jeg holdt meg unna og heller spart dine kommentarer i de emnene du kan bidra i!

                          Og ja, det er en teazer som hele denne kategorien er lagt opp som.
                          Dessverre så ser du at den såkalte "teaser" din har startet en mengde synsinger og spekulasjoner.
                          Skal du lage en taser så kom med noe interessant og håndfast som skaper en glød for budskapet - ikke en mangelfull oversatt produkt side - denne infoen har ligget i en annen DX8 tråd her på forumet siden lanseringen.

                          Jeg håper at den endelige "testen" blir bra og objektiv ellers så har forumet en ypperlig tråd for forhandler informasjon

                          Når har du storyen klar? (regner med at du har en DX8 i hånda rett rundt hjørne) - ser at det er flere som annonserer enkelt enheter rundt 20 mai og volum tilgjengelighet i midten av Juni.
                          Last edited by Quadrocopter; 19-04-10, 13:35.

                          Comment


                          • #14
                            Forhandlertråden skal forhandlerne bruke og ikke vi som skribenter. Denne kategorien kunne gjerne vært brukt av skribenter bare, men vi har hatt ønske om at folk generelt også kan få si noe rundt produktet og tanker/spørsmål man har. Det kreves da at man holder seg innenfor produktet og ikke sporer av slik jeg mener man gjør her fordi man ikke klarer å forholde seg til kategori.

                            Så hold seg til kategori så forblir det som det gjør i dag.
                            ____________________________
                            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                            Comment


                            • #15
                              Noen som har hørt noen dato på når denne blir lansert?
                              Er veldig klar for å erstatte min slitne DX7 så snart som mulig!
                              Philip
                              www.airheads.no
                              Hobby24.no

                              Comment

                              Working...
                              X