Announcement

Collapse
No announcement yet.

spektrum dx 7 simulator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • spektrum dx 7 simulator

    jeg skal nå kjøpe med en spektrum dx 7 sender. og lurer på hvilken simulator jeg kan ha på pc´en min der jeg kan bruke denne kontrollen? jeg har aldri hatt en slik simulator før. så har null erfaringer på dette området.

    jeg har sett mange simulatorer man kan kjøpe, men der er det jo med sender.. og siden jeg allerede har en sender, slipper jeg gjerne litt billigere unna?

    noen linker til sjapper jeg kan handle fra? helst i norge da om det finnes noe bra her til lands
    eg har limen rett her! det funker sikkert=)

  • #2
    Phoenix, Realflight, Ikarus Aerofly, FMS(freeware)......

    De fleste fungerer med en DX7, på enkelte simulatorer (freeware) må du ha en overgang mellom trainer utgangen på DX7'en og PC'en.

    I Relaflight følger det med en "radio", dette er bare en tom plast boks med et par stikker og noen bryter pluss noe elektronikk (kode nøkkel) som også er interfacet mot PC'en
    Hvis du vil bruke DX7 mot RF så kobler du bare sammen plast-radioen og DX7 med en kabel som ligger i settet.

    I Phoenix er det kun en kabel mellom PC og DX7 og denne kabelen følger med når du kjøper pakka.

    Husker ikke hvordan dette fungerte i Ikarus (den er solgt )

    Skal du handle i Norge sa er det bare a sjekke web sidene til nettbutikkene eller stikke innom den lokale sjappa osv....
    Last edited by Quadrocopter; 17-04-10, 00:09.

    Comment


    • #3
      ah konge de fleste funker da=)

      hvilken av de er best da? noen anbefalinger på hva jeg burde se på? og gjerne noen jeg må holde meg unna?
      eg har limen rett her! det funker sikkert=)

      Comment


      • #4
        Originally posted by tony-andre View Post
        ....hvilken av de er best da? noen anbefalinger på hva jeg burde se på? og gjerne noen jeg må holde meg unna?
        FMS er gratis og det ser du på detaljrikdom og kvalitet, men den fungerer utmerket hvis du bare skal ha en simulator og lære grunnleggende flyging på.

        De andre har sine styrker / svakheter og her er folk like "religiøse" som ellers i denne hobbyen - svarene du får reflekterer som regel hva de har selv...

        Jeg har Phoenix og RF5 og jeg foretrekker Phoenix'en som etter min mening er mer "riktig" i simuleringen av helikopter og vanlig fly, men seilfly delen er skuffende.

        RF5 ble skrytt opp i skyene (som alt annet som kommer fra "over dammen") men jeg må si at den til nå har skuffet stort og har et par ganger lurt på om det er et PC spill og ikke en simulator som jeg har kjøpt - den er definitivt ikke verd pengene og brukes kun til seilfly og der funker den greit.

        Har hørt at Ikarus skal være veldig realistisk men den versjonen jeg hadde var så gammel at det blir feil å sammenlikne med den.
        Last edited by Quadrocopter; 17-04-10, 00:27.

        Comment


        • #5
          Ingen er "best", men det er en fordel å velge den som kompiser har, så har du mulighet for litt multiplayer. Det er ganske artig å fly flere sammen.
          Honeybee CP 2

          Comment


          • #6
            da er det vel bare å begynne jakten da burde ha en simulator siden erfaring er bånn

            ja, er vel ikke lett å si hva som er best har ingen kompiser som driver på med dette, så jeg får velge dønn etter egen smak og behag
            eg har limen rett her! det funker sikkert=)

            Comment


            • #7
              Begge har positive og negative sider:
              • Prisen.
              Phoenix er noe rimeligere etter det jeg har sett.
              • Modeller.
              Realflight har uten tvil det største omfanget, finner du ikke det du er ute etter på Swap-sidene til RF, så finnes det trolig ikke. Bakdelen som jeg ser med disse fritt-tilgjengelige modellene og variasjonene, er at du vil komme over flere dårlige modeller, som kanskje til og med har litt bugs som gjør at halen hopper ukontrollert, eller er satt opp med helt latterlig rollrate osv. Det kan gli litt ut på en måte. Mens Phoenix kvalitetssikrer dette noe ved å gi ut modellene sine selv. Du kan forandre på parametere som tyngdepunkt osv så klart, men du kan ikke dele disse fritt med andre som du kan med RF.
              • Grafikken?
              Jeg har ikke sett noen av dem, men RF 5.0 og Phoenix er sikkert like nydelige å se på

              Jeg personlig har RealFlight, men skulle jeg valgt på nytt hadde jeg endt opp med Phoenix både pga pris og hva venner flyr med. Jeg er veldig sikker på at valget av Sim ikke har noe å si på min utvikling av ferdigheter som pilot.
              Honeybee CP 2

              Comment


              • #8
                det er jaggu ikke lett og bestemme seg!

                men tror jeg må kjøpe ny pc før jeg kan bruke simulator.. denne maskinen er for treig, så jeg vil da sikkert ødelegge hele opplevelsen
                eg har limen rett her! det funker sikkert=)

                Comment


                • #9
                  jeg har aerofly pro deluxe, men ikke brukt den på hvertfall 1,5 år minst. for syns den rett og slett ikke er duganes.
                  har hatt realflight 4 og 4,5, og syns de fungerte bra, og har nå realflight 5.
                  fungerer bra på både helikopter og fly, og får med en plastikksender og jeg sliter ut på simulatoren istedenfor og bruke den vanlige sendern min.
                  går og lurer litt på å teste phoenix simulatoren, siden den er billig, og ser ut til og ha bra grafikk osv.

                  hadde nok valgt realflight eller phoenix.
                  phoenix hvis du ikke trenger sender, og rf hvis du vil ha den med.
                  de stiller relativt likt ut i mitt øyekast.
                  Lower, Lower, oops.
                  Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

                  Comment

                  Working...
                  X