Announcement

Collapse
No announcement yet.

diverse spørsmål=)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    For sikkerhetsskyld; hvilket lim har du brukt? Multiplex fly kan ikke limes med hva som helst, så hvis du ikke bruker riktig lim kan det være derfor ting løsner lett.

    Ellers støtter jeg Parkmaster tipset, har en selv og kunne ikke vært mer fornøyd. Den er utrolig snill med små utslag, men samtidig meget akrobatisk.Et annet medlem sa i en annen tråd at han faktisk foretrekker Parmasteren foran Acromasteren, uten at jeg kan gå god for det, men kan du se at den iallefall lever opp til navnet sitt. Og jeg ser at Acromastere ofte blir bygd med sterkere oppsett enn Parkmasteren, så utstyret du har skulle iallefall være kraftig nok. Dessverre er den ikke av de billigste der ute, den er dog verdt det både pga de gode flyegenskapene, og fordi den tåler mye. Skal du ha noe billigere så sjekk ut Formosa II fra GWS. Muligens ikke best egnet for 3d, men den er iallefall billig.
    Last edited by Kyrre; 28-04-10, 16:40. Reason: Fisket opp i en skriveleif

    Comment


    • #47
      Som Kyrre sier er det ikke mange limtyper som duger på Elapor nei. Bruk medium CA og kicker.
      Mange har klaget over motor-vibrasjoner på noen av MPX-modellene. I praksis lønner det seg stort å forsterke motorfestene, gjerne legge inn noen furulister så der blir større limflater over et større areal. Gjorde det på bl.a. den gamle Mentoren min, og det ble mye bedre enn uten.

      Du kan jo kjøpe en ny Acromaster? Eller, hvis du er ganske nybegynner så er Mentoren fra MPX i samme materialet et knallbra fly. Men kanskje det trenger mer power enn oppsettet ditt? Vet ikke hvilken motor du har nå.

      Men høres ut som du har vært airborne mer enn noen sekunder nå! Bra, ikke gi deg allerede
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #48
        takk for tips jeg satt å så på flyet i dag mens jeg spiste is.. så tenkte jeg så greit at ispinner veier jo lite.. kanskje jeg kan forsterke med dette.. så acromasteren er ikke død likevel=) jeg skal nok gi en innsats til=)

        når det kommer til lim, vet jeg ikke om det er en som passer for denne typen fly.. men er hvertfall denne limen;
        404 Not Found

        driver å flyr en supercub nå da.. første flyet meg og svigerfar kjøpte.. så i luften er jeg ganske ofte=) selv om det ikke er det artigste flyet jeg vet, så er det over bakkenivå=)

        men, jeg er litt usikker på om det var min feil at flyet gikk i bakken eller ikke.. for i dag når jeg skulle skru litt på det, så la jeg merke til at ene servoen er ødelagt.. "svidd" seg fast eller noe.. og det var til høyde roret.. og det kan jo gi en mening.. og det gikk litt fort for meg så jeg kan ikke si jeg lå merke til noe mens jeg fløy..
        men før jeg krasjet, fikk jeg tatt loop og fikk tatt 3 ufrivillige skru og DET var artig det=) og hei hvor det gikk i svingene det flyet sinnsykt gøyt
        eg har limen rett her! det funker sikkert=)

        Comment


        • #49
          Det limet er nok lite egnet for elapor som Multiplex bruker, det er et veldig spesielt matriale. Kjøp denne isteden så skal du nok se at Acromasteren din holder seg bedre.

          Comment


          • #50
            da bestiller jeg den med en gang

            men så inne her at de solgte spektrum servoer, men bare i 4pk til 750kr.. og har strengt tatt ikke råd til det nå.. og gjerne ikke på en stund.. vet noen om noen sider der dette kan bestilles? helst alene istedenfor en pakke med flere.. er spektrum mottaker i flyet
            eg har limen rett her! det funker sikkert=)

            Comment


            • #51
              Da har jeg fått limt flyet igjen.. var mange sprekker og biter.. så er litt bekymret egentlig.. om det kommer til og holde selv med den nye limen.. var hos en rc butikk i dag og kjøpte, så jeg slapp og vente på en sending fra nett..

              men noen peiling på hvordan jeg kan forsterke fronten litt? siden det er så mange sprekker på kryss og tvers? lurte på å forsterke med noen ispinner.. siden disse kan formes til å passe til flyet, så limer jeg de på.. for min del høres dette fornuftig ut hvertfall

              har også kjøpt ny servo som jeg skiftet ut dette var heldigvis mye lettere enn hva jeg trodde
              eg har limen rett her! det funker sikkert=)

              Comment


              • #52
                Runde carbonstenger som brukes mye på depronmodeller er fin til å forsterke fly med. Legg et snitt i Elaporen, 1-2mm dype. Press carbonstenger ned i sporet, legg på CA over og dusj med kicker. Viòla!
                Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                Comment


                • #53
                  ja, det kunne jeg jo gjort men er fikset nå eneste jeg må fikse nå er motorfestet på motoren.. der må jeg gjenge opp på nytt så tror jeg at jeg må kjøpe et nytt propellfeste igjen også.. virker som om det er litt skjevt pga det kommer vibrasjoner når jeg gir gass.. samtidig så virker det som om det bare er motorfestet som gjøre det også.. så jeg får rett og slett bare se på det

                  men, som du nevnte joo, depron modeller.. hvor i bergen får jeg kjøpt billig depron? og hvor får jeg lastet ned gratis pdf filer til slike fly? jeg har hørt om et nettsted før, men husker det ikke hvilken side det var på har bestillt motor og fartsregulator med servoer fra usa for 230kr inkl frakt=)
                  eg har limen rett her! det funker sikkert=)

                  Comment


                  • #54
                    Depron kan sannsynligvis finnes der du finner utstyr til rørlegging, elektromateriell etc. Depron er i utgangspunktet beregnet for isolasjon i gulv, har stor isoleringsevne sammenlignet med isopor og bygger mye mye mindre. Så det er gjerne i forbindelse med legging av gulvvarme den brukes.
                    Regner med der er forumfolk i Bergen som kan tipse deg om steder det selges. Hint hint!
                    Onninen er en av grossistene som leverer slikt, men vet ikke om de selger detalj...?

                    Jeg bygger en dobbeltdekker pr. plate, så det blir billige modeller dette Kjøpte en stor pakke for noen år siden, og det bare varer og varer. Eller så bygger jeg for lite kanskje?

                    Tegninger;
                    AeroFred.com - Download and Share Free Model Airplane and Boat Plans.
                    Vintage Cameras Lens Electronics Clothing ▷

                    Ikke så mye, må rydde i "Favoritter" så jeg finner igjen ting snart... Men igjen; andre brukere har sikkert mange linker og kan hjelpe til.
                    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                    Comment


                    • #55
                      ah jeg har jobbet som elektrikker, men faktisk aldri brukt dette før faktisk.. skal vel være lett og finne tenker jeg.. men er jo prisen det kommer ann på.. har ikke lyst å betale det dobbelte av det jeg kunne betalt for samme varene

                      takk for linkene så går jeg gå inn å se på hva utvalget er

                      så må gjerne folk ligge inn flere linker og om noen i bergens området vet om et sted man får kjøpt depron for en grei peng, så bare hyl ut=)
                      eg har limen rett her! det funker sikkert=)

                      Comment


                      • #56
                        Her kan du laste ned pdf til du blir blå i trynet
                        Plans For Scratchbuilt Foamies - RC Groups
                        Alt som kan fjernstyres.
                        ---------------------------------------------
                        The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                        Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                        Steinar Kvarme.

                        Comment


                        • #57
                          rc groups var det du snakka om ja=) leitet og leitet, men jeg husket ikke hva du sa takk skal du ha=)

                          EDIT;
                          hor tykk på depron platene være for at det skal kunne brukes til et fly? kommer det gjerne ann på modellen? jeg har funnet et sted som selger 3mm depron plater til 29kr/stk.. 404 Fant ikke siden

                          blir dette gjerne for tynt? må jeg da lime to plater på hverandre for at det skal gå?
                          Last edited by tony-andre; 01-05-10, 23:15. Reason: skrive litt mere på
                          eg har limen rett her! det funker sikkert=)

                          Comment


                          • #58
                            jaja, neste gang bruker jeg google FØR jeg spør men til framtid for andre brukere;
                            Hjem - BETOMUR AS og Bygg Engros AS selger dette i bergen=)
                            eg har limen rett her! det funker sikkert=)

                            Comment


                            • #59
                              ja, da har jeg vært å flydd med flyet mitt har stillt dual rates ned til 18% og da gikk det ann har lettet og landet 7 ganger faktisk noen lange flyturer var det igrunn ikke.. men jerg lærer sakte men sikkert=)

                              siste landingen jeg gjorde var på en gressbane.. og da gikk hjulene ned i et hull og flyet "stupte" litt fram.. da knakk propellen min.. men jeg har ny og satser på flytur senere i dag også=)
                              eg har limen rett her! det funker sikkert=)

                              Comment


                              • #60
                                Kult å høre at du fikk det til å fly igjen. Og hvis du er helt nede i 18% utslag så har du mye å gå på så du kan få mye morro med modellen framover, men det er også rette veien å gå, man må være tålmodig. Prøvde selv å gå rett fra trainer til shockflyer og jeg hadde ikke sjans, så jeg lærte det på den harde måten.

                                Comment

                                Working...
                                X