Announcement

Collapse
No announcement yet.

diverse spørsmål=)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    ja jeg har det fint på den måten at jeg ikke trenger å ta på meg sko for å fly nå begynner jeg å få litt dreisen på landingen også, så da lander jeg rett framfor terrassen=) har vel flydd 10 batterier i dag=)

    takk for tipset ofly.. da får jeg bare bestille deler fortest mulig så jeg får gi tilbake flyet til svigers
    eg har limen rett her! det funker sikkert=)

    Comment


    • #77
      da har jeg lest litt og prøvd og forstå litt og sett på hobby king. og jeg har vel forstått litt, men klarer ikke helt og forstå alt hehe

      da har jeg tenkt på at jeg vil ha den motoren kyrre foreslo, nemmelig denne;
      Attention Required! | Cloudflare

      og i utgangspunktet funker jo denne fartsregulatoren til den;
      Attention Required! | Cloudflare

      siden motoren er på maks 8A og regulatoren er på 10 A.

      men når det kommer til fly, så vil jeg gjerne ha noe forskjellig..
      f.eks et slikt som dette her;
      F-15 Eagle Shock Flyer - RC Groups

      og gjerne et slikt som dette;
      Yak54 30" EPP sheet 3D 'Trainer' - RC Groups

      altså, dette er ikke noe avgjort valg, men et jet fly og et lite 3D fly tenker jeg hvertfall å mekke sammen..

      og da, kommer jo propell valget.. om jeg har et 3D fly, så vil jeg jo gjerne hovre. og da må jeg jo ha litt size på propellen.. men på jet flyet (har jeg sett) er det jo mindre propeller.. og da står jeg litt fast.. da vet jeg ikke lengre hvilken propeller jeg skal velge.. i første gang tror jeg at jeg vil mekke et jetfly. men vil helst bestille alle propellene på en gang siden jeg likevel har lyst til å ha det

      så, noen tips?

      forresten, jeg fløy seilflyet til svigers i går. men på et annet sted med trær rundt.. og jeg tuller ikke en gang. det høyeste treet av de alle, landet jeg i. og det gikk ikke ann å lande høyere oppi treet enn hva jeg gjorde var en 40min lang prosess med klatring og banning
      eg har limen rett her! det funker sikkert=)

      Comment


      • #78
        da har jeg sett litt på utstyret igjen.. og den motoren jeg ville ha, hadde de ikke inne.. så jeg valgte å se etter en annen.. og har nå fått en fin handleliste klar men er rimelig redd for å gå på en smell igjen så her er hvertfall det jeg har tenkt å bestille:
        motor;
        Attention Required! | Cloudflare

        esc;
        Attention Required! | Cloudflare

        propell;
        Attention Required! | Cloudflare

        karbon rør;
        Attention Required! | Cloudflare

        kontroll horn;
        Attention Required! | Cloudflare

        gull kobling;
        Attention Required! | Cloudflare

        teip;
        Attention Required! | Cloudflare

        epoxy 5min
        Attention Required! | Cloudflare

        da har jeg tatt med alt sammen i håp om at dere ser noe jeg kanskje har glemt eller noe jeg ikke behøver gjerne? når jeg har fått "godkjent" listen bestiller jeg med en gang, er rimelig giret nå klarer ikke vente stort lengre
        eg har limen rett her! det funker sikkert=)

        Comment


        • #79
          Motoren får mye pepper, høres ut som en av de dårlige... om man skal stole på feedbacken.
          3,5mm kontakter er en standard (omtrent) mellom motor og ESC så det trenger man.
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #80
            ahr.. men ellers så var det greit altså? da får jeg gjøre motor, esc og propell jobben på nytt igjen jeg da..:/
            eg har limen rett her! det funker sikkert=)

            Comment


            • #81
              Det meste så greit ut, men se etter en motor i samme sizen omtrent (25-30 gram) med OK kV. Som helst ikke har så mye negativ omtale
              Jeg (og mange andre) bruker bullets på batteri og inn på ESC, 2mm på småsakene og 4mm på de medium store. Men selvsagt funker det med 3,5mm overalt. Husk bare at du bruker hun-kontaktene på de kablene som har spenning. Det vil si på batteriet og ESC utgang.
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

              Comment

              Working...
              X