Announcement

Collapse
No announcement yet.

diverse spørsmål=)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • diverse spørsmål=)

    sitter her og skal til å bestille et glidefly fra usa. flyet vi har tenk å bestille, er dette;
    4 Channel Sky Hawk TW-742 Electric Pithiness Series Airplane

    men har noen spørsmål rundt dette..
    jeg ser at det leveres med "vanlige" batterier.. og er det da bare til å sitte inn lipo? eller trengs det noe annet for at dette skal gå?

    så har jeg lyst og sitte på en annen motor på det. slik som RCPowers har gjort på sitt fly;
    http://www.youtube.com/user/RCSuperP...84/V7jxgDZvWPk

    men jeg klarer ikke helt å se hvilken motor jeg bør ha til dette flyet.. er det noen her som kanskje kan hjelpe meg litt med det valget?
    eg har limen rett her! det funker sikkert=)

  • #2
    Er passe skeptisk til den pakka; følger med fjernstyring, som sannsynligvis ikke er lov å bruke i Norge siden den sikkert er på 72MHz-bandet. Dessuten "bare" park-range.
    Det sitter tydeligvis en børstemotor i den. Sannsynligvis kan den gå på 3S LiPo siden den bruker 8S NiXX, men så er spørsmålet om ESCen har en cutoff som gjør at du ikke ødelegger batteriene med en gang?

    Kanskje du ut av denne pakka ender opp med skroget og servoer bare, og skal kassere motor og ESC, sender og mottaker? Virker som en dårlig deal i mine øyne

    Selvsagt kan man sette inn en OK børsteløs motor, men du må ha ny ESC også. En motor som gir deg 200Watt skal være godt nok til god performance på saken.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Jeg må si at jeg ser ikke helt poenget med å kjøpe flyet du linker til for å oppgradere og bygge om, sjekk heller ut denne, den har børsteløs motor, og er laget av mye bedre matrialet. Den er ikke så vedlig akrobatisk for den reagerer tregt på balanserorene, men den responderer meget bra på høyde- og sideror. er en video.

      Har du likevel bestemt deg så kan du finne en epo versjon (bedre matrial) av Skyhawk'en uten utstyr her så kan du heller utstyre den med det du vil istedenfor å betale for motor du ikke vil bruke og radio du ikke kan/får lov til å bruke i Norge. Husk forresten at du må beregne moms av prisen på flyet OG frakten sammen, da blir det ikke så billig som det først ser ut som, faktisk kan det bli dyrere enn å handle tilsvarende fly i Norge.

      Comment


      • #4
        Har hatt en slik cloud fly, Det var mitt første fly og er en fin nybynnermodell. Men det er et RÅTTENT FPV-fly...NBNBNB..
        Jeg vil ikke andbrfale dette flyet for FPV.. det flyr fint med 2200mah batteri, men med mer payload begynner det å gjøre ting du ikke vil at et FPV-fly skal...
        Nevner dette med FPV da det står om den på throttlestore siden..

        Comment


        • #5
          her var det litt å tenke på ja det er på ingen måte et fly jeg absolutt må kjøpe, er åpen for forslag

          selv skal jeg bruke en spektrum dx 7 på flyet, men svigerfar, som jeg skal kjøpe med skal ikke kjøpe en så dyr sender.. og var derfor vi tenkte på dette flyet. pga det passer bra for han som vil fly det stock.

          men kunne noen hjulpet meg med å finne tilsvarende da? kan godt være et skrog, men jeg har ikke peiling på hva jeg bør kjøpe til det da.. så trenger litt t-skje her..
          eg har limen rett her! det funker sikkert=)

          Comment


          • #6
            Siden blev ikke fundet - El Fly
            Vart ikke helt som eg hadde tenkt den linkingen gitt. Jaja,men gå inn på EPP modeller og se på Easystar og Easyglider,flotte fly begge to. Easystar har ikke balanseror, men flyr kjempebra for det
            Last edited by elektrodude; 18-04-10, 15:34.
            Alt som kan fjernstyres.
            ---------------------------------------------
            The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
            Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
            Steinar Kvarme.

            Comment


            • #7
              likte best easy star mht størrelsen men da kan jeg jo rissikere å måtte betale avgift på det når det kommer til landet..:/ prisen var jo grei, men vet ikke hva alt i alt prisen er når den kommer i posten.. om en eventuell avgift kommer med..

              sitter å ser på noen av throttlestor sine glidere.. og de ser jo grei nok ut de.. så vet ikke helt må nesten snakke med han jeg skal bestille med også hva han vil ha
              eg har limen rett her! det funker sikkert=)

              Comment


              • #8
                Du får jo Easystar i Norge også, mange forhandlere her som har den. Ligger vel rundt 750, vet ikke hvor mye du sparer på å handle fra Danmark egentlig.

                Comment


                • #9
                  ja, jeg driver å leiter etter nettbutikker i landet som har greie priser på det

                  men hvordan er det med lipo batterier? når et fly bruker "vanlig" batteri, er det da bare til å hive inn et lipo?
                  eg har limen rett her! det funker sikkert=)

                  Comment


                  • #10
                    Husk at Easyglider har delbar vinge og dermed er enkel å tranportere...

                    Eller kanskje svigerfar er i målgruppa for denne (?):

                    http://shop.smallsize.no/product_inf...41b1c0db9f3794

                    IMPX har også en ferdigpakke med 40% rabatt (35MHz riktig nok...).

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by tony-andre View Post
                      ja, jeg driver å leiter etter nettbutikker i landet som har greie priser på det

                      men hvordan er det med lipo batterier? når et fly bruker "vanlig" batteri, er det da bare til å hive inn et lipo?
                      Som regel er det det, men børstemotorer og da gjerne av den billige sorten tåler ikke mye over 10 volt, da brenner de opp. Og for sikkerhetsskyld; du kan ikke lade lipo batterier med en lader for "vanlige" batterier, du må ha egen lader.

                      Comment


                      • #12
                        snakka med svigers ista.. og han var visst giret på de fra throttlestore.. så blir vel gjerne noe derifra visst

                        så motorene tåler ikke mere nei, det er jo litt kjipt..

                        jeg har kjøpt meg lader og batt til meg kjøpte en digital balanse lader
                        men da må man vel oppgradere motor og fartsregulator for at de skal tåle litt da altså? da blir jo det mere utgifter med én gang
                        eg har limen rett her! det funker sikkert=)

                        Comment


                        • #13
                          Kaster ut et forslag til (bare sånn for artighets skyld...) :

                          http://www.hobbynorgeshop.no/index.p...roducts_id=157

                          La dere ikke skremme av vingespennet og akroflyvningen til kineseren på videoen... Modellen flyr sakte og stødig om man ønsker det (...trur eg).

                          Finnes også på lager hos Centrohobby som kanskje er i rimelig avstand fra dere (?)
                          Last edited by Funnypark; 18-04-10, 22:31.

                          Comment


                          • #14
                            var stilig det, men prisen var for høy og flyet for stort
                            eg har limen rett her! det funker sikkert=)

                            Comment


                            • #15
                              da var fly bestillt.. valget gikk for et glidefly fra throttlestore..
                              404 Not Found
                              så satser vi på at han blir nøgd med dette

                              men, har et lite lade spørsmål jeg.. har kjøpt en digital lader. og slo den på for å se hvordan ting fungerer. og jeg vet at man kan velge ladehastighet og slikt, men dette går da utover leve tiden til batteriet..
                              men hvor mye kan et batteri lades med? nå lader jeg et 3 cellers 2200mAh batt. og på laderen står det at den lader 1.0A og den ligger på 11,9V.. dette var ting som kom opp når jeg hadde batteriet koblet i og slo på laderen. så jeg har ikke endret på noen ting.
                              eg har limen rett her! det funker sikkert=)

                              Comment

                              Working...
                              X