Announcement

Collapse
No announcement yet.

Folk er rare....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Folk er rare....

    At man bruker x antall timer med sin gressklipper, det gjør naboene også. På den måten har man maks 1 time i helga med null bråk, dette er greit. Men når en stakkars flyklubb bråker litt, 1 km unna, så er dette ett problem.

    Folk er rare.
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

  • #2
    I 2009 fikk vi en klage når vi fløy på isen av en eldere person. Men komunen holdt med oss og sa det bare var å fly.
    Men motorsaga som gikk fra morgen til kveld lørdag/søndag samme helg fikk ingen klage

    Ja, folk er rare!

    Comment


    • #3
      Tror folk har en oppfatning av at "nødvendige" ting som feks å trimme hekk med motorklipper og kjøre vekk bøsset med minitraktor i tettbygd boligstrøk kl 0930 søndags morgen er greit, mens bare det å høre at noen har det morro et eller annet sted er nok til å få folk til å klage. Dessverre lever vi i et samfunn hvor systernet og klagerne altfor ofte får viljen sin, men heldigvis vinner sunn fornuft innimellom.
      Last edited by Kyrre; 22-04-10, 05:23.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Kyrre View Post
        Tror folk har en oppfatning av at "nødvendige" ting som feks å trimme hekk med motorklipper og kjøre vekk bøsset med minitraktor i tettbygd boligstrøk kl 0930 søndags morgen er greit, mens bare det å høre at noen har det morro et eller annet sted er nok til å få folk til å klage. Dessverre lever vi i et samfunn hvor syterne og klagerne altfor ofte får viljen sin, men heldigvis vinner sunn fornuft innimellom.
        Naboen min brukte kanttrimmer for å klippe plenen på 2 mål ca. Han brukte 3 dager. hjelp
        Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

        Comment


        • #5
          Originally posted by anders e View Post
          I 2009 fikk vi en klage når vi fløy på isen av en eldere person. Men komunen holdt med oss og sa det bare var å fly.
          Men motorsaga som gikk fra morgen til kveld lørdag/søndag samme helg fikk ingen klage

          Ja, folk er rare!
          For snus fornuftige eldre folk er det ok å klage på en "gruppe" som de oppfatter som anonyme "ungdommer" som leker seg og burde gjort noe nyttig, fnys!.

          Mens å klage på naboen som de kjenner det våger de ikke. Da går de heller rundt "lider" og baktaler personen til de andre naboene.

          Kjenner uheldigvis folk som oppfører seg sånn de lager utrolig mye kvalm rundt
          seg og livet deres består stort sett i å syte å klage (sure Sivert ...)

          Odd H.

          Comment


          • #6
            Har hørt en historie om en gammel dame som klagde til politiet pga. støy fra seilfly. Når politiet kom til huset hennes og snakket til henne hadde de problemer med å kommunisere da hun var tunghørt.

            Jeg tror det også har noe med at folk tror alt som flyr er farlig, og at modellfly da er noe som "burde" forbys. I tillegg tror jeg at folk har en norm om at det aldri skal støyes over en hvis grense med aktiviteter som er ment for moroskyld.

            Comment


            • #7
              Kjøp elektro.... :P

              Mange som klager ja, selvfølgelig noen grunner er gode når man f.eks ser på tråden om det som skjedde i den parken i utlandet. Slikt skal ikke skje.
              Om man bruker sunn fornuft og ikke flyr T-rex 700 i barnehagen til nabon, så skal jo dette gå bra.

              Jeg selv synes det er litt mange grinebitere, men jeg synes også at jeg selv kan være litt "gamlefar" av og til og jeg er en alder av 25 år......


              Stå på rettighetene og tenk fornuft!


              Mvh Robert.
              ~Futaba 10C~


              ~T-Rex 500 v-bar~
              ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

              ~Min Cnc byggetråd #1~
              ~Min Cnc byggetråd #2~
              ~Min Cnc byggetråd #3~


              ~Trondheim Modellflyklubb~

              Comment


              • #8
                Jeg tror mye av klagene på oss modellflygere kommer av at enkelte personer ikke tåler at vi har det morsomt eller mulig et snev av missunnelse over at vi kanskje mestrer en ting de ikke gjør,jeg kjenner folk som klager på slike ting ,men kan selv starte gressklipperen klokka halv elleve om kvelden.
                Jeg er en eldre om ikke så snusfornuftig gubbe,men liker å ha det morsomt
                Kjell Geir Nilsen - GOMFK - VFKM

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Vegabond View Post
                  Kjøp elektro.... :P

                  Mange som klager ja, selvfølgelig noen grunner er gode når man f.eks ser på tråden om det som skjedde i den parken i utlandet. Slikt skal ikke skje.
                  Om man bruker sunn fornuft og ikke flyr T-rex 700 i barnehagen til nabon, så skal jo dette gå bra.

                  Jeg selv synes det er litt mange grinebitere, men jeg synes også at jeg selv kan være litt "gamlefar" av og til og jeg er en alder av 25 år......


                  Stå på rettighetene og tenk fornuft!


                  Mvh Robert.
                  Dette er en som har prøvd å fly elektro også for å "tilfredstille"en nabo som bor ca:700-800m unna der jeg flyr ,men nå klager han på at bikkja hans bråker når hun ser flyet i lufta...slå den...!!!!
                  Mvh. KJEGE
                  Kjell Geir Nilsen - GOMFK - VFKM

                  Comment


                  • #10
                    Heh. Ja jeg skjønner frustrasjonen. Da er det jo bare for og klage.

                    Menmen.. Alle kan ikke være like.


                    Mvh Robert.
                    ~Futaba 10C~


                    ~T-Rex 500 v-bar~
                    ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

                    ~Min Cnc byggetråd #1~
                    ~Min Cnc byggetråd #2~
                    ~Min Cnc byggetråd #3~


                    ~Trondheim Modellflyklubb~

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by kjege View Post
                      Dette er en som har prøvd å fly elektro også for å "tilfredstille"en nabo som bor ca:700-800m unna der jeg flyr ,men nå klager han på at bikkja hans bråker når hun ser flyet i lufta...slå den...!!!!
                      Mvh. KJEGE
                      Da har han et problem med bikkja si. Skal man fjerne alle ting som bikkjer bjeffer på ble det tomt for ganske mye rart inkl alt som rører på seg. Kjøteren til naboen er sånn. Jeg kan ikke ta i dørklinka uten at det tilter for'n. Er det da bikkja eller jeg som er problemet?
                      Mvh
                      Morten Aase

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Karmann View Post
                        Da har han et problem med bikkja si. Skal man fjerne alle ting som bikkjer bjeffer på ble det tomt for ganske mye rart inkl alt som rører på seg. Kjøteren til naboen er sånn. Jeg kan ikke ta i dørklinka uten at det tilter for'n. Er det da bikkja eller jeg som er problemet?
                        Tror nok du bør være litt mere forsiktig når du åpner døra. Det er nok deg det er noe galt med... :P Rare dyr disse hundene, ingenting man gjør er riktig...



                        Mvh Robert.
                        ~Futaba 10C~


                        ~T-Rex 500 v-bar~
                        ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

                        ~Min Cnc byggetråd #1~
                        ~Min Cnc byggetråd #2~
                        ~Min Cnc byggetråd #3~


                        ~Trondheim Modellflyklubb~

                        Comment


                        • #13
                          Jeg må si at jeg er veldig heldig med di nabone jeg har. For har er det ingen som klager på noen ting. Her klipper folk gresset og driver med motorsag til kl 23.00 om kvelden. Og ingen bryr seg. Og på nabo gården så pløyer han jordet sitt kl 0400 om natten Fordi kan jobber på dag tid.
                          Og hvis jeg står og flyr helikopter eller en stor bensin model på veien her hjemme, så syns nabone det er bare moro..
                          Var en kveld her jeg måtte test kjøre en turbin, da var klokken ca 2100 på kveldinga.
                          Det bråker jo en del når du står og ruser disse turbinene. Da kom det en nabo, det han sa: dette var en fin jet motor...

                          Trur vel ikke at man kan få bedre naboer????
                          Jan-Thomas MAXFACTOR Sollie
                          Viking-Smackdown.com

                          Whiplash 90N YS 91SRS V-Bar5,3-Rave ENV 90 YS 91SRS V-Bar5,3-Rave Ballistic FSO V-Bar5,3
                          PM Yak53 DL50 KS pipe - TWM 46% Ultimate 3W 150QS - PILOT-RC 40%Extra 260 3W 150QS

                          Jerofuel
                          Lynx Heli Innovations

                          Comment


                          • #14
                            Høres ut som naboer du må ta med deg når du flytter
                            Thorbjørn Kirkeleit
                            Haugaland Modellflyklubb

                            Align T-Rex 450Sport | Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

                            Comment


                            • #15
                              Naboen jeg hadde før var grei i det sameiet jeg bodde i, hun er 86år og formann der og lurte hele tiden på når jeg skulle fyre opp flyene, largescale bilene og nitro bilene mine som jeg hadde med i bilen hele tiden. Sa som det var at jeg ville ta hensyn til de andre der pga. det bodde mange eldre der. Men fikk da beskjed av henne at her var det bare å kjøre og drite i naboene for dem klipte plen 08.30 på en lørdag/søndag, også visste hun at jeg var hjemme vis jeg hadde en fest eller var ute og kjørte for hun følte seg tryggere da hun kunne høre at jeg var hjemme. Tenk om alle naboer var som henne, da hadde det vært hyggelig å leve med hobbyen
                              Raymond

                              Blade EPP
                              GP Sukhoi SU-31

                              Fly lavt, Fly høyt, Styrt i grøfta med et smil

                              Comment

                              Working...
                              X