Announcement

Collapse
No announcement yet.

Carbonduk/kevlarduk her til lands

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Carbonduk/kevlarduk her til lands

    Er det noen butikker her til lands jeg kan få kjøpt carbonduk eller kevlarduk?
    Tenkte og bestille på hobbysity men regner med leveringstiden er lang grunnet Island
    Ronny Andreassen
    Sunndal/Vinnu
    Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
    3DHs 33" EPP
    JR 9303 2,4

  • #2
    Øygrei Hobby pleier å ha noe liggende. Dessverre til alt for høy pris.
    Tom Erik Smedal
    www.artistic3D.net
    www.photopia.no

    Comment


    • #3
      Originally posted by Tom Erik View Post
      Øygrei Hobby pleier å ha noe liggende. Dessverre til alt for høy pris.
      Kvalitets karbon duk koster!!
      I tillegg blir frakten skyhøy (fra utlandet) siden dette rulles opp på rør som er 1 meter lange og 10 cm i diameter.

      Øygrei Hobby henter sine produkter fra R&G så har han ikke det du trenger så får du gå direkte til kilden.

      Originally posted by ronnynorge View Post
      Er det noen butikker her til lands jeg kan få kjøpt carbonduk eller kevlarduk?
      Tenkte og bestille på hobbysity men regner med leveringstiden er lang grunnet Island
      HobbyKing blir ikke så mye billigere enn R&G - videre er karbon duken du får fra dem meget lett vevet (bildet lyver - mye mer luft mellom fiber gruppene) og gir definitivt ikke den samme finishen som de tettvevde (men også dyrere) arkene fra R&G

      Du kan finne "billig" karbon duk hos Biltema men de har kun 193 g/m2 som er litt for tung etter min mening.
      Last edited by Quadrocopter; 22-04-10, 12:30.

      Comment


      • #4
        Er det noen spesiell epoxy jeg bør bruke når jeg skal jobbe med carbon?Skal forsterke en motorbukk på et 50 cc fly.
        Ronny Andreassen
        Sunndal/Vinnu
        Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
        3DHs 33" EPP
        JR 9303 2,4

        Comment


        • #5
          Originally posted by ronnynorge View Post
          Er det noen spesiell epoxy jeg bør bruke når jeg skal jobbe med carbon?Skal forsterke en motorbukk på et 50 cc fly.
          Henter min laminerings epoksy fra R&G,
          Men jeg vet at folk bruker West Sytem sin Epoxy til laminering/støping med godt resultat og de produktene får du hos de fleste som selger båt utstyr eller mailing

          Comment


          • #6
            Hvis du skal forsterke motordomen til et 50cc fly synes jeg ikke Biltema sin blir for tung. Den er dessuten tettved og dermed sterk
            Geir


            3D plane - 1D brain

            Comment


            • #7
              Originally posted by Quadrocopter View Post
              Henter min laminerings epoksy fra R&G,
              Men jeg vet at folk bruker West Sytem sin Epoxy til laminering/støping med godt resultat og de produktene får du hos de fleste som selger båt utstyr eller mailing
              hva med biltema sin laminerings epoxy`?
              Ronny Andreassen
              Sunndal/Vinnu
              Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
              3DHs 33" EPP
              JR 9303 2,4

              Comment


              • #8
                Biltema laminat Epoxy fungerer fint.
                Eller synes jeg Biltema duken (200g/m2) høres alt for mye ut. Jeg har 2x 90g på utesiden av en 3mm balsa motorbukk på en 200ccm motor.

                Kanskje det er en ide å bruke litt tynn glassfiber 50-100g/m2 istedenfor karbon?
                Tom Erik Smedal
                www.artistic3D.net
                www.photopia.no

                Comment


                • #9
                  Kan jeg spørre hvorfor du skal gjøre dette Ronny?
                  Har du lettet noe eller er det bare en bling ting?

                  Er det bare bling så vet jeg om 4-5 andre synlige saker som også veier mindre. Men
                  det er jo en pris på dette også
                  Attached Files

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by anders e View Post
                    Kan jeg spørre hvorfor du skal gjøre dette Ronny?
                    Har du lettet noe eller er det bare en bling ting?

                    Er det bare bling så vet jeg om 4-5 andre synlige saker som også veier mindre. Men
                    det er jo en pris på dette også
                    Etter og ha ødelagt to andre fly,motorbukker skal jeg denne gangen forsterke litt bare før jeg starter monteringen.og siden det er en dl50 jeg skal inn med(lett),og en tuned pipe trenger jeg litt vekt fremme.Så da kan jeg likegodt forsterke litt.
                    Ronny Andreassen
                    Sunndal/Vinnu
                    Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
                    3DHs 33" EPP
                    JR 9303 2,4

                    Comment


                    • #11
                      Det er ingen ting i veien med 193 g/cm2 duken til biltema, men - den tykkelsen brukes så sjeldent og når du må handle 1m2 til 600 kroner så er det mye penger for ingen ting.

                      Velg heller en duk rundt 90-130 g/cm2 som er mye mer anvendelig - trenger du det sterkere så kan du legge to lag med det andre laget 45° på det første - da blir det stål....

                      Comment


                      • #12
                        Var og handlet hos Biltema og fikk duken for 70 kr Ser ut som de tok for prisen av glassfiber. Merket det ikke før jeg kom hjem og så på kvitteringen...
                        Ronny Andreassen
                        Sunndal/Vinnu
                        Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
                        3DHs 33" EPP
                        JR 9303 2,4

                        Comment


                        • #13
                          .....og hvor ble det av moralen.....

                          Bra rabatt det der - da spiller den ingen rolle om den ligger å støver ned etterpå...
                          Last edited by Quadrocopter; 22-04-10, 20:20.

                          Comment

                          Working...
                          X