Announcement

Collapse
No announcement yet.

Top Gun 2010

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Top Gun 2010

    Da er det snart dags for årets Top Gun i Florida.

    Her er den offisielle nettsiden:
    http://www.franktiano.com/TopGunFrameset.htm

    Der står det ikke stort, egentlig

    I år er det for første gang norske deltakere.
    Opprinnelig var det påmeldt to fra Norge, Thor Arne Solberg fra Os utenfor Bergen, og Øistein Aanensen fra Trondheim.

    Thor Arne meldte nettopp at han har måttet kansellere pga. den pågående "skarpskyting" med vulkan på Island med de konsekvenser det har fått for flytrafikken.

    Den trønderske kontingenten er delvis på plass, første pulje er i Houston, andre pulje starter på tirsdag morgen.

    Følg med her for daglige oppdateringer og bilder:
    http://scalewarbird.hopto.org/forum/...hp?topic=930.0

    Kjell Aanvik

  • #2
    Vel, her har det ikke skjedd så mye etter vi kom hjem men Øystein stilte i konkuransen og forsvarte de norske fargene med en dugelig 14 plass, det kan sies at marginene var ikke på Øystein`s side da det skilte bare 2,5 poeng opp til 5 plassen.
    Her er en bra video ifra en av rundene;
    Som dere ser av videoen så virker det ikke som svært avansert flyging men kan skrive under på at med ei maskin på nesten 20 kg og en motor som sleit i varmen og en god del vind, var dette det maksimale Dauntless`n greide.
    -Da nevner vi ikke det "presset" piloten opplevde under flighten med mange støyende fly i lufta samtidig, motorer og turbiner som startet like i nårheten av "pilotboks". osv...osv..
    Kjempebra Øystein dette mener jeg modellflynorge også må være stolte av!!!
    John Arne Sagøy
    Scale Warbirds of Norway
    Trønderbataljonen
    www.scalewarbird.org
    No guts, no glory

    Comment


    • #3
      Gratulerer med vellykket tur. Hyggelig lesing i MI.
      Hvilken klasse stilte dere i? Jeg vet at Thor Arne Solberg ble invitert av Mr Tiano, for å stille i den klassen der man bygger alt selv, og iflg Narve Jensen er han en av de første, om ikke den første nordmann som skulle delta der?
      Blir litt forvirret rundt alle disse klassene.
      Motorer og varme, er noe dritt, merket dette på årets Joe Nall oxo, men ikke så ille som dere beskriver.
      Kanskje dere skulle vurdert litt større motor, om det er plass.

      Jeg skal kjøpe Thunderbolten som Comp Arf kommer med nå til høsten, den er beregnet 250 stjerne, jeg setter inn en 4 syl DLE 222. Vsp 2.8 meter. Razorback versjon, som jeg synes er tøffest. Så da kommer jeg opp på neste års Warbird Weekend.
      Knut Erik
      But it flies, so who cares??
      www.torqueroller.com
      Steikje galen
      www.skalamodellflyklubb.no
      www.teamflyingcircus.com

      Comment


      • #4
        Ja, det var synd Tor Arne Solberg ikke kom seg over til Top Gun, det hadde hvert morro å hatt med flere normenn,..- men disse islandske vulkanene er ikke noe å spøke med... -Vi for våres del hadde en heftig tur over iallfall.
        Klassen Øystein stilte i heter Pro Am Sportmann.. Kansje ikke den heftigste klassen men konkuransen var hard den....
        -Og likedan at Øystein ble også invitert av Mr. Tiano, det var vel like før jul det skjedde tror jeg.... via en kjenning i Texas, samt en førsteplassering på Big Birds Flyinn Bombers Field i 2008.
        Toppers at du kommer med stor Warbird Knut Erik. Det er flere her oppe i Trøndelag som går og sikler etter Thunderbolten til C-arf og da selvsagt med Moki 250`n...
        Jeg selv regner med at C-Arf P51`n makan til Idar Breivik sin er klar til neste år altså WW2011.
        Hvordan går det med Ivar foresten? Har ikke hørt ifra ham på lenge, faktisk ikke siden WW2008... Det var vel da du var innom en tur..
        John Arne Sagøy
        Scale Warbirds of Norway
        Trønderbataljonen
        www.scalewarbird.org
        No guts, no glory

        Comment

        Working...
        X