Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beste simulator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Beste simulator

    Vilken simulator er best, mest realistisk?

  • #2
    Kommer veldig an på hva du skal bruke den til. Til helikopter vil jeg personlig anbefale Phoenix, men til fly ville jeg tatt RealFlight G4. Nå er jo også Aerofly 5 ute, så hvis du har en nyere og kraftig maskin, så ville jeg nok vurdert den. Det blir også litt spørsmål om pengebruk. Hvis du ønsker å bruke din egen radio, så er phoenix fra elefun tiltenkt egen radio, og koster ikke allverden. Utgått - Phoenix RC Simulator V3 USB
    Med vennlig hilsen
    Johannes Gjessing GMFK
    || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

    Comment


    • #3
      Motsatt her
      Realflight for heli, Aerofly til fly.
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Jeg synes flyene i den gamle RealFlight G2 oppfører seg mer realistisk ved vanlig flyvning (ikke 3D) enn de nyere versjonene, G3/G3.5/G4/G4.5. Særlig ved landing blir det for lett med nyere versjoner av RealFlight. Flyene limer seg nesten til bakken uansett hvor dårlig man setter det ned.

        Også Aerofly Professional DeLuxe synes realistisk mht (større) fly.

        Heli har jeg ikke peiling på, men der tror jeg G2 ikke er så bra som nyere simulatorer.

        Comment


        • #5
          Har i dag RealFlight 3.5. Synes det er veldig lett å fly der, er langt ifra like lett i virkeligheten..
          Er mest 3D flyging jeg intereserer meg for.

          Comment


          • #6
            Hei, hvem simulator som er best kommer helt an på hva den skal brukas te, har du ikke løst te å legga veldig mye penger i det kan jeg anbefale FMS, den er billig og den er ganske realistisk. Men de flya og scenarione som følger med er j....... dårlige, du må laste ned nye fra feks www.rc-sim.de. Lykke til

            Comment


            • #7
              Skrudde på en gammel PC i kjelleren i dag og forsøkte en gratis RC flysim som jeg har på den. RCFSim heter programmet. Last ned nyeste versjon 6.01 fra 2004. Ble positivt overrasket over hvor bra bevegelsene var i forhold til virkelighetens verden. Brukte den med min egen futaba radio og Hitecs eminente USB interface. Se bilde her: HITEC RCD USA

              Sjekk RCFSim          Manuel´sRadio Control Flight Simulator

              Info om div. simulatorer: http://rcvehicles.about.com/od/softw...Simulators.htm

              Skjermbilder av RCFsim: http://rcvehicles.about.com/od/softw...ght-Simulator/

              Kun 2 fly tilgjengelig: En høyvinget trainer og en midtvinget acromaskin.
              Last edited by nixxon; 02-05-10, 22:12. Reason: Ikke alle sim på linken var gratis

              Comment


              • #8
                Originally posted by johanngj View Post
                Kommer veldig an på hva du skal bruke den til. Til helikopter vil jeg personlig anbefale Phoenix, men til fly ville jeg tatt RealFlight G4. Hvis du ønsker å bruke din egen radio, så er phoenix fra elefun tiltenkt egen radio, og koster ikke allverden. Utgått - Phoenix RC Simulator V3 USB
                +1

                Jeg synes i hvertfall Trex'ene i Phoenix føles mye mer virkelige enn i Realflight.. I Realflight føles de fleste heliene kunstige og statiske..
                Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                Comment

                Working...
                X