Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flyging Holmen Hadeland mfk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Enda litt flere bilder fra i dag.
    Jan Egil med en isopor chessna fra E-Do.

    Click image for larger version

Name:	Holmen_20100514_016.jpg
Views:	1
Size:	189.9 KB
ID:	569559Click image for larger version

Name:	Holmen_20100514_021.jpg
Views:	1
Size:	164.2 KB
ID:	569560Click image for larger version

Name:	Holmen_20100514_017.jpg
Views:	1
Size:	141.5 KB
ID:	569556Click image for larger version

Name:	Holmen_20100514_018.jpg
Views:	1
Size:	16.3 KB
ID:	569558Click image for larger version

Name:	Holmen_20100514_019.jpg
Views:	1
Size:	32.8 KB
ID:	569555Click image for larger version

Name:	Holmen_20100514_020.jpg
Views:	1
Size:	89.1 KB
ID:	569557

    Det var tre piloter til med isopormodeller. Det var litt for mye vind for dem, men disse kara er ikke så kravstore....

    Click image for larger version

Name:	Holmen_20100514_002.jpg
Views:	1
Size:	137.6 KB
ID:	569561Click image for larger version

Name:	Holmen_20100514_001.jpg
Views:	1
Size:	144.4 KB
ID:	569562Click image for larger version

Name:	Holmen_20100514_003.jpg
Views:	1
Size:	137.8 KB
ID:	569563
    Last edited by arhennie; 14-05-10, 20:39.
    arhennie

    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
    http://hadelandmfk.no/
    www.henniehobby.no/arne

    Comment


    • #17
      Hei Arne.
      Ble du fornøyd med yak'n din, eller ble det mye nerver?
      Morsomt å fly stort? Eller............?
      Fint fly.

      Comment


      • #18
        Ikke dårlig at isopor chessna min er hel etter turene i dag. Lurt å ha nok strøm til å komme helt inn på stripa!!!! Jaja, manglet bare 1meter....hehe
        JET

        Elektro: Extreme Flight MXS 48" og Extra 300 70", 3dhs 71" Slick, Aeroworks Yak 54 60-90size, PA Extra MX, Kyosho Extra 300S EP
        Glow: Seagull Extra 300 Os fs 70, Hangar 9 Pulse XT 40

        Comment


        • #19
          Originally posted by Jan Egil T View Post
          Ikke dårlig at isopor chessna min er hel etter turene i dag. Lurt å ha nok strøm til å komme helt inn på stripa!!!! Jaja, manglet bare 1meter....hehe
          Landet du selv? Da er i så fall det veldig bra

          Comment


          • #20
            Ja landet selv Var på holmen forrige søndag, da landet jeg 7-8 ganger. Landingene i dag var litt dårligere, men kom ned og flyet ble ikke skadet
            JET

            Elektro: Extreme Flight MXS 48" og Extra 300 70", 3dhs 71" Slick, Aeroworks Yak 54 60-90size, PA Extra MX, Kyosho Extra 300S EP
            Glow: Seagull Extra 300 Os fs 70, Hangar 9 Pulse XT 40

            Comment


            • #21
              Originally posted by anders e View Post
              Hei Arne.
              Ble du fornøyd med yak'n din, eller ble det mye nerver?
              Morsomt å fly stort? Eller............?
              Fint fly.
              Hei, takk for det. Litt nerver var det ja. Ikke så mye for å fly, men for å lande. Ikke mye rom for feil med pløye på alle kanter.
              Det gikk mest i landinger i dag. Prøvde et par knivegg passeringer, (bilde). Den sto fjellstøtt, men skulle kjørt på større utslag akkurat da. Måtte ha full gass og fullt sideror for ikke å miste høyde.
              Det var moro det her. Blir sikkert artigere enda med litt trening og om jeg tør å slippe meg løs å prøve litt greier. Føler meg sikrere med hjulvispen da...

              Jan Egil, hadde den stripa startet en meter før hadde det vært en nydelig landing. Du får prøve å gjenta den innflygingen, (méd strøm til motoren), så sitter den
              arhennie

              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
              http://hadelandmfk.no/
              www.henniehobby.no/arne

              Comment


              • #22
                Ha.................. nå funker det
                Var ute og tok noen turer i sammen med et par andre i dag.

                Film av Kjell Kristian med T-rex'n og noen bilder av oss andre.
                FJ_yuG31iys

                Det blir bedre kvalitet på filmen etter hvert!
                Attached Files

                Comment


                • #23
                  600LE som flyes? så sånn ut på bildet. hva slags motor er det i den? virket fin og sprek.
                  dx7

                  Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                  Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                  Løten MFK
                  Stay Frosty

                  Comment


                  • #24
                    Tja. LE eller ikke, det vet jeg ikke.
                    Men Kjell Kristian svarer sikkert på det
                    Men motoren er vel os 50.

                    Comment


                    • #25
                      ok, 600 da hvertfall. greit å vite. synes det var fin fart i den, det er vel pilotens fortjeneste
                      dx7

                      Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                      Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                      Løten MFK
                      Stay Frosty

                      Comment


                      • #26
                        Hei Øyvind

                        Det er en 600LE med align 50Hyper, egentlig alt som kommer i kitet Utenom gyroen, Futaba GY520 m/DS650, og alt går direkte på 6,6V.

                        Så ikke selg LE`n du har stående, fly den
                        MVH
                        Kjell Kristian

                        Comment


                        • #27
                          [QUOTE=anders e;242953]Ha.................. nå funker det

                          Grattis
                          Fant du ut noe hvorfor trottelservoen fuska? eller var det failsafe`n som slo inn?
                          Terje Egeberg
                          "Opp ska det og det får bare virke"


                          38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                          40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                          35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                          3DHS slick 89" EME 60.
                          3DHS Slick 71"

                          Comment


                          • #28
                            Nei, egentlig ikke. Mulig failsafe'n slo inn.
                            Men har byttet mottager og gitt den litt mer på lavnåla, og da fungerer det.

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by kjellkr View Post
                              Hei Øyvind

                              Det er en 600LE med align 50Hyper, egentlig alt som kommer i kitet Utenom gyroen, Futaba GY520 m/DS650, og alt går direkte på 6,6V.

                              Så ikke selg LE`n du har stående, fly den
                              ja jeg liker den godt, men vil ha en os55hz+b320 funtech til den, men det blir omtrent like dyrt som å kjøpe en 700 og selge 600'n
                              skulle gjerne fått rundt 5k for den, har sikkert ikke fbl og os55hz, det er vel det som folk vil ha nå!

                              du har vel en 700 også, det er den lille poppen og ekstra ytelsen jeg vil ha( dårlig collective management i elevator tic-tocs)

                              veldig pen flyving, ser ut som os50 motoren går på tomgang jo, selv om du drar på med masse fine overganger! gleder meg til flere filmer
                              Last edited by Øyvind M; 23-05-10, 22:25.
                              dx7

                              Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                              Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                              Løten MFK
                              Stay Frosty

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Øyvind M View Post
                                ja jeg liker den godt, men vil ha en os55hz+b320 funtech til den, men det blir omtrent like dyrt som å kjøpe en 700 og selge 600'n
                                skulle gjerne fått rundt 5k for den, har sikkert ikke fbl og os55hz, det er vel det som folk vil ha nå!

                                du har vel en 700 også, det er den lille poppen og ekstra ytelsen jeg vil ha( dårlig collective management i elevator tic-tocs)

                                veldig pen flyving, ser ut som os50 motoren går på tomgang jo, selv om du drar på med masse fine overganger! gleder meg til flere filmer
                                Takk for det, filmingen er opp til de andre på stripa, Anders og Arne er bra på det

                                Er ening om at det blir dyrt og bytte motor, derfor har jeg forsatt 50Hyper, men du har muligheten til og beholde det du har, og heller trene på collective management, bruk penga på fuel.
                                Jeg har også en 700, men liker forsatt og synnes at det like morsomt og fly 600`n. Og jeg tror ikke det er så lurt og hoppe opp til 700 for tidlig, men det er jo min mening....
                                MVH
                                Kjell Kristian

                                Comment

                                Working...
                                X