Announcement

Collapse
No announcement yet.

Diskusjonstråd: MA XCell Furion450

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Diskusjonstråd: MA XCell Furion450

    I denne tråden kan det kommenteres på byggetråden som finnes her.

    Har valgt å lage to tråder for at det skal være enkelt å finne fram i byggetråden.

    Tar gjerne mot tips og ønsker hvis det skulle være noe.
    Last edited by orjanp; 10-05-10, 12:14.
    Ørjan Pettersen
    Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

  • #2
    Mainframe er satt sammen.

    For bilder se byggetråden som finnes her.
    Ørjan Pettersen
    Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

    Comment


    • #3
      Ser bra ut... Masse deler.
      Mathias
      Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

      Comment


      • #4
        Ja, alt må monteres. Det er ikke noe som er montert på forhånd.
        Ørjan Pettersen
        Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

        Comment


        • #5
          Da er helikopteret ferdig montert. Nå gjenstår montering av resten av elektronikken, samt oppsett av flightmodes på radioen.

          For bilder se byggetråden som finnes her.
          Ørjan Pettersen
          Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

          Comment


          • #6
            Skjønner ikke hvorfor du ikke bruker linjære kurver på gass og pitch i alle flight modus Jeg gjorde det en stund jeg også men gikk bort i fra det, slik at helikoptret fungerer likt i alle flight modus. Sikkert bare en smaks sak! Fin byggetrå du har laget.

            Er det foresten stor forskjell på flyegenskapene på alle de i 450 klassen. Jeg har en trex pro og en zoom 425, trex er litt sterkere og kjappere, mens zoomen er mer lett flydd, men litt mer slapp i fisken.
            Raymond Jakobsen
            Protech zoom 400 samler støv/425 sk360/450,slaktet.
            Mikado Logo 400se,v-bar
            Mikado Logo 600se, v-bar, 12c, scorpions.



            Only electric!!



            http://s388.photobucket.com/albums/oo325/jakobsen/

            Comment


            • #7
              Årsaken til at kurven ikke er linær på pitch i normal mode er at det aldri vil bli aktuelt å fly opp ned. Dermed trenger man bare litt negativ pitch. Når det gjelder gassen i normal mode, så liker jeg å fly på konstant turtall. Det oppnår man ikke med en linær kurve. Den vil da forandre seg når du endrer pitch. Derfor er kirven slik den er. Da er turtallet konstant, og man forandrer kun pitch i det stikkeområdet man flyr. Så øker jeg det litt på slutten slik at man har litt å gå på dersom man skulle trenge det.

              I idleup1 og 2, samt hold er pitchkurvene like. I idleup1 flyr jeg på 80% throttle, og i idleup2 100%.

              Uten at jeg har flydd så mange 450 helikoptere, så vil jeg tro at det er endel forskjell. Rave450 på 4S med 350 blader er veldig stabil. Mange sier at den er like stabil som en Trex500 uten at jeg kan bekrefte det. I tillegg er den relativt lett å autorotere med. Nå har jeg ikke fått testflydd Furion450 nevneverdig, men den skal være veldig kjapp.

              I tillegg forandres flyegenskapene ved bytte av paddlere. Min Rave450 ble veldig kjapp på cyclic når jeg byttet til andre paddlere.

              Så ja, jeg vil tro at det er endel forskjell. Vekt på helikopteret og hvilke blader, både på rotor og hale vil også spille inn.
              Ørjan Pettersen
              Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

              Comment


              • #8
                Tråden er oppdatert med noen bilder av Furion450 og Rave450. I tillegg har jeg oppsummert litt om hva jeg syntes om settet.

                For bilder se byggetråden som finnes her.
                Ørjan Pettersen
                Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

                Comment


                • #9
                  Har bare såvidt hovret med denne foreløpig. Problemet er at haleservoen (Sanwa Airtronics 94815) og gyroen (CY Mini-G) ikke er veldig glade i hverandre. Halen er lite responsiv og den svinger fram og tilbake rundt 60 grader. Umulig å kontrollere.

                  Har tatt haleservoen fra Raven (JR DS3500) og montert den på Furionen. Så den er nå klar til litt mer flyging enn kun hovring. Men været er ikke det beste for tiden. Får håpe det bedrer seg utover i uka, slik at jeg får testflydd den før jeg drar på ferie lørdag om en uke.

                  For bilder se byggetråden som finnes her.
                  Last edited by orjanp; 20-06-10, 19:27.
                  Ørjan Pettersen
                  Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

                  Comment


                  • #10
                    Hei Ørjan

                    Veldig fin byggelogg du har laget!
                    Jeg har akkurat fått meg en Furion 450 selv og er igang med byggingen.
                    Førsteinntrykket er ihvertfall meget bra
                    Philip
                    www.airheads.no
                    Hobby24.no

                    Comment

                    Working...
                    X