Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spm ang Raptor titan SE

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spm ang Raptor titan SE

    Hei.
    Fått meg en Ny type raptor 50.
    Men noe jeg syns er litt rart.
    Denne har metall bladholdere men virker som featering shaft er for lang for disse bladholdere. Blir noen mm mellomrom så man kan bevege feathering shaft sideveis. Har også plast holderne og monterte på dem og disse sitter som støpt. Skal man ha en annen feathering shaft med metall holdere. Kortere type eller kan man shime opp for å få dette til å passe?

    En annen ting er hovedblader. Når jeg monterer dem får jeg ikke foldet disse tilbake for og montere på bladholder på bom. Enden på bladerne er for lange så disse butter i bolter til feathering shaft.
    Noen som kan ta av å måle et blad fra festehull og bak for å se hvor langt dette stykket er?

    Mvh Hans Ingmar
    I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

  • #2
    Følger det ikke med shims?
    Hilsen Rune Marcussen

    MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
    JR DSX9

    Fitjar Modellflyklubb
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

    Comment


    • #3
      Kun disse som heter Thrust collar. 2stk
      I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

      Comment


      • #4
        Svar på spørsmål nr. 1

        Av en eller annen grunn er ikke metall bladholdere til TT lik plast bladholdere. Jeg fikset dette med og bruke kobberpakninger fra gamle glødeplugger på begge sider. Pass på å sette kobberpakningen mellom original alu. shim og lageret i bladholderen.

        Svar på spørsmål nr. 2….

        …. Har jeg dessverre ikke annet enn at de ikke passer i Raptor bladholdere, så du kan folde sammen bladene.
        Arild Johansen

        Modell-Helikoptersport
        Oslo og Omegn Modellhelikopterklubb/
        AHMHK

        Comment


        • #5
          Originally posted by Arild Johansen View Post
          Svar på spørsmål nr. 1

          Av en eller annen grunn er ikke metall bladholdere til TT lik plast bladholdere. Jeg fikset dette med og bruke kobberpakninger fra gamle glødeplugger på begge sider. Pass på å sette kobberpakningen mellom original alu. shim og lageret i bladholderen.

          Svar på spørsmål nr. 2….

          …. Har jeg dessverre ikke annet enn at de ikke passer i Raptor bladholdere, så du kan folde sammen bladene.
          Takk for tipset ang spm 1. Det var lurt.

          Ang svar på spm 2. Skjønte ikke helt hva du mener.
          Får man foldet blader bakover for enklere transport?
          Er det forskjell på lengden på bakstykke fra hullet på forskjellige blader?
          I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

          Comment


          • #6
            Dette med bladene dine er noe jeg aldri har vært borte i selv. Det er tydelig at du har noen som er litt lengre på bakstykket. Hvilke blader har du?
            Arild Johansen

            Modell-Helikoptersport
            Oslo og Omegn Modellhelikopterklubb/
            AHMHK

            Comment


            • #7
              Fant ut det var no dritt blader fra hobbyking.
              Koster under 200 spenn. Står om problemet men dem sier man kan bruke dremmel på bakstykket. Men det høres helt på jordet ut.
              Bestillt meg nye.

              Skal bestille meg en ny mottaker med rev limiter fra spektrum. AR7100R
              Event Align sin gouvernor. Man kan vel bruke denne på Raptor?
              Skal også bestille Align sin 2 in 1 Regulator.
              Noen som har tips om bra utenlands shappe jeg kan bestille den AR7100R fra? Helst kina. hobbyking og flying-hobby har den ikke.
              I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

              Comment


              • #8
                Hei igjen.
                Fått kjøpt meg servoer og nye blader å venter på ny mottaker og 2 in 1 regulator.
                Men så funderer jeg på en ting.
                Stikke opp-Swachplate går opp-men får negativ pitch.
                Hatt en annen raptor men syns det var annerledes? Altså swach opp og positiv pitch.
                Noe som ikke stemmer?
                Studert manual men blir ikke klok påt
                Skal det være sånn?
                I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

                Comment


                • #9
                  stikke opp swachplate går opp på raptor titan,den nye raptor titan se skal swachplate gå ned når du tar stikke opp
                  kulelinken på blad holderne løfter/senker bladene i forkant av bladene,på eldre modeller av raptor er det motsatt
                  Last edited by yak; 27-05-10, 17:21.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by yak View Post
                    stikke opp swachplate går opp på raptor titan,den nye raptor titan se skal swachplate gå ned når du tar stikke opp
                    kulelinken på blad holderne løfter/senker bladene i forkant av bladene,på eldre modeller av raptor er det motsatt
                    Thums up
                    supert, takk for svar. Da husket jeg ikke feil.
                    Da er det riktig da.
                    Kanskje det har noe med dette og gjøre?

                    404 Page not found - Fast Facts and Deep Insights: Septic Edition

                    Blir vel noe av det samme?

                    Hi

                    Our brothers in the UK have been flying their Knight 50 3DŽs with the main grips flipped.

                    This gives a faster collective, and also sharpens up the cyclick.

                    It is a no cost mod so if you a bored on a rainy day - give it a try

                    After this mod, you must level the swash with 0° pitch and check your pitch in both directions.

                    NOTE: You must reverse the pitch after doing this mod.
                    I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Hansi79 View Post
                      Thums up
                      supert, takk for svar. Da husket jeg ikke feil.
                      Da er det riktig da.
                      Det blir ikke riktig om du får negativ pitch når du tar stikke opp.
                      Du må reversere.
                      Men det skjønte du sikkert....
                      arhennie

                      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                      http://hadelandmfk.no/
                      www.henniehobby.no/arne

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Arild Johansen View Post
                        Svar på spørsmål nr. 1

                        .........glødeplugger på begge sider. Pass på å sette kobberpakningen mellom original alu. shim og lageret i bladholderen....................
                        .
                        Vil ikkje dette føre til eiring mellom kobberpakningen og aluminumen?
                        mvh
                        Åsmund Eikeland

                        - Thunder Tiger Raptor 50 Titan O.S 50SX-Hyper
                        - Align T-Rex 500 ESP
                        - AT-40 O.S 46LA MAX
                        - GAUI 500x Quad flyer

                        -Futaba 9c

                        Fitjar Modellflyklubb

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by arhennie View Post
                          Det blir ikke riktig om du får negativ pitch når du tar stikke opp.
                          Du må reversere.
                          Men det skjønte du sikkert....
                          Skrev feil ista.
                          Mente. Stikke opp, swachplate ned, positiv pitch.
                          Var egentlig bevegelsen til swachplate jeg syns var rar siden denne bevegde seg ned mens jeg fikk positiv pitch.
                          T-rex 500 er stikke opp, swach opp, positiv pitch syns jeg og huske.
                          I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by fletcher View Post
                            Vil ikkje dette føre til eiring mellom kobberpakningen og aluminumen?
                            Nei det gjør ikke det. Så lenge ikke det går strøm gjennom bladholderene via spindelen går det bra Aluminium og kobber går fint sammen inntil det øyeblikk en blander dette sammen i elektriske koblinger. Det er årsak til en litt flåsete første setning.
                            Arild Johansen

                            Modell-Helikoptersport
                            Oslo og Omegn Modellhelikopterklubb/
                            AHMHK

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by fletcher View Post
                              Vil ikkje dette føre til eiring mellom kobberpakningen og aluminumen?
                              Etter det jeg har erfart går kobber og alu utmerket sammen. Ren Alu og Messing derimot reagerer på hverandre og
                              oppløses til et hvitt pulver. Reaksjonen går raskere ved eksponering mot sjøluft (saltholdig) eller strøm. Sjøvannsbestandig
                              Alu reagerer ikke på samme måte, uten at jeg vet eksakt legering.
                              Stein Løberg

                              Blade mSR, Micro P-51, FMS P-51
                              Honey Bee CP2
                              Honey Bee King 2
                              Raptor 50 Titan - OS 50 Hyper
                              JR 9xII m/DSM modul, Dx6i
                              FS One Sim

                              Comment

                              Working...
                              X