Announcement

Collapse
No announcement yet.

Byggeblogg Mick Reeves Fournier

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Da er vingene trukket med solartex og dopet 3 strøk, skal pusses lett før maling, kroppen er grunnet og slipt og slipt og slipt. Sprøyter grunnfargen om ett par dager, fikk hentet billakk i dag også, så er det montering og cokpit arbeid igjen.
    Attached Files

    Comment


    • #17
      Sånt småtteri på slutten tar mye tid, har fått montert støtstenger, hengslet høyderor, montert finne og hengslet sideror, montert "fairings" mot vinge og kropp.

      Satt sammen en ramme til glasset, men vet ikke helt hvordan jeg skal feste denne til kroppen enda, vil gjerne ha muligheten til å ta den av igjen, så liming blir det ikke.
      Attached Files

      Comment


      • #18
        Originally posted by Viggkri2 View Post
        Sånt småtteri på slutten tar mye tid, har fått montert støtstenger, hengslet høyderor, montert finne og hengslet sideror, montert "fairings" mot vinge og kropp.

        Satt sammen en ramme til glasset, men vet ikke helt hvordan jeg skal feste denne til kroppen enda, vil gjerne ha muligheten til å ta den av igjen, så liming blir det ikke.
        Det blir en nydelig modell Viggkri2!
        På min er det loddet/limt inn en tapp/skrue nede i forkant og en skrue i toppen bak. Enkelt og greit og har funket i over 30 år. Vet ikke hvordan det er på settet ditt, men her er det skrudd på en tynn aluminiums list på utsiden langs kanten.
        Har du sett denne tråden? RCSB - Login
        (krever registrering/innlogging)
        Click image for larger version

Name:	DSC00425.JPG
Views:	1
Size:	168.1 KB
ID:	571277Click image for larger version

Name:	DSC00423.JPG
Views:	1
Size:	254.5 KB
ID:	571278Click image for larger version

Name:	DSC00429.JPG
Views:	1
Size:	142.6 KB
ID:	571279
        Last edited by TelecasterDan; 15-09-10, 19:49. Reason: Fant en link
        Toni Clark - Piper PA18 SuperCub
        Futaba 10C
        Peakmodel Pitts Python
        Aeroworks Extra-300
        Cmpro - Piper Cub 120 (Borte, -falt ned fra himmelen i Luleå 2010)
        Mick Reeves - Fournier RF4
        ++
        ----
        Modellflyging bedrives utendørs med lyd eller vind.

        Comment


        • #19
          Det må bli en sånn løsning ja, har fått sprøyta hvitfargen i dag. Skal ha den klassisk hvit med rød dekor.
          Attached Files

          Comment


          • #20
            Har du sett denne tråden? RCSB - Login
            (krever registrering/innlogging)


            Det forumet er min største inspirasjon, men det er sååååå mye der jeg har lyst til å bygge, tråden med Fournieren var det som fikk meg til å bestille settet.
            Ramma satte jeg sammen med jb weld, men dette ble for dårlig, så ikveld ble ramma slagloddet.

            Comment


            • #21
              Fått på litt rødfarge i dag, samt begynt litt cokpit arbeid.
              Attached Files

              Comment


              • #22
                Se der ja, nå er det ikke tvil om hva det skal bli
                Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                Comment


                • #23
                  Da har den blitt litt blankere, montert motor og tilpasset cowling, må få litt rødfarge på den også.
                  Da er det snart tid for å sjekke tyngdepunkt, har litt justeringsmuligheter med batteri og høyde/siderors servoer.

                  Viggo
                  Attached Files

                  Comment


                  • #24
                    Da er den ferdig, måtte inn med 500g i nesa for å nå anbefalt tyngdepunkt, men mulig noe av dette kan taes bort igjen.
                    Alt i alt har settet stått til forventingen, eneste er at cowling i tynn plast er for dårlig, hele settet kosta under 1.000,- så da får jeg heller leve med den. Er så heldig å ha privat testpilot, så satser på å få den i lufta i løpet av uke, skal prøve å få tatt en videosnutt, skal også ta noen bilder i friluft. Så er en halvbygd 1/3 Flybaby på byggebordet igjen......

                    Viggo
                    Attached Files

                    Comment


                    • #25
                      I morra blir det jomfrutur.........

                      Hsr begynt bygging av ett 30 år gammelt sett fra balsa usa, Flybaby 1/3 skala, kom over denne i statene,og måtte bare. Nær 3 meter i vingespenn, 40-50 cc.
                      Salgsprisen sto på settet 85$, jeg måtte desverre gi litt mer.
                      Attached Files

                      Comment


                      • #26
                        Krysser fingra!
                        Ser det er roligere vær oppe hos dere enn her nede i fjæra. Her er det mest vær for skallstøpte saker foran og bak et hang
                        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                        Comment


                        • #27
                          Nå er jo Fly Baby skikkelig kul da! Ser ut til at du har fått en flott modell til en god pris. Følger med på denne, og på jomfruturen til Fournier. Lykke til!
                          Vennlig Hilsen
                          Arne Husby

                          Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                          Comment


                          • #28
                            Da var jomfruturen unnagjort uten problemer, flyr helt nydelig, ble en liten videosnutt, skal prøve å få lagt ut senere i kveld.

                            Viggo

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by Viggkri2 View Post
                              Da var jomfruturen unnagjort uten problemer, flyr helt nydelig, ble en liten videosnutt, skal prøve å få lagt ut senere i kveld.

                              Viggo
                              Gratulerer!!! -Venter spent på video!
                              Toni Clark - Piper PA18 SuperCub
                              Futaba 10C
                              Peakmodel Pitts Python
                              Aeroworks Extra-300
                              Cmpro - Piper Cub 120 (Borte, -falt ned fra himmelen i Luleå 2010)
                              Mick Reeves - Fournier RF4
                              ++
                              ----
                              Modellflyging bedrives utendørs med lyd eller vind.

                              Comment


                              • #30
                                Både kamera og kameramann (meg selv) er av ussel kvalitet, i tilegg sleit vi begge med lav sol, men litt video ble det da.
                                En svært erfaren klubbkollega pleier å få gleden av jomfruturene på flyene mine, og han gjorde jobben i dag også.
                                Jeg fløy den selv etterpå, og konstanterte at den flyr fint på 1/4 gass, og loop/roll går som en lek, luftbrems var effektivt og forholdsvis greit å kontrollere. Takk til alle som har fulgt byggingen, nå lager jeg ny tråd på 1/3 flybaby.

                                Viggo

                                Comment

                                Working...
                                X