Announcement

Collapse
No announcement yet.

byggetråd: HK-450GT Pro 3D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • byggetråd: HK-450GT Pro 3D

    jaja, da er det vel på tide å pensjonere restene av den første hk450 (jalla-rexen), da jeg etter ca 30 unødvendige landinger ser meg nødt til å oppgradere litt.

    kjøpte denne første jalla-rexen i fjor å har vel egentlig kun hatt problemer med den skal jeg være ærlig,dette er vel en kopi av t-rex450 v2 om jeg ikke tar feil, tør å påstå at av de 30 "landingene" så er minst 20 av de gangene at helien har eksplodert eller at det har vært noen deler som har knekt eller løsnet som selvfølgelig har medført en hard landing, jeg har jo såklart kræsja pga pilotfeil, dette var den helien jeg tok litt ekstra sjanser med,

    jeg bytta ut til alu-hode 2 ganger, å selv om jeg har limt alt med locktite så har jeg klart å havarere, nå har jeg lagt samtlige deler (restene) i en kasse å stua det vekk,

    selv om jeg har litt dårlig erfaring med disse hk-ène så gir jeg de en sjanse til da jeg kom over denne saken her:

    http://www.hobbycity.com/hobbyking/s...n_T-Rex_Compat.)

    følgene utstyr som blir brukt i denne modellen er:

    motor: http://www.hobbycity.com/hobbyking/s...idProduct=6316 med 11t pinion

    regulator: http://www.hobbycity.com/hobbyking/s..._Brushless_ESC med programeringskort

    swash-servoer: http://www.hobbycity.com/hobbyking/s...339&Product_Na

    hale-servo: http://www.hobbycity.com/hobbyking/s...idProduct=8511

    gyro: http://www.hobbycity.com/hobbyking/s...ail_Lock_Gyro_

    batterier: http://www.hobbycity.com/hobbyking/s..._35C_Lipo_Pack disse kan lades med 2c,

    blader blir glassfiberblader på hovedmasta og plastikk på halen, fra HC, har prøvd karbon på disse småmodellene også, men merker liten eller ingen forskjell på dem.

    jeg har holdt på med denne hobbyen i 5år nå, å har trex250se,trex600nsp fbl,raptor90 airwolf på hylla fra før, å nå blir det denne 450saken,
    skal komme tilbake til hvordan den oppfører seg, denne har jeg virkelig trua på
    Attached Files
    Last edited by lillejon78; 16-05-10, 18:05.
    trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
    trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
    arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
    PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
    homemade quad med diverse elektronikk.
    noen depronkjerrer.
    futaba10c 2.4ghz.
    radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

  • #2
    glemte å si at modellen er på vei i posten, å regner med å ha den om en ukes tid, skal ta noen bilder å legge ut i byggeprosessen.
    trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
    trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
    arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
    PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
    homemade quad med diverse elektronikk.
    noen depronkjerrer.
    futaba10c 2.4ghz.
    radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

    Comment


    • #3
      Har makan på vei i posten, med litt annet utstyr. + en 500, siden jeg allerede har elektronikken til den liggende og kan bruke det jeg har av batterier. Blir interessant å følge med.

      Mvh
      Rolf

      Walkera 4-3B børsteløs
      Walkera 4G3 BL
      Blade MSR
      T-rex 250SE
      Belt CP (på hylla i påvente av evt. rep)
      T-rex 450 XL (den som skal pensjoneres)
      T-rex 600 ESP
      Raptor 90 SE
      Div. Fly
      Futaba 10c 2.4

      Comment


      • #4
        da var heilien kommet, åpnet esken å her var det jeg fant det er mye dårlige skruer på dette settet,klundrete å montere sammen iforhold til v2, tungvindt mener da jeg, det øverste lageret var for trangt så jeg måtte slå ut lageret for å slipe, ene skruen som holder halefinnen knakk når jeg skulle skru den fast, møkkaskruer, det nederste tannhjulet tok inni ramma pga skjevhet, håper ikke alle settene er som dette, er ikke heeeelt fornøyd, måtte også slipe på servoene for å få de på plass,

        mener det at dette ikke er verdt pengene når det er så masse problemer, jeg trodde HC hadde lært seg å lage helikoptere no, men nei da, jalla jalla jalla,

        skal komme tilbake når jeg har fått satt den opp å fått testa den litt,
        Attached Files
        trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
        trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
        arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
        PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
        homemade quad med diverse elektronikk.
        noen depronkjerrer.
        futaba10c 2.4ghz.
        radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

        Comment


        • #5
          Har hatt noen HK-450'er. Kjøpte fire på en gang. Nå har jeg vel ikke ett komplett en gang. Er ikke verdt 200kr engang spør du meg. Er man interesert i å fly så kjøper man en ekte T-rex. Vil man skru og banne, så kjøper man HK.
          Youtube: Flygutta
          -----------------------------
          Fly:Pilot-Rc Sbach 50cc elektro,Sebart Sukhoi 50Ev2, Sebart Pitts Python 50E, Sebart Angel 30E, Sebrart Katana 120E, Seagul Decathlon 60s, Kinetic 800, axn floater, Phoenix Yak 60s, Multiplex Fun Cub, SuperSport 40s, GP Yak 54, Multiplex Twister, Giant Cessna 182, P47Funfighter, AT-6 Texan Funfighter.
          Heli: T-rex 700,T-rex 450
          Kleff@ [Arne Ivar Kleven]
          (34 år ung)
          www.flygutta.com
          www.vfkm.no

          Comment


          • #6
            Originally posted by Kleffa View Post
            Har hatt noen HK-450'er. Kjøpte fire på en gang. Nå har jeg vel ikke ett komplett en gang. Er ikke verdt 200kr engang spør du meg. Er man interesert i å fly så kjøper man en ekte T-rex. Vil man skru og banne, så kjøper man HK.
            ja, men jeg trodde virkelig at denne saken var krute go, jeg skal gi den en sjans i helga, men må først gå over alle skruene å låse med locktite
            trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
            trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
            arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
            PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
            homemade quad med diverse elektronikk.
            noen depronkjerrer.
            futaba10c 2.4ghz.
            radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

            Comment


            • #7
              Du får gi oss en tilbakemelding etter maiden.. Kan jo hende den flyr som en drøm.. Mine gjorde i alle fall ikke det. Eneste kvaliteten som var lik min T-rex 450, var vel tallene 450 på eska =)
              Youtube: Flygutta
              -----------------------------
              Fly:Pilot-Rc Sbach 50cc elektro,Sebart Sukhoi 50Ev2, Sebart Pitts Python 50E, Sebart Angel 30E, Sebrart Katana 120E, Seagul Decathlon 60s, Kinetic 800, axn floater, Phoenix Yak 60s, Multiplex Fun Cub, SuperSport 40s, GP Yak 54, Multiplex Twister, Giant Cessna 182, P47Funfighter, AT-6 Texan Funfighter.
              Heli: T-rex 700,T-rex 450
              Kleff@ [Arne Ivar Kleven]
              (34 år ung)
              www.flygutta.com
              www.vfkm.no

              Comment


              • #8
                jepp, det er åpen dag på stripa på søndag, så det blir nok av vitner
                trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
                trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
                arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
                PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
                homemade quad med diverse elektronikk.
                noen depronkjerrer.
                futaba10c 2.4ghz.
                radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

                Comment


                • #9
                  Anbefaler å kjøpe RC Screws-settet elefun selger. Koster like mye som resten av helikopteret, men siden HK'en kommer med såpass dårlige skruer er det et must. Har byttet ut de fleste skruene på 450'en min, og med nytt rotorhode med linker som går litt lettere enn HK sitt metal-hode, har jeg ikke hatt noen problemer.
                  Run, live to fly, fly to live, aces high!
                  Erlend Larssen

                  Comment


                  • #10
                    jaja da var første turen tatt, motormessig så er den kraftfull, cyclic er også bra, men overføringene bak til hale-pitchen er litt slarkete, så i tic toc så drifter den litt for masse, etter ca 2min inn i flighten så puncher jeg litt hardere, klarer pinade å dra ut den ene skruen som holder ball-linken inn på swashplata. så nå må swashplata byttes, har heldigvis ei plate liggende fra den forrige jalla-rexen min, klarte å stoppe motoren før den traff åkeren, så eneste skade ble en litt skjev flybar, tok tanga å retta den

                    så folkens, IKKE LØP KJØP
                    Last edited by lillejon78; 04-06-10, 10:12.
                    trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
                    trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
                    arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
                    PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
                    homemade quad med diverse elektronikk.
                    noen depronkjerrer.
                    futaba10c 2.4ghz.
                    radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by lillejon78 View Post
                      jaja da var første turen tatt, motormessig så er den kraftfull, cyclic er også bra, men overføringene bak til hale-pitchen er litt slarkete, så i tic toc så drifter den litt for masse, etter ca 2min inn i flighten så puncher jeg litt hardere, klarer pinade å dra ut den ene skruen som holder ball-linken inn på swashplata. så nå må swashplata byttes, har heldigvis ei plate liggende fra den forrige jalla-rexen min, klarte å stippe motoren før den traff åkeren, så eneste skade ble en litt skjev flybar, tok tanga å retta den

                      så folkens, IKKE LØP KJØP
                      Vet om en som sa at tenkte å kjøpe 10 stykker, for da fikk han sykt med reservedeler. Men jeg antar at dette heliet spiser reservedeler til frokost, så det er vel ikke han får flydd uansett, før han må kjøpe nye helier...

                      Klart at dette heliet er dårligere enn Trexen, skulle bare mangle til den prisen. Hadde vært fint om noen kunne si meg hva som ryker av deler i en "standard" krasj. Dvs at man kjører helien i bakken i full fart og da gressmatte eller jorde.
                      Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

                      Comment


                      • #12
                        hovedblader,featheringshaft,hovedaksel,diverse linker, av å til halebom, akslingen ut til halebladene, understell, drevene i servoene, store og lille tannhjulet, dette er det som bruker å gå når du e uheldig
                        trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
                        trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
                        arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
                        PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
                        homemade quad med diverse elektronikk.
                        noen depronkjerrer.
                        futaba10c 2.4ghz.
                        radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by lillejon78 View Post
                          hovedblader,featheringshaft,hovedaksel,diverse linker, av å til halebom, akslingen ut til halebladene, understell, drevene i servoene, store og lille tannhjulet, dette er det som bruker å gå når du e uheldig
                          glemte også å si at humøret og tålmodigheten også ryker
                          trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
                          trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
                          arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
                          PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
                          homemade quad med diverse elektronikk.
                          noen depronkjerrer.
                          futaba10c 2.4ghz.
                          radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

                          Comment


                          • #14
                            Trodde faktisk denne utgaven skulle være litt bedre enn de forrige V2 utgavene..

                            Vel, jeg tror vi kan fastslå en gang for alle at man får hva man betaler for.. Til sammenlikning, så kjøpte jeg en Original 450 Pro fra flying-hobby.com i vinter.. Betalte kr.2800,- inkl frakt og da fulgte så og si alt med.. Cyclic servoer, gyro, haleservo, 2 stk 25C batterier, motor og esc.. Det eneste jeg trengte for å fly var Tx og Rx.. Har flydd 30-35 turer uten å røre en skrue, så jeg tror ikke regnestykket blir så ille
                            Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                            T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                            T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                            Comment

                            Working...
                            X