Announcement

Collapse
No announcement yet.

FPV fra Hobbyking

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Som nevnt i andre fora vil høyest sannsynlig 1.2 -1.3 GHz sendere med mer enn 100mW bli totalforbudt i Europa / EU i nærmeste fremtid (1-2 år). Frekvens området vil også forsvinne fra det tillate bruksområdet til radio amatører.
    Grunnen er at det interferer med det nye Europeiske GPS systemet og vil kunne forstyrre sikkerhets systemer som baserer seg på den kommersielle delen av dette programmet.
    Last edited by Quadrocopter; 07-06-10, 10:02.

    Comment


    • #17
      Originally posted by Trolllet View Post
      Jeg har selv holdt på med FPV siden før det fikk en betegnelse, og jeg vet seriøst at enkelte som har holdt på like lenge som meg blir rasende over alle nykommere som ikke setter seg inn i konsekvensene av sine handlinger. Slike folk tvinger frem et lovverk og et regime som vil gravlegge all form for FPV i fremtiden.
      Det ligger mange års lesing og studier bak den kompetansen jeg i dag har, så vennligst stig ned av din høye hest og innse at enkelte folk her på forumet faktisk forstår hvor jævlig galt ting kan gå om folk får herje vilt med disse greiene. Du har kanskje et stykke igjen før du er der eller?
      Dette her gidder jeg ikke mer.....

      jeg trekker meg fra dette foraet da jeg har tapt både "jeg kan tisse lengre enn deg" og "pappan min er sterkere enn din" konkuransen...

      Beklager at jeg ikke besvarer spørsmål med trusler om vold....

      bye bye..

      Hvis dere har noen spørsmål som dere tror jeg kan svare på så vil jeg bli og finne på RCGroups....

      Comment


      • #18
        Håper alle kan tenke seg om to ganger i fremtiden... Det er faktisk viktig å forholde seg til hvilke frekvenser som er lovlige og jeg forstår de som kritiserer de som opererer på ulovlige frekvenser. Jeg ser også at enkelte får tildels krasse svar på spørsmål om frekvenser/utstyr etc.

        For fremtiden håper jeg at:
        1) folk tar til seg at det er lover som regulerer bruk av frekvenser og sendestyrke
        2) folk som vet hva som er lovlig svarer på en måte som er spiselig, uansett hvor mye kompetanse og kunnskap de sitter på
        Espen Melby

        :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

        Comment


        • #19
          At folk blir mobbet og skrevet til som dritunger så de takker for seg, finner dere dere virkelig i det??
          Nå må noen ta et tak her! For her er det tydligvis visse som ikke er friske!
          Jeg for min del ønsker bajas tilbake.

          Comment


          • #20
            Ser det Anders
            Kan desverre ikke tvinge folk til å skrive her inne, men jeg ser at tonen har dratt seg til.
            Kommer til å ha denne delen av forumet under oppsikt den nærmeste tiden, i håp om at det bedrer seg og at bajas og evnt. alle andre som har konstruktive innlegg kommer på banen igjen.
            Espen Melby

            :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

            Comment


            • #21
              Originally posted by Trolllet View Post
              Jeg har selv holdt på med FPV siden før det fikk en betegnelse, og jeg vet seriøst at enkelte som har holdt på like lenge som meg blir rasende over alle nykommere som ikke setter seg inn i konsekvensene av sine handlinger. Slike folk tvinger frem et lovverk og et regime som vil gravlegge all form for FPV i fremtiden.
              Det ligger mange års lesing og studier bak den kompetansen jeg i dag har, så vennligst stig ned av din høye hest og innse at enkelte folk her på forumet faktisk forstår hvor jævlig galt ting kan gå om folk får herje vilt med disse greiene. Du har kanskje et stykke igjen før du er der eller?
              ja vi er en gjeng med idioter alle vi"nybegynnere" men du er tydligvis ferdig utlært,eller er du bare ferdig.hvis du har SÅÅÅ peiling på fpv kan du melde deg på ett kurs hvor man lærer å være LITT ydmyk å vise forståelse for oss nybegynere.DU HAR KANSKJE ET STYKKE IGJEN FØR DU ER DER ELLER. dette er første å siste innlegget mitt i denne tråden.
              Last edited by syver; 12-06-10, 16:41.
              Terje syvertsen
              www.ModumModellSportklubb.com
              3dhs edge mintor 38
              C-arf edge dle 111 v3.
              C-ARF extra 330l da 100.

              Comment


              • #22
                Kunne vært greit med ett enkelt kvalifisert innlegg som sier alt om hvilke frekvenser og effekter vi kan bruke i Norge uten å komme i konflikt med hverken GSM, kommunal trafikk og flynavigasjon av de gadgetene som tilbyes på markedet.
                Tilsvarende fortelle hvorfor man bør bruke 35MHz til modellen. Osv.
                Ser at sakene som er nevnt i første innlegg, og omtales som å være på 900MHz kan settes til kanaler på over 1GHz f.eks. Bare for å nevne det, siden jeg jobber med slikt selv: 962-1213MHz er garantert ikke populært siden det er DME-frekvenser (flynavigasjon).

                Frekvensbandene er stinne av ting, det er et stort regime som sliter med å holde styr på tingene, og der er en del sikkerhetskritiske saker oppi dette. Bedre føre var, mener jeg.
                Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                Comment


                • #23
                  Originally posted by esmel View Post
                  Håper alle kan tenke seg om to ganger i fremtiden... Det er faktisk viktig å forholde seg til hvilke frekvenser som er lovlige og jeg forstår de som kritiserer de som opererer på ulovlige frekvenser. Jeg ser også at enkelte får tildels krasse svar på spørsmål om frekvenser/utstyr etc.

                  For fremtiden håper jeg at:
                  1) folk tar til seg at det er lover som regulerer bruk av frekvenser og sendestyrke
                  2) folk som vet hva som er lovlig svarer på en måte som er spiselig, uansett hvor mye kompetanse og kunnskap de sitter på

                  Hva er vits med å ha moderator på forumet vist vær enkelt kan skrive hva man vil uten at det får noen konsekvenser?
                  Terje Vik

                  Ingen ting er umulig - det tar bare Velig land tid...

                  Comment


                  • #24
                    Vi har ikke mulighet til å sjekke ut at alt som skrives her inne stemmer 100%, så hver og en får stå for det de selv skriver.
                    Om noen mener noen skriver noe som er feil er det i stor grad opp til de å motbevise det. Konflikter oppstår jo såklart når det blir snakk om lover. Lover er til for å tolkes... ergo oppstår det delte meninger og hver part er selvfølgelig overbevist om at "min" tolkning er rett. Men sett fra en annen side så er frekvenslister ganske matematiske... er det forbudt å bruke 900mhz så er det det... enkelt og greit.

                    Vi håper jo at folk tar hintet når vi skriver at vi holder spesielt øye med deler av forumet.

                    Det kalles vel å gå på en knivegg når en beslutter hva som skal slettes her inne, hvilke tråder som skal stenges og hvem som skal kontaktes på PM for en prat på bakrommet osv... Om vi går inn for tidlig så får vi høre det og går vi inn i en konflikt for sent får vi høre det også Men bare så det er sagt, det har fått konsekvenser for enkeltpersoner tidligere dersom de ikke retter seg etter våre anmodninger, det vil det få i denne sammenhengen også.
                    Espen Melby

                    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                    Comment


                    • #25
                      Denne komboen fra HK er faktisk knallbra: Attention Required! | Cloudflare

                      Da må du skaffe deg en mottaker i tillegg, men dette er så billig at det er uforståelig. Jeg var passasjer i et fly med dette utstyret i dag, og det var "kabel-forhold" og kameraet var meget bra.
                      Anders Eiebakke
                      90078513

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by bjeff View Post
                        Denne komboen fra HK er faktisk knallbra: Attention Required! | Cloudflare

                        Da må du skaffe deg en mottaker i tillegg, men dette er så billig at det er uforståelig. Jeg var passasjer i et fly med dette utstyret i dag, og det var "kabel-forhold" og kameraet var meget bra.
                        Pokker så billig da!!! Men, har jeg forstått det rett? hvis man bruker denne, så bør man ikke bruke 2,4 på selve flyet?
                        Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

                        Steinar B Johansen
                        Lillehammer mfk

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by bad scientist View Post
                          Men, har jeg forstått det rett? hvis man bruker denne, så bør man ikke bruke 2,4 på selve flyet?
                          Det er riktig.
                          Anders Eiebakke
                          90078513

                          Comment


                          • #28
                            Hvor langt rekkevidde har den siden den bare er på 100mw?
                            Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
                            Harstad MFK

                            Futaba 12FG

                            ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
                            Slick 360 | Elektrokonvertert
                            ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
                            Phoenix Decathlon | ASP.70
                            Hexacopter

                            Comment


                            • #29
                              Alt er relativt, særlig når det gjelder FPV. Det avhenger av en rekke faktorer, som bla støy fra trådløse nettverk, piloter på 2.4 ghz i nærheten, værforhold, geografi og selvsagt valg av antenner. I dag ble det fløyet innenfor lovlige avstander i Oslo, med patch-antenne. Dersom du skal fly langt, så er ikke 100mw tingen, men basert på dagens erfaring kan den anbefales som en billig inngang til FPV. Jeg tipper den kan ha mer enn bra nok bilde over 1 km. Dessuten er senderen (og kameraet) så liten og lett at den kan installeres i veldig små og lette fly, som gjør utprøvingen mindre smertefull.
                              Anders Eiebakke
                              90078513

                              Comment


                              • #30
                                Hvilke andre frekvenser er det mulig å benytte til videolink?
                                Ørjan Pettersen
                                Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

                                Comment

                                Working...
                                X