Announcement

Collapse
No announcement yet.

FPV fra Hobbyking

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • FPV fra Hobbyking

    Hei, er det noen av dere som har testet dette?

    Attention Required! | Cloudflare

    Attention Required! | Cloudflare

    Er det sånn at jeg kan koble det til en pc skjerm eller noe lignende også ser jeg mens jeg flyer, eller må jeg ha noe mere da?
    Og hvordan av de tror dere funker best? 900MHZ eller 2,4Ghz?
    Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
    Harstad MFK

    Futaba 12FG

    ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
    Slick 360 | Elektrokonvertert
    ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
    Phoenix Decathlon | ASP.70
    Hexacopter

  • #2
    Hvis du skal fly med 2,4 ghz så ville jeg fått tak en Motaker og reciver av 8 kanaler saken,
    slik som denne
    motakeren:
    Loading...
    Hvis du setter det på kanal 8 så sender den på frekvens CH8-2510MHZ som blir utenfor 2,4 ghz bandet og det er veldig lite forstyrrelse der.
    denne senderen:
    Loading...

    de har også mye andre billige greier på FPV hobby.com
    Min Hjemmeside..

    http://sveininge.iflogg.com

    Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

    Comment


    • #3
      Originally posted by Bajaen View Post
      Og hvordan av de tror dere funker best? 900MHZ eller 2,4Ghz?
      Har du tenkt å bruke 900 MHz er det nok en del folk i FPV-miljøet som kunne likt å banke huet ned i magan på deg.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Trolllet View Post
        Har du tenkt å bruke 900 MHz er det nok en del folk i FPV-miljøet som kunne likt å banke huet ned i magan på deg.
        Oj, det var da voldsomt. Det hadde vel holdt med å stille seg ved siden av og vente på et innkommende anrop? Poenget er at 900 mhz er ulovlig med god grunn i Norge. Når det gjelder 2.4 rc sammen med 2.4 video, så les erfaringene på fpv-forumet til rcgroups. Det er ikke tilfeldig at INGEN som flyr aktivt bruker 2.4 sammen med 2.4.
        Anders Eiebakke
        90078513

        Comment


        • #5
          Nei men 2,5 funker bra sies det
          Min Hjemmeside..

          http://sveininge.iflogg.com

          Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

          Comment


          • #6
            Originally posted by sveininge View Post
            Nei men 2,5 funker bra sies det
            Hvem sier det? Dette er radiosendere som er like presise som haglegevær. Det er alltid noen som har fløyet 20 batterier uten nevneverdige problemer som "går god for" ditt og datt,
            men igjen; INGEN som flyr aktivt FPV bruker 2.4 og 2.4 (den senderen regner jeg som 2.4). Det er ikke bare for å være snobbete at jeg bruker 35 mhz til FPV, og Spektrum til alt annet.
            Anders Eiebakke
            90078513

            Comment


            • #7
              Originally posted by Trolllet View Post
              Har du tenkt å bruke 900 MHz er det nok en del folk i FPV-miljøet som kunne likt å banke huet ned i magan på deg.
              Må bare spørre siden jeg ikke skjønner hvorfor, men bruker folk 900 til flyene? siden du kommer med denne komentaren
              Terje Vik

              Ingen ting er umulig - det tar bare Velig land tid...

              Comment


              • #8
                Originally posted by fjante View Post
                Må bare spørre siden jeg ikke skjønner hvorfor, men bruker folk 900 til flyene? siden du kommer med denne komentaren
                900MHz brukes tiul GSM så om du ikke er på de ødeste fjell så mister du, får forstyrrelser på signalet veldig kjapt.
                -63.
                Graupner MC
                JR
                Multiplex
                Turnigy.
                Fly, alt for mange.

                Comment


                • #9
                  I tillegg brukes 960-> til flynavigasjon (DME, TACAN, SSR, osv).

                  Comment


                  • #10
                    bruke 5,8 ghz da kan du bruke 2,4 uten problemer . er det ikke 5,8 han rallykåre bruker?'
                    Min Hjemmeside..

                    http://sveininge.iflogg.com

                    Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Trolllet View Post
                      Har du tenkt å bruke 900 MHz er det nok en del folk i FPV-miljøet som kunne likt å banke huet ned i magan på deg.
                      Det er litt synd at noen bruker så mye tid på å være imot FPV her på forumet... Hver gang noen kommer med noen spørsmål så er det en litren gjeng som ikke er fpv-flyere skriker og bærer seg ...
                      Tror dette forumet ikke er noen for oss seriøse fpv-interiserte,
                      Foreslør herved at vi finner et eget fora for FPV. Dette går ikke lengre..

                      Og en ting til:
                      BAJAEN . Jeg vil vel anse meg selv som en del av fpv-miljøet og jeg har absolutt INGEN tanker om å verken slå huet ditt ned i magen eller dra deg i tærene.
                      Men ligg unna 900 i norge... det som vil skje er at du før eller siden flyr over noen som snakker i sin GSM telefon og vips::: du mister videolinken din..ikke morro, bakken neste-newton tar kontrollen-"return to ground"funksjonen slår inn...hehehehe...

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by bajas View Post
                        Det er litt synd at noen bruker så mye tid på å være imot FPV her på forumet... Hver gang noen kommer med noen spørsmål så er det en litren gjeng som ikke er fpv-flyere skriker og bærer seg ...
                        Tror dette forumet ikke er noen for oss seriøse fpv-interiserte,
                        Foreslør herved at vi finner et eget fora for FPV. Dette går ikke lengre..

                        Og en ting til:
                        BAJAEN . Jeg vil vel anse meg selv som en del av fpv-miljøet og jeg har absolutt INGEN tanker om å verken slå huet ditt ned i magen eller dra deg i tærene.
                        Men ligg unna 900 i norge... det som vil skje er at du før eller siden flyr over noen som snakker i sin GSM telefon og vips::: du mister videolinken din..ikke morro, bakken neste-newton tar kontrollen-"return to ground"funksjonen slår inn...hehehehe...
                        Jeg har selv holdt på med FPV siden før det fikk en betegnelse, og jeg vet seriøst at enkelte som har holdt på like lenge som meg blir rasende over alle nykommere som ikke setter seg inn i konsekvensene av sine handlinger. Slike folk tvinger frem et lovverk og et regime som vil gravlegge all form for FPV i fremtiden.
                        Det ligger mange års lesing og studier bak den kompetansen jeg i dag har, så vennligst stig ned av din høye hest og innse at enkelte folk her på forumet faktisk forstår hvor jævlig galt ting kan gå om folk får herje vilt med disse greiene. Du har kanskje et stykke igjen før du er der eller?

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Trolllet View Post
                          jeg vet seriøst at enkelte som har holdt på like lenge som meg blir rasende over alle nykommere som ikke setter seg inn i konsekvensene av sine handlinger. Slike folk tvinger frem et lovverk og et regime som vil gravlegge all form for FPV i fremtiden.
                          Unge Bajaen stilte et spørsmål, det er en del av prosessen med å sette seg inn i sakene. Det inviterer ikke akkurat til mer av det samme når han blir møtt av en voksen kar som snakker om å "banke huet ned i magan" på første forsøk.
                          Anders Eiebakke
                          90078513

                          Comment


                          • #14
                            skal bestille meg FPV å prøve, lage til en easyglider å se hvor det bærer, kanskje på akerbrygge en lørdags formiddag
                            ja det høres ut som en god plan,
                            dere må ønske meg lykke til
                            trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
                            trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
                            arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
                            PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
                            homemade quad med diverse elektronikk.
                            noen depronkjerrer.
                            futaba10c 2.4ghz.
                            radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

                            Comment


                            • #15
                              Om jeg ikke tar helt feil, er det bare på 1.2 Ghz det er lov å sende i Norge - og da trenger du radioamatørlisens. Da kan du imidlertid sende på inntil 100 watt. Det er en kar som har skrevet en linje eller to her på forumet om det og som har lagt ved link til frekvensplan. Bare pass på at mange sendere i realiteten ligger under 1.2 ghz, så du må finne en som sender opp mot 1.3. Tenker du å sende lovlig, bør du gå over til dette og ta radioamatørlisens. Jeg vurderer å skifte mitt utstyr slik at jeg er på en lovlig frekvens, men det koster penger.

                              Mvh

                              Erik

                              Comment

                              Working...
                              X