Announcement

Collapse
No announcement yet.

krasj 33% extra 330s

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ikke så enkelt dette greide selg og bøye yingerøret på min 33% Yak. Det er 1 1/2" x 900mm. Tenkte det skulle gå greit med et 38mm carbinrør så jeg bestilte et på 1m fra Rcpro. Men det gamle 1 1/2" røret er 37,8mm utvendig og det nye 38mm røret er 37,95 i den ene enden og 38,05 i den andre enden. Så det går rett og slett ikke inn. Å pusse av 0,2 mm på et slikt før er jo en helvetes jobb om en ikke har en dreibenk å spenne det opp i noe jeg ikke har.
    Så om noen har et gammelt 1 1/2" aluminiumsrør på 90cm eller der omkring er jeg interessert i det.

    Comment


    • #17
      Originally posted by bardp View Post
      Ikke så enkelt dette greide selg og bøye yingerøret på min 33% Yak. Det er 1 1/2" x 900mm. Tenkte det skulle gå greit med et 38mm carbinrør så jeg bestilte et på 1m fra Rcpro. Men det gamle 1 1/2" røret er 37,8mm utvendig og det nye 38mm røret er 37,95 i den ene enden og 38,05 i den andre enden. Så det går rett og slett ikke inn. Å pusse av 0,2 mm på et slikt før er jo en helvetes jobb om en ikke har en dreibenk å spenne det opp i noe jeg ikke har.
      Så om noen har et gammelt 1 1/2" aluminiumsrør på 90cm eller der omkring er jeg interessert i det.
      Det jeg har er rett over 80cm mener jeg om det eventuelt kunne passet, om jeg får tak i et som er rundt en meter
      Lars Norberg

      Comment


      • #18
        Fant noe tynnvegget stålrør 316 som passet perfekt men det veier 900g kontra alurøret som veier 350g lite lysten på å fly rundt med 0,55 kg ekstra. Hva er den nøyaktige diameteren og lengden på det røret du har og er det alu eller carbon?

        Comment


        • #19
          Originally posted by bardp View Post
          Fant noe tynnvegget stålrør 316 som passet perfekt men det veier 900g kontra alurøret som veier 350g lite lysten på å fly rundt med 0,55 kg ekstra. Hva er den nøyaktige diameteren og lengden på det røret du har og er det alu eller carbon?
          Kan måle eksakt når jeg kommer hjem. Det er aluminiumsrør, ganske lett og fint, mente det var 38mm og rundt 83cm langt. Det jeg trenger burde være 20 cm lengre ser det ut til.
          Lars Norberg

          Comment


          • #20
            Røret jeg har er 38mm utvendig og 81cm langt. Skyvelæret mitt er analogt så litt avvik er det nok.
            Lars Norberg

            Comment


            • #21
              Ok det blir lit for kort til meg. Skal høre med en kompis om å få låne en dreiebenk for å pusse av karbonrøret litt.

              Comment

              Working...
              X