Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kjøp av videokamera, hva skal man velge?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kjøp av videokamera, hva skal man velge?

    Nå har jeg brukt et Sony Digital8 kamera innkjøpt i slutten av det forrige årtusen. Utviklingen har gått sin gang, bilderørsTVer er byttet ut med flate HD-ting. Da har jo tanken kommet om at det kan være lurt med et nytt videokamera. Har sett for meg en prisklasse ca 3000 - 5000.

    To alternativer som jeg har er Panasonic HDC-TM10 og HDC-SD60. Førstnevnte for at det er på salg på den lokale Ideelbutikken, sistnevnte for at det er nytt av året (kanskje ikke så god grunn, men hvorfor ikke). Det som jeg ønsker er vel HD-oppløsning, gjerne SDkort som lagring. Dette er ikke må ha krav (jo HD er nok det). Er det noen av alle dere som filmer og publiserer på Youtube som kan hjelpe meg med en anbefaling? Canon, Sony, Panasonic, Samsung.......
    Last edited by E&E; 20-06-10, 00:30. Reason: Lagt til lenker
    Olav Moe

    -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

    Innholdet i min hangar, sånn ca

  • #2
    Er en jungel av kameraer der ute...
    Anbefaller deg å lese diverse tester og se hva som kommer godt ut, bare bruk google til å søke opp ( søk review + merke + modell)

    En ting jeg synes du burde få med på ditt valg er optisk bildestabilisator (en god digital fungerer også) da dette nesten er et must om du ikke står med stativ og filmer modellfly langt unna.
    Stian Håvak (82)
    Fly low or crash trying!

    MFN @ Facebook - Like!

    Comment


    • #3
      Takk for svar.

      Akkurat det er det, en jungel. Fint med mye å velge i men noen ganger blir det for mye. Finner en del reviews rundt om, camcorderinfo.com - contact with domain owner | Epik.com har jo mange. Lite å finne på norsk. Savner en skikkelig sammenligningstest for i år. Fant en for 2009. Ligger jo en del testfilmer ute på Youtube så det er egentlig bare å sette seg ned å lete.

      Kameraet skal brukes til litt filming på stripa ja, selv om det ikke alltid er så mange andre å filme. Skal til Østersundstreffen 2-4. juli og tenkte å ha nytt kamera til da. Det skal jo og brukes til vanlig familiefilming så det er kanskje greit at det kan brukes av alle i familien.
      Olav Moe

      -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

      Innholdet i min hangar, sånn ca

      Comment

      Working...
      X