Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flyving i Bingen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Holt på og pakke sammen i går, men det går en liten f...... i en, en må jo finne ut av det.
    Enig med det att det er jo det en lærer av
    Å så er det jævlig artig når det endelig funker.

    Dere har hørt om han som satt å slo seg selv i hue med en hammer? så kom det en bort til galningen å lurte på hvorfor han drev med dette???? Det må da gjøre vondt?
    Joda, men det er så deilig når jeg stopper!!

    Fint å høre att 30`n funker igjen
    Hadde 3 brukbare turer jeg også i går.
    Terje Egeberg
    "Opp ska det og det får bare virke"


    38% Carf Sukhoi ZDZ 180
    40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
    35% Pilot Extra 330 DLE 120.
    3DHS slick 89" EME 60.
    3DHS Slick 71"

    Comment


    • #62
      var på stripa på søndag, der var det to stk som hadde problemer med motorene sine, begge hadde mvvs var noe med tenning tror jeg, er det samme som du har
      Rune Borgersen

      Comment


      • #63
        Originally posted by ruborg2 View Post
        var på stripa på søndag, der var det to stk som hadde problemer med motorene sine, begge hadde mvvs var noe med tenning tror jeg, er det samme som du har
        Er det ja, men problemet mitt er nok at jeg har skrudd meg bort, og prøvd med litt for mye propellskifter, bensin varianter etc, etc.
        Når en begynner å få problemer, så blir det gjerna att man prøver det meste
        Begyynner å nærme meg nå håper jeg, og her er det nok fingertrøbbel på forgasser som har vert hovedårsak.
        Det går vertfall sinnsykt Så jeg er fortsatt fan.
        Terje Egeberg
        "Opp ska det og det får bare virke"


        38% Carf Sukhoi ZDZ 180
        40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
        35% Pilot Extra 330 DLE 120.
        3DHS slick 89" EME 60.
        3DHS Slick 71"

        Comment


        • #64
          Grattis med vellykket maiden!
          En jeg kjenner har samme kombo, og han plages litt av motorfusk i knifeedge. Har og lest om flere på FG med samme prob. Merket du noe i knifeedge? Dropper litt turtall og virker for å gå rikt.

          Originally posted by syver View Post
          hei,takker. det ble 3 turer.var veldig plaget av nerver etter diverse uhell siste år,men etter 30meter så var det roll.denne kjenner du er snill med en gang du tar av. første landing var 3punkt(halejulet først).knifeedge var beint fram.rollingharrier har jeg aldri fått til,men på denne greide jeg en fem seks runder før jeg datt ut.dette er første flyet jeg har eid som jeg har likt med en gang etter maiden.jeg er ikke så rå til å fly,men du verden for en rå maskin.dle111 er mer en nok power. lurer litt på kniven jeg å,men foreløbig bruker jeg timer på 15 min.

          Comment


          • #65
            Originally posted by Larsern View Post
            Grattis med vellykket maiden!
            En jeg kjenner har samme kombo, og han plages litt av motorfusk i knifeedge. Har og lest om flere på FG med samme prob. Merket du noe i knifeedge? Dropper litt turtall og virker for å gå rikt.
            merket ikke noe i knifedge,men det er litt tidlig å si da motoren går litt feit enda.har kompisen din sjekket temperatur,npå motor??.min holder 120 grader uten baffling.(bare nyskjerrig)
            Terje syvertsen
            www.ModumModellSportklubb.com
            3dhs edge mintor 38
            C-arf edge dle 111 v3.
            C-ARF extra 330l da 100.

            Comment


            • #66
              Originally posted by Tertitten View Post
              Er det ja, men problemet mitt er nok at jeg har skrudd meg bort, og prøvd med litt for mye propellskifter, bensin varianter etc, etc.
              Når en begynner å få problemer, så blir det gjerna att man prøver det meste
              Begyynner å nærme meg nå håper jeg, og her er det nok fingertrøbbel på forgasser som har vert hovedårsak.
              Det går vertfall sinnsykt Så jeg er fortsatt fan.
              Trakterer du det engelske språk ville jeg tatt kontakt med Pe Reivers. Er det noen som har peiling på motorer og MVVS spesielt er det han.

              Hans forum:
              PRME Engines User Community :: Index

              Comment


              • #67
                Vet ikke i detalje hva han har gjort/sjekket, men kjenner jeg han rett har han nok gått forholdsvis grundig til verks og prøvd/sjekket det meste.
                Hvordan måler du tempen?
                Det virker for at den blir rik. Den høres og oppfører seg slik hvertfall. Hvis din går litt rikt og ikke har problemer i knifeedge er jo det ett godt tegn.
                Hvis din fortsetter med den gode oppførselen kunne det jo vært interessant og sett hva dere har gjort forskjellig i oppsettet. Vet han har prøvd forgasser fra DA100 med akkurat samme resultat.

                Comment


                • #68
                  Originally posted by Larsern View Post
                  Vet ikke i detalje hva han har gjort/sjekket, men kjenner jeg han rett har han nok gått forholdsvis grundig til verks og prøvd/sjekket det meste.
                  Hvordan måler du tempen?
                  Det virker for at den blir rik. Den høres og oppfører seg slik hvertfall. Hvis din går litt rikt og ikke har problemer i knifeedge er jo det ett godt tegn.
                  Hvis din fortsetter med den gode oppførselen kunne det jo vært interessant og sett hva dere har gjort forskjellig i oppsettet. Vet han har prøvd forgasser fra DA100 med akkurat samme resultat.
                  skal legge merke til knifedge symtomer og gi deg oppdateringer.måler tempen på toppen ved pluggen.
                  Terje syvertsen
                  www.ModumModellSportklubb.com
                  3dhs edge mintor 38
                  C-arf edge dle 111 v3.
                  C-ARF extra 330l da 100.

                  Comment


                  • #69
                    Flott dag!
                    Ruden med "ny" komposittmaskin som fungerte fint.
                    Syver begynner å bli komfortabel med "cub`en" sin.Flyr vertfall som en cub med tanke på fart

                    Jeg har fått "fikset" på cowling igjen. he,he.
                    Begynner å nerme meg på justeringen,men enda litt igjen
                    Attached Files
                    Terje Egeberg
                    "Opp ska det og det får bare virke"


                    38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                    40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                    35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                    3DHS slick 89" EME 60.
                    3DHS Slick 71"

                    Comment


                    • #70
                      da har jeg å tertitten vært å flydd litt idag,ble lite med bilder men vi hadde åpen dag i helga å fikk besøk av lokal tv så jeg legger ut linken så kan dere avgjøre selvTVModum - Lokale nyheter
                      Terje syvertsen
                      www.ModumModellSportklubb.com
                      3dhs edge mintor 38
                      C-arf edge dle 111 v3.
                      C-ARF extra 330l da 100.

                      Comment


                      • #71
                        Endelig litt vettu temperatur ca 0 men desverre startet det med skikkelig snøvær.

                        Maiden i dag også på Syver. Nyanskaffet sebart modell. Så ut som det funka greit dette. Blir det elektro kjerring av han også ?????

                        Jeg fikk 3 bra turer med 300`n. Har jobbet en del med strømforbruk, og det blir spennende å se hvor mye jeg har brukt nå.
                        Attached Files
                        Terje Egeberg
                        "Opp ska det og det får bare virke"


                        38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                        40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                        35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                        3DHS slick 89" EME 60.
                        3DHS Slick 71"

                        Comment


                        • #72
                          Gratulerer til Elektro-Syver m fint fly. Fløy i dag vi også, men ble skikkelig snøvær. Men jaggu godt m varmegrader
                          Trond Winger, søndagsflyger

                          EG MX2 106"
                          Ultimate 71"/DLE55
                          GB Yak55 2.2M/DLE55

                          Comment


                          • #73
                            Ingen maiden hos dere
                            Ble det mye snømåking på dere i dag?
                            Terje Egeberg
                            "Opp ska det og det får bare virke"


                            38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                            40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                            35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                            3DHS slick 89" EME 60.
                            3DHS Slick 71"

                            Comment


                            • #74
                              Ingen maiden. Arne hadde m en hjulvisp han skulle ta maiden på, men rakk aldri ta den ut av bilen, begynte snø skikkelig. Men kommer en dag i morgen også. Var litt snø, men gikk fint å ta av og lande i. Men begynner bli overvann på stripa, så vi tenkte flytte oss tilbake til der vi opprinnelig hadde stripe. Må få brøytet der bare. Stripa vi har nå begynner bli smal, vondt å utvide den også, er så hard i kantene..
                              Trond Winger, søndagsflyger

                              EG MX2 106"
                              Ultimate 71"/DLE55
                              GB Yak55 2.2M/DLE55

                              Comment


                              • #75
                                Ah, ble den kjøpt brukt? Mener å huske jeg så en til salgs på rcmarked.no for ikke lenge siden..
                                Virker som de som har den der er veldig fornøyd med den, hva synes mr.Syver selv?

                                Her i Oslo snør det som bare pokker, og jeg som hadde tenkt å lure meg opp på Ekebergsletta.. doh!
                                ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                                Comment

                                Working...
                                X