Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fly med vingespenn mellom 1,8-2,2...med hvilken type?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fly med vingespenn mellom 1,8-2,2...med hvilken type?

    Hei!
    Er i opplæringsfasen innen denne hobby, og har fly med vingespenn på 1,4-1,5 m som skal brukes til og lære meg dette. Så dette spørsmålet er en smule tidlig, men ønsker og få råd om flymerke/type når jeg skal gå for en større model. Har bestemt meg for og stoppe med en model på ca 1,8-2,2 m i vingespenn, større enn det blir dyrt og vanskelig å få med seg o.l. . Har i dag elektro, og det skal dette også være. Det er som kjent en jungel av fly og velge mellom, så synspunkter er godt mottatt. Skal selvfølgelig forhøre meg med de erfarne i flyklubben (AHMFK) som jeg er medlem av... Hva skal jeg med fly....vel, jeg skal være på hobby nivå, men ønsker et fly som flyr pent, samt mulighet for litt mer "fres" om jeg vil. Extra...edge...yak...hva enn alt heter hva skal man velge, og hva skal man ta hensyn til. Jeg titter litt på "tester" via modellflynytt, og trur YAK er ligger høyest akkurat nå....

  • #2
    pilot-rc sbach 50 cc 2,2 m flyr snilt som en trainer

    Comment


    • #3
      Hei.
      Jeg har hatt den første jeg linker til, og det er noe av det beste jeg har hatt. Utrolige egenskaper.


      Extremeflight er også veldig bra.


      Får ikke trått feil her................

      Comment


      • #4
        Dette er et prosjekt som jeg regner med gjøres mot slutten av sommeren, når jeg er flyvedyktig med det jeg har. Ser at det er en prisforskjell på ca kr. 2000,- fra 1,8-2,2 m. Som sagt er det myyye og velge mellom, så man blir forvirret. Men ser de på RCPRO har gode alternativer, og de er en god forhandler og bruke. For og snu spørsmålet...hva bør jeg holde meg unna med tanke på kvalitet?

        Comment


        • #5
          styr unna the world models dritt kvalitet

          beste kvalitet byggesett/hardware pakke/ betrekning /flyegenskaper.
          extreme flight
          pilot-rc
          aeroworks
          hangar 9
          quique somenzini
          sebart
          Last edited by yak; 02-07-10, 17:55.

          Comment


          • #6
            Fly: Peakmodel 25% Yak54
            Motor: Dyr motor / Billig motor
            ESC: TURNIGY K-Force 100A
            Batteri: Billig 6cell 4000mah 40c
            Servoer: 10kg metallgirservoer

            Har eksakt det samme oppsettet selv (bare at jeg har v2 av flyet), og flyet er snilt som en pusekatt på små utslag, og et "rock n' roll" 3d-monster når du øker rorutslagene. Jeg bruker den dyre motoren og en 3-blads karbonpropell til nesten tusenlappen på mitt fly, men det vil fly meget bra med den rimelige motoren og en apc-propell også.
            Remi A. Sørensen - 94877903
            Leder i Lofoten RC-Klubb

            Comment


            • #7
              (MFN) ModellflyNytt.no
              litt billigere fly

              Comment


              • #8
                [QUOTE=jeeeeeeright;245616]Fly: Peakmodel 25% Yak54

                Synes dette var en veldig rimelig pris...ikke skummelt billig vel

                Comment


                • #9
                  Uten å ha noen personlig erfaring så kan vel Pulse 125 fra Hangar 9 være verdt en titt.

                  Comment


                  • #10
                    Støtter anders e i å velge ExtremeFlight Edge 78"! Du vil få god performance med en rimelig børsteløs og 10S oppsett. Og den litt større Edgen demmers får KUN skryt for egenskapene.
                    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                    Comment


                    • #11
                      [QUOTE=Leif Sverre;245621]
                      Originally posted by jeeeeeeright View Post
                      Fly: Peakmodel 25% Yak54

                      Synes dette var en veldig rimelig pris...ikke skummelt billig vel
                      har som sagt samme fly fra samme plass selv, bare at mitt er snart 2 år gammelt så det har kommet en "forbedret" versjon uten at jeg kan si hva de har forbedret.
                      En annen ting er at de prisene du ser hos peakmodel.com er INKLUSIV frakt! Det eneste som evt kommer i tillegg her er mva (og de er ikke fremmed for å skrive ned verdien på pakken din heller...).
                      Remi A. Sørensen - 94877903
                      Leder i Lofoten RC-Klubb

                      Comment


                      • #12
                        Glemte en: Great Planes..
                        Mvh.
                        Rolv Leirro

                        Comment

                        Working...
                        X